GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009

Auteur Topic: GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009  (gelezen 200992 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Hier het moment dat de politie zich zo bedreigt voelt dat ze geschoten hebben:

&feature=related


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
En Rotterdam gaat weer eens de wereld over...... :-X

Man killed in fight at Dutch beach party
    
AMSTERDAM – Prosecutors say one man died and eight people were wounded when brawls and shooting erupted at a Dutch beach party.

Prosecutors say the 19-year-old died at the Sunset Grooves party at Hoek van Holland, near Rotterdam, on Saturday night. The party, which drew 10,000 people, broke up in confusion. Amateur videos posted on web sites record partygoers chanting "Rotterdam hooligans" amid gunfire.

Prosecution spokeswoman Jeichien de Graaff said Sunday the cause of the man's death and the fighting at the party is now under investigation. She said a number of arrests were made Saturday but it is not clear they are related.

The area has been cordoned off, disrupting nearby traffic.

National prosecutors are leading the investigation because police discharged firearms.

http://news.yahoo.com


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993




De 'hooligans' achter de politie aan, daarna een paar schoten.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Je moet de reacties eens lezen onder dit artikel in Rijnmond... Waarschijnlijk wordt deze meneer volgend jaar niet herkozen...  ;)

http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?url=%2FHomepage%2FNieuws&view=%2FNews%2FDefault%2F2009%2Faugustus%2FDeelraadsvoorzitter+Feesten+moeten+mogelijk+blijven&page=2

Deelraadsvoorzitter: "Feesten moeten mogelijk blijven"

23 augustus 2009

In een eerste reactie spreekt Paddy Roomer, voorzitter van de deelgemeente Hoek van Holland, zijn medeleven uit aan de nabestaanden van het slachtoffer. Exclusief tegenover RTV Rijnmond laat hij weten verbijsterd te zijn over de anti-climax.
"Het is onbegrijpelijk dat het schijnbaar niet mogelijk is om een leuk feest te organiseren. Vorig jaar was de sfeer zo relaxt en dat wordt dit jaar dan verpest door een aantal idioten. Maar ik zou wel een lapzwans van een politicus zijn als ik dan zou zeggen ‘dan maar geen feesten meer’. Want uiteindelijk zijn deze grote evenementen wel wat de mensen in Hoek van Holland graag willen. Daarom mag de gemeenschap hier ook nooit onder lijden."

"We moeten evalueren waar het mis is gegaan. Als daadwerkelijk blijkt dat de fout ligt bij het fouilleren, moeten we daar serieus naar kijken. Vorig jaar was de entree nog helemaal open; dit jaar waren er hekken. Maar kennelijk was dat niet genoeg"aldus deelraadsvoorzitter Roomer.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.ad.nl/rotterdam/3443274/Ik_neem_de_zaak_hoog_op.html

zondag 23 augustus 2009
'Ik neem de zaak hoog op'

HOEK VAN HOLLAND - ,,Ik neem de zaak heel hoog op.’’ Dat heeft burgemeester Ahmed Aboutaleb zondag gezegd tijdens een persconferentie over deongeregeldheden van zaterdagavond tijdens een dancefeest in Hoek van Holland.

,,Het lijkt gewoonte te worden dat agenten die gewoon hun werk doen, worden aangevallen. Een schokkend incident met treurige afloop,’’ zei de burgemeester over de ongeregeldheden in Hoek van Holland.
Aboutaleb wilde niet vooruitlopen op de uitkomsten van een onderzoek naar de ongeregeldheden tijdens een feest bij de Rotterdamse Erasmusbrug op 5 mei. Daar werd de politie ook in zo’n ernstige mate aangevallen dat agenten ook genoodzaakt waren
waarschuwingsschoten te lossen. Op de plek van het feest werden later stokken met spijkers aangetroffen. Ook bij dat incident zouden ook hooligans zijn betrokken.
De burgemeester zei deze twee zaken niet met elkaar te willen verbinden totdat er meer duidelijk is. (ANP)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
'Het was een ordinair slagveld'
HOEK VAN HOLLA ND - (UPDATE 13:28 uur) Acht gewonden dat kun je op je buik schrijven, aldus Remco. Wij hebben er alleen al een stuk of 15 in de duinen naast elkaar zien liggen met schotwonden en/of steekwonden of bebloede gezichten.
 
Chaos op het strand van Hoek van Holland. VIDEOSTILL
 Thiemo: “Op het moment dat de ongeregeldheden begonnen ging ik iets te drinken halen. Er was een groep jongeren die de politie in burger aan het uitdagen was. Ineens trokken de 4 agenten in burger hun wapen schoten in de lucht en gingen met de ruggen tegen elkaar staan. Mensen riepen dit is een aanslag, maar er was grote paniek. De 4 mannen vluchten naar de vip tribune. De opgeroepen politie kwam met 40 man het strand op met wapenstokken maar gauw gingen de jongeren de paniek afregeren (?????) op de politie. Deze groep politie werd ook in het nauw gedreven en al snel klonk er de kogel regen het leek wel een afweer systeem uit Irak. deze avond zijn er echt een honderd kogels afgevuurd door de politie. Ze stonden gericht op de mensen met hun dienstwapen en twee meter voor me werd een jongen in ze knie geraakt en bij de strandtent zag je mensen met schotwonden. In mijn beleving hebben de politie en de hulpdiensten gefaald Want er lagen mensen met schotwonden op het strand en de ambulance was er pas na een 1,5 uur."

Remco: “8 gewonden kun je op je buik schrijven. Wij hebben er alleen al een stuk of 15 in de duinen naast elkaar zien liggen met schotwonden en/of steekwonden of bebloede gezichten etc.... een grote chaos was het. Dus die berichtgeving is wel wat mild, want het was gewoon een ordinair slagveld...”

Ilja: “We zijn dwars door de donkere duinen heen gescheurd en waren erg bang dat we de vluchtende daders hier tegen zouden komen. Ook in dit duingebied zag je mensen in paniek rondrennen en gillen.”

Nicole: "Op weg naar de auto liepen we recht in de armen van de ME die ons verblindde en toesnauwde dat we onze ogen dicht moesten doen, linksomkeer maken en opzouten! Mijn zoontje en ik waren in choque! Ik, 48 jarige vrouw met zoon van 13 naast zich, die behandeld werd of ik bij de hooligans hoorde...."

Roxanna: Om een uur of 23.00 uur hoor ik iedereen gillen en rennen, er wordt geschoten! Het was een compleet drama, iedereen begon te rennen en ik dus ook. Ik wist niet wat ik anders moest doen, omdat ik alleen maar hoorde dat er mensen met pistolen liepen. Tijdens het rennen ben ik mijn slippers verlopen, en liep op mijn blote voeten over alles heen wat er lag. Mensen huilden, en ik zag mensen onder het bloed. Er werd gevochten.

Annet: “Ik ben mijn verhaal op deze manier weer even kwijt, maar ik denk dat slachtofferhulp best een oproep mag doen voor alle geshockeerde feestgangers. Ik heb gelukkig lieve mensen om me heen die mijn verhaal ook aanhoren. Maar van vuurwerk op tv en een ballon die net klapte bij de buren zit mijn hart wel gelijk in mijn keel.”

Melvin heeft al vroeg besloten te vertrekken .”Een dronken agressieve man wilde persee rijden. Hij bleef maar zeuren en begon te schelden en te duwen. Ik probeerde hem af te leiden en in mijn auto in te stappen, want plots lukte. Vervolgens deed ik mijn auto op slot, hij probeerde min deur open te trekken en stond vervolgens met een mes (!!!) tegen mijn raam aan te tikken. Ik startte mijn auto en scheurde weg.”

Suzanne uit Breda mailde dat zij helemaal vast zaten op het feest. “We konden er niet uit, tienduizenden mensen die weg willen! Toen kwam er nog een schot en zagen we allemaal mensen onze kant op rennen. Jongens naast ons hebben toen de nooduitgang omgetrapt en konden we eindelijk het feest afrennen! Wij waren echt bang, helemaal in shock! Als die nooduitgang niet omgetrapt was, waren wij misschien wel geplet door al die mensen!”

Mandy stond dicht bij de schietpartij, De schoten waren vlak voor ons afgevuurd. Ik ben over de bar heen geklommen want de medewerksters stonden gebukt. Uiteindelijk heeft een vreemde me meegetrokken naar de EHBO omdat ik iedereen kwijt was.

De zwangere Mirjam: Ik was nog geen half uur binnen en de eerste vechtpartij ontstaat op nog geen 5 meter afstand. Omdat ik zwanger ben, wil ik al ergens anders gaan staan, want ik voel me niet veilig. Nu denk je wat moet een zwanger iemand op een feest: ja genieten van muziek en dansen!! Een feest is normaliter goed geregeld en veilig.

Hobim vertelt dat er ook politie te paard was. “toen de ME kwam werd er 1 van hun geraakt die vervolgens van z'n paard afviel. Gelukkig kwamen ze gauw om hem heen staan waardoor hij weer op zijn paard kon klimmen. Daarna werden ze bekogeld en kwam er weer een hele groep aan rennen die zo agressief keken en met messen in hun handen. Toen ben ik gaan rennen.”

‘Al gauw gonsde het van de geruchten dat er Ajax- en Feyenoordhooligans onderweg waren om te knokken,.’ Het was net een groot oorlogsgebied, waar geen contact meer gemaakt kon worden met familie en vrienden om te kunnen vertellen dat je veilig was, waar mensen verdwaasd in het pikdonkere duin liepen, of op het strand, of langs de weg. Iedereen voelde zich als in een val terecht gekomen,' schrijft 'vollemaantje.'

'Wat me opviel is dat je het terrein kon oplopen zonder enige vorm van controle, je had alles mee kunnen nemen zoals drank en wapens, schrijft Alain uit Zwijndrecht.‘Bellen ging niet meer het netwerk lag er uit..
Chantal : 'Wij waren rond 9 uur binnen, controle was inderdaad minimaal. Je kon namelijk via de nooduitgangen gewoon naar binnen zonder dat je gecontroleerd werd. Tegen een uur of half 11 was er grote paniek. Wij stonden vrij achteraan op het strand en we zagen een grote menigte ineens heel hard rennen en op ons af komen. Mensen gilden en er was paniek. Tussen de rennende mensen kwamen er groepen agressieve jongens vooruit rennen. Die gingen anderen bewust achterna. Ze schopte en sloegen iedereend die op de grond lag. Ook onschuldige bezoekers die onder de voet werden gelopen. Wij wisten gelukkig te ontkomen ''
Ron meldt AD.nl 'Je kon gewoon zonder controle naar binnen. Er werd alleen bij de dames in de tas gekeken.Nadat er een vechtpartij was geweest ging een vriendin naar de security omdat er een jongen gewond lag op de grond maar die kwamen niet omdat ze onderbezet waren hetzelfde gold voor de politie. Na de voor derde keer weg te zijn gelopen voor een vechtpartij zijn we weg gegaan de sfeer was heel grimmig wij hadden het idee dat als je tegen iemand aan stootte dat je al klappen zou krijgen.'
‘Dat dit gebeurde voelde je aan komen.Sommige mensen zijn eerder naar huis gegaan omdat de sfeer grimmig was., schrijft bezoeker Peter.‘Het was een chaos op de weg, het leek wel een film
We hoorden de sirenes af en aan rijden en werden de verhalen steeds gekker , met als trieste eindresultaat dat alles afgelast werd , massale vechtpartijen , schieten en een dode en gewonden .
Gewoon te triest voor woorden hoe zo’n stel malloten zo’n heel feest kunnen verknallen.'



www.ad.nl


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
In één keer van DE opening van het nieuwe seizoen naar media 'partner'.... ::) ::) Wel het zoet maar niet het zuur?

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4664926/__Veronica_betreurt_dode__.html

zo 23 aug 2009, 11:45 | lees voor
Veronica betreurt dode op dancefeest

RIJSWIJK -  Omroep Veronica, als mediapartner aan het Sunset Grooves strandfeest verbonden, betreurt de gewelddadige afloop van het evenement in Hoek van Holland. Tijdens het feest kwam een 19-jarige jongen om het leven en raakten acht personen gewond. „Ook wij zijn geschrokken”, meldde een woordvoerder van Veronica zondagochtend in reactie.

(...)

http://www.tv-visie.nl/nieuws/nederland/veronica-presenteert-grootste-strandfeest-van-nederland_31367/

Veronica presenteert grootste strandfeest van Nederland
donderdag 20 augustus 2009   Facebook  NuJij
Veronica Om de start van het nieuwe tv-seizoen te vieren presenteert Veronica op zaterdag 22 augustus de tweede editie van Veronica Televisie Presents Sunset Grooves, het grootste gratis strandfeest van Nederland. Verschillende bekende dj's als Roog, Lucien Foort en Sunnery James & Ryan Marciano zullen het indrukwekkende podium betreden en het publiek compleet uit zijn dak laten gaan.
stuur dit artikel door discussieer mee
in het forum

De eerste editie van Veronica Televisie Presents Sunset Grooves trok vorig jaar ruim 20.000 feestende bezoekers en het evenement was daarmee een groot succes. Veronica Televisie Presents Sunset Grooves gaat los op zaterdag 22 augustus, van 18.00 uur tot 01.00 uur op het strand van Hoek van Holland.

Om de nieuwe televisieprogrammering te vieren mag een groots en goed strandfeest aan het einde van de zomer niet ontbreken. Daarom presenteert Veronica voor de tweede keer het grootste gratis strandfeest van Nederland. En dus maakt op zaterdag 22 augustus aan het einde van een zinderde zomerdag het geruis van de branding plaats voor groovy sounds en opzwepende zomerse beats. Alle Veronica-kijkers zijn welkom om met de voeten in het zand de zon onder te zien gaan op de klanken van verschillende topdj's.

Het decor van Veronica Televisie Presents Sunset Grooves is het strand van Hoek van Holland, een locatie die zich perfect leent voor het evenement. Dit bleek vorig jaar al toen meer dan 20.000 bezoekers het feest bezochten en compleet uit hun dak gingen op de muziek van de dj's. Door het grote succes van vorig jaar en de vele positieve reacties die Veronica heeft ontvangen was de tweede editie al snel een feit.

Veronica Televisie Presents Sunset Grooves is wederom een evenement waarbij Veronica haar kijkers opzoekt. Eerder deed de zender dit al met de Meimaand Filmmaand, toen kijkers als vip naar verschillende premièrefilms konden. Daarnaast is Veronica's Summer of Comedy momenteel in volle gang. Cabaretier Javier Guzman trekt hiervoor met collega's langs verschillende zomerse locaties waar het publiek gratis getrakteerd wordt op smeuïge en uiteraard zomerse grappen. Mocht je deze editie van Sunset Grooves moeten missen, kijk dan naar de compilatie van dit feest op zaterdag 29 augustus.

'Veronica Televisie Presents Sunset Grooves', zaterdag 22 augustus van 18.00 uur tot 01.00 uur op het strand van Hoek van Holland. Compilatie zaterdag 29 augustus om 01.00 uur op Veronica.




Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.ad.nl/binnenland/3443326/OM_stelt_aantal_gewonden_bij_naar_zes.html

zondag 23 augustus 2009
OM stelt aantal gewonden bij naar zes

HOEK VAN HOLLAND - Het aantal gewonden dat viel tijdens de ongeregeldheden op een strandfeest in Hoek van Holland is bijgesteld naar zes. Dat heeft een woordvoerder van het Openbaar Ministerie van Rotterdam gemeld. Bij de vecht- en schietpartij kwam een zevende slachtoffer, een 19-jarige Rotterdammer, om het leven.
Eerder meldde de politie per abuis dat er acht gewonden waren gevallen.

Volgens de woordvoerder van het OM zijn de gewonden mannen tussen de 18 en 23 jaar. Allen zijn in de nacht opgenomen in het ziekenhuis, een aantal met schotwonden. Twee van hen hebben inmiddels het ziekenhuis verlaten. De anderen zijn nog steeds opgenomen maar zijn in stabiele toestand, aldus de woordvoerder.
Het OM meldt ook dat tijdens het drukbezochte evenement een onrustige sfeer hing. Meerdere vechtpartijen leidden vanaf ongeveer half twaalf tot een aantal schietincidenten. De politie trof verscheidene mensen met schotwonden aan, onder wie de 19-jarige jongen uit Rotterdam. De jongen overleed op weg naar het ziekenhuis

(ANP)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Ik denk dat dit drama nog een flinke staart krijgt. Er komen steeds meer ooggetuige-verslagen binnen. Heel veel mensen weten nog niet eens wat ze nou exact met hun gsm hebben vastgelegd. Veel ''feest''gangers slapen ook eerst hun roes uit...
Ik ben nu toch wel razend benieuwd wat de journaals vanavond brengen. Die hebben straks een hele dag de tijd gehad om een redelijk duidelijk beeld te kunnen vormen van de werkelijke omvang en incidenten...