Politie helicopter piloot worden

Auteur Topic: Politie helicopter piloot worden  (gelezen 31134 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Chino

  • Gast
Gepost op: 6 november 2009, 19:42:53
Heey,

ik heb eigenlijk een vraag in plaats van een reactie op die mooie nieuwe helikopter.

Ik wil heel graag een beroepshelikopter piloot worden van een Politie helikopter. Maar ik weet niet welke opleiding ervoor moet doen.
Nu doe ik Havo 5 en dit is mijn examenjaar dus wil ik me voorbereiden erop.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Mijn email is calvintan1@hotmail.com

Groetjes, Calvin




Zorbacop

  • Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
Reactie #1 Gepost op: 6 november 2009, 21:59:11
Ik kan je niet precies zeggen wat je verder nog moet doen.
Als ik jou was zou ik nog even verder studeren. Daarna solliciteren bij de politie, lijkt mij een pré.
Je zit dan ook dichter bij het vuur.
Onlangs is een collega van ons korps de gelukkige geweest die naar de opleiding mag.
Je gaat namelijk voor een hele tijd naar de US voor die opleiding. (lucky bas..rd)   >:(
Mooi voor in je "rugzak". Lijkt mij zeker een pracht opleiding.

Wel goed dat je dit streven hebt  O0, maar weet wel dat je een nummertje moet trekken en het zeker niet makkelijk zal zijn om erbij te komen.
Succes!
Crime is a disease  I'm the cure When everythi


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #2 Gepost op: 6 november 2009, 22:04:46
of eerst naar Defensie gaan daar als helicopter piloot te gaan werken (ook veel belangstelling voor)
en dan na je dienverplichting bij de politie solliciteren met een rugzak vol helicopter ervaring

of op eigen kosten helicopterpiloot worden en bij de politie solliciteren

want je moet ook mazzel hebben om via de politie je brevet te halen


Gast

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 6 november 2009, 23:48:00
De helicopter-piloten bij de KLPD zijn niet binnen de KLPD opgeleid als piloot, het zijn grotendeels ex-defensie piloten of mensen die al hun brevetten hadden en daarna gesolliciteerd hebben.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #4 Gepost op: 7 november 2009, 00:11:59
Wat ik laatst hoorde was dat er weer een vacature was, waar 48 ervaren agenten met vliegbrevet op gereageerd hebben. Op 1 vacature...

Voordat je bij de politie aan de slag kan heb je nog een lange weg te gaan, dan ervaring op doen en dan ook nog uitverkoren worden... Succes!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 7 november 2009, 00:15:36
Vlieger v/m
Dienst: Dienst Luchtvaartpolitie (DLVP)


Het werk

Waarschuwing: De hierna volgende tekst is alleen geschikt voor professionals die meer dan bekend zijn met de luchtvaartsector van Defensie.

Ben je in het bezit van brevetten die vergelijkbaar zijn met CPL(H) i.c.m. ATPL, met meer dan 1000 PIC-uren, heb je extra bevoegdheden zoals NVG certificering en MCC vliegen en wil je als politieagent in de lucht het echte werk gaan doen?  Is het volgen van een politieopleiding voor jou geen drempel? Dan ben jij de vlieger die wij met spoed zoeken voor onze EC135 en AW139.

FI’s en vliegers met Fastrope experience hebben een kleine voorsprong in deze procedure. Heb je gevlogen met de zwaardere helikopters? Laat dat dan duidelijk naar voren komen in je CV.


Plaats van tewerkstelling

Schiphol Oost




Wij vragen

HBO


Zie "Het werk".

Wij bieden

Het maandsalaris bedraagt € 3019,- tot € 4365,- bruto (Schaal 11 BBP) op basis van een 36-urige werkweek, exclusief 8% vakantie-uitkering en een eindejaarsuitkering van 8%. Een antecedentenonderzoek maakt deel uit van de selectieprocedure.



Een vliegmedische en fysieke keuring, een vliegvaardigheid(simulatie)test, een psychologisch onderzoek en een veiligheidsonderzoek-P maken deel uit van de selectieprocedure.

Kandidaten die in portefeuille zijn opgenomen ontvangen een brief en hoeven niet meer op deze vacature te reageren.


Doorgroeimogelijkheden

Binnen het KLPD is de ontwikkeling van medewerkers een belangrijk item. In dit kader hanteert het KLPD dan ook ontwikkelingsgericht personeelsbeleid (OPB). Bovendien kent het KLPD diverse functies en mogelijkheden.


Informatie bijeenkomst

Voor diverse vacatures organiseert het KLPD informatieavonden. Meer informatie hierover tref je aan in het hoofdstuk 'Agenda'.


Hoe solliciteren

Graag ontvangen wij jouw motivatiebrief en cv onder vermelding van het vacaturenummer DLVP-0803k per e-mail: wervingenselectie@werkenbijhetklpd.nl


Sluitingsdatum

De sluitingsdatum voor deze vacature is 15-11-2008.


bron: werving&selectie KLPD.

Persoonlijk zou ik zeggen, solliciteren bij de Luchtmacht, proberen om daar op een heli te komen en daarna '' wel te zien ''
Dit soort functie's zijn net als het AT, bepaalde jongensdromen die je héél af en toe met heel véél mazzel kunt bereiken
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !