Rijden op busbaan.

Auteur Topic: Rijden op busbaan.  (gelezen 5973 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #10 Gepost op: 1 september 2009, 21:12:09
Nop, alleen met prio 1 gaat het blauw-blauw + geluid aan... (soms kan wel oranje (of blauw) worden gevoerd als men langs files etc. rijd... maar dan alleen ter attentie van de andere weggebruikers)

Btw, alleen blauw-blauw betekend niks...

Joost


Bart S

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 1 september 2009, 22:11:40
Zoals JvO al eerder aangaf, de busbaan mag je officieel alleen gebruiken met een ontheffing. Achter de voorruit van al onze auto's is deze ontheffing ook te vinden. Dit is trouwens ook besproken bij onze rijopleiding.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #12 Gepost op: 1 september 2009, 22:51:56
Nou dan ga ik de dienstauto's maar eens nader onderzoeken :D

Dank voor de reacties ;)

Joost


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #13 Gepost op: 5 september 2009, 21:40:22
Zoals JvO al eerder aangaf, de busbaan mag je officieel alleen gebruiken met een ontheffing. Achter de voorruit van al onze auto's is deze ontheffing ook te vinden. Dit is trouwens ook besproken bij onze rijopleiding.

Voorbeeldje van zo'n ontheffing:

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #14 Gepost op: 5 september 2009, 21:57:20
Ze zijn er trouwens in heel veel vormen en maten. De ANWB heeft weer hele andere kaartjes!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Bart S

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 6 september 2009, 10:27:49
De vrijstelling wordt verleend door de gemeente, dus dat zal inderdaad nogal verschillen.


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #16 Gepost op: 23 september 2009, 00:17:52
Nop, alleen met prio 1 gaat het blauw-blauw + geluid aan... (soms kan wel oranje (of blauw) worden gevoerd als men langs files etc. rijd... maar dan alleen ter attentie van de andere weggebruikers)

Btw, alleen blauw-blauw betekend niks...

Joost

ff de IM-richtlijnen lezen voor gebruik attentieverlichting bij het file rijden ;-)
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg