verhouding EHBO-ers tegen aantal bezoekers?

Auteur Topic: verhouding EHBO-ers tegen aantal bezoekers?  (gelezen 16677 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #10 Gepost op: 6 september 2009, 00:48:42
je kan met zn 2en een evenement tot een goed einde brengen maar je kan ook met zn 6 nog aan het rennen zijn... ;) ligt er gewoon aan

Sorry maar dit slaat nergens op.


zomervlinder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
  • niet elke verandering is een verbetering.
Reactie #11 Gepost op: 6 september 2009, 05:04:24
das mijn ervaring geweest ;)


Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #12 Gepost op: 6 september 2009, 09:42:44
Dan heeft de inzet coordinator van je vereniging/stichting of de gemeente / ghor een inschattingsfout gemaakt. Als je met zes man staat en allemaal de hele tijd aan het werk bent klopt er in mijn ogen iets niet.

Na alle evenementen die wij draaien gaat er een evaluatie naar gemeente / ghor zodat zij de eisen steeds beter kunnen onderbouwen.


hansalmere

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #13 Gepost op: 6 september 2009, 10:48:32
Dan heeft de inzet coordinator van je vereniging/stichting of de gemeente / ghor een inschattingsfout gemaakt. Als je met zes man staat en allemaal de hele tijd aan het werk bent klopt er in mijn ogen iets niet.

ik vindt dit nogal een voorbarige conclussie ik heb kan je een voorbeeld geven dat we met genoeg mensen hadden staan bij één inzet en toch kwamen we hadjes te kort. en Ik had samen met mij collega het inzetschema gemaakt en wij lopen toch allebei al wat langer mee en toch kwamen we mensen te kort.

en tuurlijk kan je van te voren verschillende tools hanteren maar niemand is helderziend om iets te voorspellen en als die er wel zijn dan huur ik die graag in.

en qua rapportage achteraf volgens mij is het gebruikelijk dat het GHOR één inzetverslag wil zien

hans


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #14 Gepost op: 6 september 2009, 11:44:14
Welke 'tools' gebruik jij dan ?

Zo ken ik evenementen waarbij je veel (20) mensen nodig hebt voor Incident Signalering,  en maar 4 voor response-teams.. en voor de transportfase wel 12 mensen en 1 centralist en 1 logger en 1 coordinator.., en 3 mensen op de eerste hulppost..

Zo ken ik ook evenementen waarbij je 2 mensen nodig hebt voor incidentsignalering (spotters),  12 mensen response teams, 1 coordinator en  2 mensen voor de transportfase..

Ik ken ook evenementen waarbij je met geen incidentsignalering doet, 2 mensen response team, en 0 voor de transportfase... en geen vaste eerste hulp post hebt..

In mijn beleving kan je pas een bezetting vaststellen na een risico-analyse, incident-scenario en incident-response plan.. en eventueel aanvullende wensen van een klant..


hansalmere

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #15 Gepost op: 6 september 2009, 17:13:29
sowieso maak je een risico analyse daarnaast kijken we met de arts (voor verstandelijk gehandicapten) wat hij of zij weet over de groepen die er komen.

maar volgens mij als je het grondig voorbereid zoals ook al genoemd door Resue kom je een heel eind.


zomervlinder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
  • niet elke verandering is een verbetering.
Reactie #16 Gepost op: 6 september 2009, 21:11:21
Er kan altijd iets gebeuren waardoor, je toch de hele tijd bezig bent hoe goed je ook iets kan inschatten..
Dus de reactie van Eduard vind ik niet op z'n plek.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #17 Gepost op: 8 september 2009, 20:24:44
Er kan altijd iets gebeuren waardoor, je toch de hele tijd bezig bent hoe goed je ook iets kan inschatten..
Dus de reactie van Eduard vind ik niet op z'n plek.

Eduard, z'n reactie was gebasseerd op jouw opmerking

je kan met zn 2en een evenement tot een goed einde brengen maar je kan ook met zn 6 nog aan het rennen zijn... ;) ligt er gewoon aan

Tis een waarheid als een koe, maar draagt niets bij aan de beantwoording van de vraag..  
Een goede risico inventarisatie en een goede voorbereiding  behelst dat je met de opdrachtgever afspraken hebt, gemaakt als blijkt dat je het werk in het veld blijkt op een onderbezetting zit..

Ik ben wel benieuwd welke tools, methodieken jullie gebruiken om een risico-inventarisatie van een evenement van 500 tot 3000 bezoekers maken..


Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #18 Gepost op: 8 september 2009, 23:20:53
Over die tools zou ik best wel eens een avondje willen discuseren met een aantal mensen  O0