Verschil EHBO- & Rode Kruis-vereniging

Auteur Topic: Verschil EHBO- & Rode Kruis-vereniging  (gelezen 33964 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #60 Gepost op: 29 december 2009, 21:16:24
Nu moet ik even kwijt dat ik een tijd geleden ergens was niet in nederland waar ik een hele collone rode kruis auto's zag teminste er stond een rood kruis op iedereen die er uit kwamen hadden dezelfde kleding aan maar het was niet rood met grijs maar wit met een beige worker broek aan waar ook een rood kruis op stond?????

we hebben gewoon staan kijken hoe geolied dat liep en vooral naar de auto's het leken wel auto's uit WWII echt schitterend had alleen geen camera bij me anders had ik er photo's van gemaakt.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #61 Gepost op: 29 december 2009, 21:18:46
Nu moet ik even kwijt dat ik een tijd geleden ergens was niet in nederland waar ik een hele collone rode kruis auto's zag teminste er stond een rood kruis op iedereen die er uit kwamen hadden dezelfde kleding aan maar het was niet rood met grijs maar wit met een beige worker broek aan waar ook een rood kruis op stond?????

we hebben gewoon staan kijken hoe geolied dat liep en vooral naar de auto's het leken wel auto's uit WWII echt schitterend had alleen geen camera bij me anders had ik er photo's van gemaakt.

Wees eens wat duidelijker, wie weet is het verklaarbaar.
Waar was het, wat voor gelegenheid was het, en wat gingen ze doen.
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #62 Gepost op: 29 december 2009, 21:22:39
voor wat betreft het uniform denk ik dat het rode kruis terecht een ander uniform heeft en houdt.
De rode kruis vrijwilliger wordt vaak op meerdere manieren opgeleidt, en heeft dus een breder takenpakket als de "gewone" ehbo-er.
Zo hebben wij transportlessen waarin naast brancarderen ook ADL wordt behandeld.
Mensen weten wat ze aan een rode kruiser hebben, omdat dat over de hele wereld hetzelfde is.

Ik zou het kunnen begrijpen dat bepaalde onderdelen zich onderschijden door een uitgebreidere opleiding maar de gewone EHBOérs van het NRK hebben dezelfde opleiding als het OK dus als die in een en het zelfde pak zouden lopen zou dat toch niks uitmaken in mijn ogen teminst
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #63 Gepost op: 29 december 2009, 21:24:32
Wees eens wat duidelijker, wie weet is het verklaarbaar.
Waar was het, wat voor gelegenheid was het, en wat gingen ze doen.

het was bij onze oosterburen bij een heel groot dance festifal
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #64 Gepost op: 29 december 2009, 22:08:40
Ik zou het kunnen begrijpen dat bepaalde onderdelen zich onderschijden door een uitgebreidere opleiding maar de gewone EHBOérs van het NRK hebben dezelfde opleiding als het OK dus als die in een en het zelfde pak zouden lopen zou dat toch niks uitmaken in mijn ogen teminst

Dat is dus niet helemaal waar, in de herhalingslessen worden er extra onderwerpen toegevoeds aan de evenementenhulpverlening, en hun kennis
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #65 Gepost op: 29 december 2009, 22:27:04
Dat is dus niet helemaal waar, in de herhalingslessen worden er extra onderwerpen toegevoeds aan de evenementenhulpverlening, en hun kennis

wat dan EHBD-U
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


afrikaan

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #66 Gepost op: 29 december 2009, 22:30:16
het lijkt vaak , of mensen van het rode kruis zich veel beter voelen dan mensen van het oranje kruis , ze voelen zich god , en oranje kruis is in hun ogen een hoop strond.

maar laten we eerlijk zijn , we zijn beide met het zelfde bezig , en dat is ehbo verlenen, volgens de zelfde regels . dus waarom deze arrogantie


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #67 Gepost op: 29 december 2009, 22:38:18
het lijkt vaak , of mensen van het rode kruis zich veel beter voelen dan mensen van het oranje kruis , ze voelen zich god , en oranje kruis is in hun ogen een hoop strond.

maar laten we eerlijk zijn , we zijn beide met het zelfde bezig , en dat is ehbo verlenen, volgens de zelfde regels . dus waarom deze arrogantie
of andersom  

maar ik begrijp het ook niet


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #68 Gepost op: 29 december 2009, 22:38:52
Dat is dus niet helemaal waar, in de herhalingslessen worden er extra onderwerpen toegevoeds aan de evenementenhulpverlening, en hun kennis

Hoe kan het dan dat een RK er een gebrokken sleutelbeen over het hoofd ziet bij een wielerronde konden wij weer aan het werk  
of bij een voetbalwedstrijd de speler van de brancard laten vallen door verkeerd optillen op zijn hoofd
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


afrikaan

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #69 Gepost op: 29 december 2009, 22:42:46
misschien omdat die bewuste rode kruis medewerkers waar jy het over hebt amstaf liever in de zon zaten , dan dat gene te doen waar jij het over hebt. Immers de gemiddelde leeftyd van het rode kruis is 60+ en het oranje kruis beduidend jonger