Verplaats het slachtoffer niet??

Auteur Topic: Verplaats het slachtoffer niet??  (gelezen 2353 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993




zomervlinder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
  • niet elke verandering is een verbetering.
Reactie #1 Gepost op: 30 augustus 2009, 14:11:53
nee ik vindt van niet,

er had eerst een checkup door een ambu/arts moeten plaats vinden voor je iemand weer terug zet in zijn rolstoel.


Richard BRW

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
Reactie #2 Gepost op: 30 augustus 2009, 15:05:32
Zo hard ging het ook weer niet en als het slachtoffer zelf aangeeft dat het ok is zou ik hem ook terug zetten.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #3 Gepost op: 5 september 2009, 19:39:19
Zo hard ging het ook weer niet en als het slachtoffer zelf aangeeft dat het ok is zou ik hem ook terug zetten.
Maar je weet niet waarom iemand in zo'n mobiel zit... Volgens mij nemen ze ook nauwelijks de tijd om vast te stellen of er wat aan de hand is.  :)
Wordt deze werkwijze ook bij de opleiding EHBO gepromoot??


zomervlinder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
  • niet elke verandering is een verbetering.
Reactie #4 Gepost op: 5 september 2009, 20:46:43
nee, zeker niet, en als een So in een rolstoel zit weet je niet of hij nog pijn voelt.
Dus altijd alles checken, En het liefst door een arts of ambu.


zomervlinder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
  • niet elke verandering is een verbetering.
Reactie #5 Gepost op: 5 september 2009, 21:09:09
Aanvulling van mijn kant,


Wel kan je het SO vragen wat hij voor beperking heeft waarom hij in een rolstoel zit, Ken je de beperking niet?
Dan geen risco's nemen, Want ook al zit iemand in een rolstoel het so hoeft niet nog meer pijnklachten te krijgen natuurlijk door fout handelen van ons

Bij een aantal spierziekten komt het namelijk  voor dat mensen geen warmte of koud voelen en dus ook geen pijn
Dit kan gevaarlijk zijn als je zoals in dit filmpje het SO geliijk verplaatst en het SO nieuw letsel heeft.
Altijd controleren of er geen bloedingen zijn, geen breuken, zie zo'n SO maar als een kind die het niet kan aangeven.
Vertrouw je iets niet laat je een Ambu t.p. komen of mocht het lukken een huisarts .