Motoragent zwaargewond na ongeval tijdens begeleiding ambu - Wognum 01-09-2009

Auteur Topic: Motoragent zwaargewond na ongeval tijdens begeleiding ambu - Wognum 01-09-2009  (gelezen 54687 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Motoragent zwaargewond bij aanrijding op A7

(Novum) - Bij een aanrijding op de A7 in het Noord-Hollandse Wognum is dinsdagmiddag een motoragent ernstig gewond geraakt. Er werd gevreesd voor zijn leven, maar het slachtoffer is inmiddels stabiel, zegt een woordvoerder van de politie. De agent heeft een scheurtje in een nekwervel, een gebroken kaak en een hersenschudding opgelopen.

Het ongeluk gebeurde nadat de agent zelf was uitgerukt na een melding van een ongeluk. Hij hield een rijstrook vrij voor een ambulance, maar werd van achteren aangereden door een auto die moest uitwijken. Hij is naar een ziekenhuis gebracht.

De automobilist is na het ongeluk aangehouden.

Bron: http://binnenland.nieuws.nl/567084/motoragent_zwaargewond_bij_aanrijding_op_a7
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Ik ben ook zeer geschrokken van dit nieuws. De beelden zijn behoorlijk heftig.
Het is overduidelijk dat de automobilist niet oplette, aangezien er tussen het vrije zicht en de klap zich 3 seconden bevinden.
Als we uitgaan van 1 seconde reactietijd, zou de auto 2 seconden moeten remmen, maar hier werd er volgas doorgereden, alsof er helemaal niets te zien was. Althans zo zie ik het op het filmpje. Wel een stuurcorrectie, maar absoluut geen vertraging in snelheid totop het moment van de impact.

Ik wens de motoragent, zijn collega's, alle overige hulpverleners ter plaatse, zijn familie en vrienden, maar ook overige getuigen veel sterkte.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
3 seconde is 'te weinig': tussen het moment tussen dat de auto voor de gele auto achter de vrachtwagen vandaan komt en het moment dat de bestuurder van de gele auto uit probeert te wijken (ja, dat doet hij op het aller, aller allerlaatste moment) zit nog zo'n 5 á 6 seconde. Trek daar 1 seconde vanaf voor reactietijd, dan zit je toch nog op zo'n 4 of 5 seconde waarin er een reactie had kunnen komen.

Helaas heeft de agent de pech gehad om weg te springen naar de verkeerde kant. Instinctief is dat natuurlijk logisch omdat je niet zomaar de rijbaan op rent in een uitwijkpoging, achteraf gezien - maar dat is onzinnig om te zeggen - was het naar links weg springen dus beter geweest.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


RJM

  • HV-geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 538
WOOOW Ongelofelijk zeg wat een uber harde klap echt kippenvel toen ik dit schokkede filmpje zag   :o  :-\
Heeel veel sterkte naar zijn Familie, Collega's en hulpverleners ter plaatse gewenst.
Nou maar hopen dat hij er goed vanaf komt.



http://www.hartvannederland.nl/item/27022/Motoragent_ernstig_gewond_bij_ongeluk_A7

Een motoragent is dinsdagavond zwaargewond geraakt door een aanrijding op de A7 bij Wognum. De agent had net hulp geboden bij een ongeval.

Hij blokkeerde met zijn motor één rijbaan om ruimte te maken voor een ambulance. Een automobilist zag de politieagent over het hoofd en reed in volle vaart op hem in.

Bron: www.hartvannederland.nl
Burgerhulpverlener, AED-bediener.


sylvester1986

  • Gast
JEETJE :o doet me opeens weer denken aan koninginnedag dit jaar, toen zag je ook dit soort beelden.
Sterkte en beterschap gewenst aan de agent en familie.


AVN

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 227
Sterkte voor de betrokken agent.
Ik hoop, dat je snel herstelt  :)


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Pffff.... wat een beelden. Het enge is dat je het eigenlijk al een beetje ziet aankomen. Zo'n hele rij auto's, weinig afstand, ze gaan allemaal al heel laat opzij.... ik kreeg de neiging om 'opzij' te roepen! Ik hoop dat de agent het (relatief) goed maakt. Daarnaast hoop ik ook dat de automobilist hier overheen komt. Los van eventuele schuldvraag, die zal het niet express gedaan hebben. En dan de collega's van de agent die de bocht om komen en hun collega aantreffen. Nachtmerrie!


katertje2009

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
filmpje is kennelijk van youtube verwijderd...


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Zie telegraaf.nl voor een filmpje van jeffery post waarbij je het ongeval ziet gebeuren

Sterkte voor de aangereden agent


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2009/09/02/V030.htm

Politie Noord-Holland-Noord
Extra bericht: Politiemotorrijder gewond bij aanrijding

Hoorn, 02-09-2009 o 08.30 uur

Politiemotorrijder gewond bij aanrijding

Wognum, dinsdag 1 september

Een 45-jarige politiemotorrijder van politie Noord-Holland Noord raakte dinsdagmiddag rond 17.00 uur gewond bij een aanrijding op de A7 ter hoogte van Wognum. De motorrijder stpate juist van zijn motor af om een rijstrook vrij te maken om een ambulance doorgang te verlenen die een gewonde vervoerde van een eerder ongeval aan de andere kant van de A7. Een 52-jarige automobilist uit Hoorn zag de motorrijde te laat en reed hem aan. De agent werd geschept en kwam in de berm terecht. Hij werd met spoed vervoerd naar het MCA in Alkmaar. Hier bleek dat hij naast een gebroken kaak en een zware hersenschudding, een scheurtje in zijn nekwervel te hebben opgelopen. Naar het ongeval wordt verder onderzoek gedaan.