Motoragent zwaargewond na ongeval tijdens begeleiding ambu - Wognum 01-09-2009

Auteur Topic: Motoragent zwaargewond na ongeval tijdens begeleiding ambu - Wognum 01-09-2009  (gelezen 54692 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Het oordeel is wat mij betreft zo klaar als een klontje.

Te weinig afstand, in combinatie met afleiding op de andere rijbaan.
De vrachtwagen was al een behoorlijke tijd op de linkerrijstrook. De automobilist had vrij zicht, maar remde niet eens.
Het blijft een eng filmpje om te zien, maar dit filmpje zal behoorlijk kunnen bijdragen in het onderzoek.

In mijn vorige post was ik vergeten om ook de automobilist sterkte te wensen, dus dat doe ik hier dan maar


IkWilbert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,495
  • BHV'er
Verschikkelijk filmpje, sterkte aan de agent en zijn famillie  :'(


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
gelukkig was hulp niet ver weg.... :| Nu weten we ook waar die automobilist naar keek zodat hij de motoragent over het hoofd zag.... :-X :-X



Dat filmpje.
Het lijkt me verschikkelijk om als collega, je medehulpverlener aan gereden ziet worden.
Die brandweermensen gingen als 1 man naar hun politiecollega en de snelweg werd stil gezet. Respect daarvoor
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
@Reinvl...
Denk dat er inderdaad wel discussiepunten zijn, maar gezien de impact van dit geheel lijkt me het inderdaad even handiger een dag te wachten

Maar waarom? Omdat er nu een politiemotorrijder is aangereden? En in alle andere gevallen (waar er "burgers") bij betrokken zijn, discussieren we er lustig op los.... Dan moet je het zelfde principe dan ook toepassen.

Niet te mim wel een heftig ongeval voor de diender, ik hoop dat die er snel boven op weet te komen!
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Maar waarom? Omdat er nu een politiemotorrijder is aangereden? En in alle andere gevallen (waar er "burgers") bij betrokken zijn, discussieren we er lustig op los.... Dan moet je het zelfde principe dan ook toepassen.

Helemaal mee eens. Dat er unaniem respect en medeleven voor de betreffende agent is dat staat toch wel buiten kijf. Nu is het actueel, dus waarom geen discussie voeren? Of het nu een fout van de agent is, een fout beleid (opleiding), een samenloop van omstandigheden, onder geen enkele omstandigheden zal iemand een hulpverlener zoiets toewensen...

Motoragent: Sterkte!


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Helemaal mee eens. Dat er unaniem respect en medeleven voor de betreffende agent is dat staat toch wel buiten kijf. Nu is het actueel, dus waarom geen discussie voeren? Of het nu een fout van de agent is, een fout beleid (opleiding), een samenloop van omstandigheden, onder geen enkele omstandigheden zal iemand een hulpverlener zoiets toewensen...

Motoragent: Sterkte!

Helaas is niet iedereen het met je laatste zin eens.  :-\
De reacties die te lezen waren op de site van de telegraaf en op youtube (uiteraard jeugdigen die voor strafbare feiten door oom agent op de vingers zijn getikt) waren behoorlijk triest.
Zelfs enkele mensen die de agent doodwensen.  >:(
Ik spuug op dat soort mensen in onze maatschappij. Mensen die niet het kleinste beetje eerbied voor een ander hebben, omdat die persoon toevallig een beroep heeft gekozen en er voor kiest om ons land veilig te houden, of om mensen te helpen.


brw-niels

  • hobby fotograaf brandweer hattemerbroek
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
  • hobby fotograaf brandweer hattemerbroek
    • http://www.everyoneweb.com/BrandweerHattemerbroek/
Wow, zeer heftig.  :o :o :o :o Ben heel, héééél erg benieuwd waarom die malloot die motoragent heeft geraakt... (cd'tje wisselen? bellen? etc.)

Verzoek aan moderators / beheerders: zet even een waarschuwing bij de link aub!!

Volgens bronnen was de bestuurder van gele auto aan het kijken naar het ongeluk.
Hij zag de poltieagent op het laatste moment.het is erg wat er is gebeurt


pelagiapeil

  • Gast
verschikkelijk,ik heb met tranen in de ogen naar het filmpje gekeken

een hulpverlener  helpt een zwaar gewonde op tijd in het ziekenhuis te komen en wordt dan door de lucht geslingerd :'(
ik wens iedere betrokkene heel veel sterkte en hoop dat de agent vlug geneest.
Pelagia  :( :'(


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Wat een ontiegelijk gruwlijk filmpje. Echt naar om naar te kijken. Hopen dat het goed afloopt. Volgens de site vd Telegraaf is hij inmiddels buiten levensgevaar, maar of die agent nog op de motor stapt? Sterke!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Onderzoek naar botsing met helpende motoragent

www.noordhollandsdagblad.nl

Gepubliceerd op 02 september 2009, 13:54
Laatst bijgewerkt op 02 september 2009, 14:17

wognum -  
De 45-jarige motoragent van politie Noord-Holland Noord die dinsdagmiddag op de A7 ernstig gewond raakte terwijl hij het verkeer naar een ander rijstrook geleide wordt slapende gehouden. Volgens artsen zal hij wel volledig herstellen. De politie in Friesland doet onderzoek naar het ongeval.

De agent reed vanaf de oprit met geluids-en lichtsignalen direct de rechter rijstrook op, zette zijn motor dwars op de weg en beduidde het verkeer met zijn handen naar links te gaan zodat een ambulance die net van een ongeluk aan de andere kant van de weg kwam snel de A7 op zou kunnen.

Een 52-jarige Hoornaar merkte de diender te laat op een ramde met een stevige snelheid de agent. Die vloog meters door de lucht en kwam op de vluchtstrook terecht. Hij werd met spoed vervoerd naar het MCA in Alkmaar. Hier bleek dat hij naast een gebroken kaak en een zware hersenschudding, een scheurtje in zijn nekwervel te hebben opgelopen.

De Hoornaar werd na het ongeval aangehouden. ,,Dat is gebruikelijk na een ernstig ongeval'', meldt politiewoordvoerster Petrie Koenen.  

Van het ongeluk staat een filmpje op internet. Hierop is te zien dat de agent aan het begin van de uitvoegstrook direct de A7 opstuurt en dwars op de weg gaat staan. Ook de botsing die enkele seconden later plaatsvindt staat daar duidelijk op.

Waarom de agent direct de snelweg opreed waardoor het achterop komende verkeer snel moest reageren kan Koenen niet uitleggen. ,,Dat is onderdeel van het onderzoek waarvoor ook de agent gehoord moet worden.  Dat kan nu niet.''

Beelden van het ongeluk zijn te zien op de site dumpert.nl

Meer in het Noordhollands Dagblad van donderdag 3 september
Samen sterk in de hulpverlening!