Motoragent zwaargewond na ongeval tijdens begeleiding ambu - Wognum 01-09-2009

Auteur Topic: Motoragent zwaargewond na ongeval tijdens begeleiding ambu - Wognum 01-09-2009  (gelezen 54703 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Casbuur

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 88
Damn, wat een knal! Ik wens de motoragent, en alle andere betrokkenen veel sterkte.


Sam Hendrix

  • Gast
In ieder geval een goed filmpje, heel duidelijk. Mag ik dit als bewijs worden voorgedragen in een strafrechtelijk onderzoek?


Respect

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26

Wat ik wel mooi vind is dat HV'ers ondeling vele malen verder gaan en nog harder werken als een collega gewond raakt, dan gaan echt alle registers open.

Dat zou ik juist niet mooi vinden, mijn leven is toch net zoveel waard als dat van een hulpverlener? Ik neem aan dat een hulpverlener altijd alles geeft om mensen te helpen/redden etc.

Sterkte voor de agent en de bestuurder van de auto!


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
In ieder geval een goed filmpje, heel duidelijk. Mag ik dit als bewijs worden voorgedragen in een strafrechtelijk onderzoek?

Ja hoor, kan prima als ondersteunend bewijs dienen in zowel civiele als strafrechtelijke onderzoeken.
greetz,  Enrique


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Gisteren heb ik even de discussie afgekapt over de de omstandigheden van het ongeval omdat het nog onbekend was hoe de verwondingen van de agent precies waren. Gezien de media berichten schijnt het, gezien de impact, relatief goed te gaan.

Persoonlijk vind ik het optreden niet erg handig. Als je de richtlijnen voor de inzet op snelwegen bekijkt dan zit er altijd een kans in dat je over het hoofd gezien wordt, ondanks alle OGS signalen. Met een motor ben je nog extra kwetsbaar. Ook de automobilist kan je verwijten dat hij niet goed opgelet heeft. Je ziet het verschil met de beroepschauffeur die goed oplet en tijdig op zij gaat.
Iederéén maakt wel eens een fout tijdens zijn werk, alleen worden sommige fouten enorm zwaar afgestraft... :-X


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Wat ik niet begrijp is dat de matrix-borden niet zijn gebruikt
Op de foto is te zien dat deze er zijn.

Ik begrijp dat er dan contact moet worden gezocht met rijkswaterstaat maar voor dit contact kan de OvD toch zorgen??

Ik ben een leek op dit gebied........


Mikey

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Je als motoragent 'vanuit het niets' als stilstaand opject op een rijbaan plaatsen is niet erg verstandig als je 't mij vraagt. Hij was veel beter op het witte vlak blijven staan, van waar hij even goed het verkeer kon waarschuwen. Uiteraard heeft ook de automobilist een grote verantwoordelijkheid, maar de fout ligt zeker ook bij de agent. Hoe 'harteloos' deze conclusie nu ook kan lijken...


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Wat ik niet begrijp is dat de matrix-borden niet zijn gebruikt
Op de foto is te zien dat deze er zijn.

Ik begrijp dat er dan contact moet worden gezocht met rijkswaterstaat maar voor dit contact kan de OvD toch zorgen??

Ik ben een leek op dit gebied........

De diender wilde alleen even ruimte creëren bij de invoegstrook, zodat de ambulance in één teug de snelweg op kon rijden. Hiervoor zijn de matrixen niet bedoeld, om even tien tellen aan te gaan. Het ongeluk waar de ambulance vandaan kwam was ergens anders, daarom.


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
ik vond dat de agent het netjes deed
hij wachte netjes. De  vrachtwagen bestuurder zag het alleen die persoon daarachter heeft niet opgelet.
Dit is gewoon een noodlottig ongeval.
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Respect

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
De diender wilde alleen even ruimte creëren bij de invoegstrook, zodat de ambulance in één teug de snelweg op kon rijden. Hiervoor zijn de matrixen niet bedoeld, om even tien tellen aan te gaan. Het ongeluk waar de ambulance vandaan kwam was ergens anders, daarom.

Het verkeer reed op de rechterbaan gewoon netjes ca. 100 km/uur. als de ambulance met flinke vaart over de invoegstrook aankomt rijdt hij ook ca. 100 km/uur en kan dan prima invoegen, welicht rijdt hij zachter als er een zwaargewonde in ligt en kan hij nog vaart maken op het rechte stuk, danwel vluchtstrook.

De ambu kan dan keurig invoegen en de snelheid verhogen en op de linker baan gaan rijden. Ik snap dan ook in beginsel het nut niet om gevaarlijk op de rijbaan te gaan staan terwijl dit waarschijnlijk niet nodig is geweest.

Uiteraard heeft de bestuurder niet met 100% en waarschijnlijk niet eens met 50% van zijn gedachte bij de weg gezeten als hij gedurende 3 volle seconde de agent niet heeft gezien.

Een samenloop van omstandigheden welke niet nodig had hoeven zijn!

Nogmaals sterkte voor alle betrokkenen!