Motoragent zwaargewond na ongeval tijdens begeleiding ambu - Wognum 01-09-2009

Auteur Topic: Motoragent zwaargewond na ongeval tijdens begeleiding ambu - Wognum 01-09-2009  (gelezen 54849 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Uit zeer betroubare bron kan ik melden dat de motor agent inmiddels weer bij bewustzijn is en dat het redelijk met hem gaat.

mvg
Mike

Zeer noodlottige samenloop van .... voor de verdere discussie... in vele regio's handelt men verschillend en is ook situatie afhankelijk.....

Verder maar 1 ding van belang....... dat motor agent en bestuurder van auto geen blijvende gevolgen hier aan over houden...


heel veel sterkte voor alle betrokkenen...


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Uit zeer betroubare bron kan ik melden dat de motor agent inmiddels weer bij bewustzijn is en dat het redelijk met hem gaat. mvg Mike

Bedankt voor deze info, zeer gewaardeerd, HOERA !
Motoragent-met-de-beste-bedoelingen, ik wens je een spoedige genezing toe!
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Uit zeer betroubare bron kan ik melden dat de motor agent inmiddels weer bij bewustzijn is en dat het redelijk met hem gaat.

mvg
Mike

Goed om te horen mike,

Kun jij mij in een pb mogelijk het ziekenhuis adres pb-en... effe kaartje heen sturen. alvast bedankt
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


L@sse

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
    • 112 Krimpen -- Het laatste nieuws uit de regio Krimpen aan den IJssel
Dat iemand op een politiemotor een politieagent is, en geen weginspecteur/verkeersregelaar en dus infeite de bevoegdheid heeft om van zijn dienstvoertuig het verkeer te regelen.
Zonder persoonlijke aanval op de betreffende motorrijder, maar als ik het goed heb begrepen, is het met de nieuwe wet verkeersregelaars niet meer de bedoeling om vanaf/vanuit dienstvoertuig het verkeer te regelen bij begeleidende transporten. Zie onderstaand fragment uit de wet en het RVV, waar allen in dit geval onder zelfde noemer worden gebruikt. De procedure die in het Blik op de Weg filmpje wordt weergegeven bij het invoegen, lijkt mij dan ook de juiste. Motoragenten moeten daarnaast ook van hun motor afstappen op kruisingen. In RR is besloten om alleen nog volledige spoedtransporten te rijden, wat erin resulteerd dat iedere kruising al is dichtgezet door agenten.
Citaat
"Onverminderd het vierde lid, geven transportbegeleiders of weginspecteurs in dienst van Rijkswaterstaat vanuit een motorrijtuig geen aanwijzingen als bedoeld in artikel 82, eerste lid, van het RVV 1990, op wegen onder beheer van het Rijk of op kruispunten gelegen op andere wegen."
"Artikel 82.
1. Weggebruikers zijn verplicht de aanwijzingen op te volgen die mondeling of door middel van gebaren worden gegeven door  
a. de daartoe bevoegde en als zodanig kenbare ambtenaren,
b. de militairen van de Koninklijke Marechaussee. voor zover niet behorend tot de in onderdeel a bedoelde ambtenaren en
c. de daartoe bevoegde en als zodanig kenbare verkeersregelaars."


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Het is voor verkeersregelaars nooit toegestaan geweest verkeerstekens vanaf motoren te geven. Voor de politie is dat echter wel toegestaan!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Zonder persoonlijke aanval op de betreffende motorrijder, maar als ik het goed heb begrepen, is het met de nieuwe wet verkeersregelaars niet meer de bedoeling om vanaf/vanuit dienstvoertuig het verkeer te regelen bij begeleidende transporten. Zie onderstaand fragment uit de wet en het RVV, waar allen in dit geval onder zelfde noemer worden gebruikt. De procedure die in het Blik op de Weg filmpje wordt weergegeven bij het invoegen, lijkt mij dan ook de juiste. Motoragenten moeten daarnaast ook van hun motor afstappen op kruisingen. In RR is besloten om alleen nog volledige spoedtransporten te rijden, wat erin resulteerd dat iedere kruising al is dichtgezet door agenten.

Van RR klopt dat, maar sinds wanneer valt de politie onder rijkswaterstaat ?
Politie heeft tevens een complete ontheffing van rvv
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Zonder persoonlijke aanval op de betreffende motorrijder, maar als ik het goed heb begrepen, is het met de nieuwe wet verkeersregelaars niet meer de bedoeling om vanaf/vanuit dienstvoertuig het verkeer te regelen bij begeleidende transporten.

Dat klopt helemaal.
Sterker nog het is nooit toegestaan geweest voor Verkeersregelaars maar het werd gedoogd door de meeste agenten.
Hoeveel agenten in het land weten er eigenlijk van de hoed en de rand van de Regeling Verkeersregelaars ?

Even wat interessante feitcodes op een rij:
Als Verkeersregelaar
*R 704 - niet op eerste vordering tonen van krachtens de Wet vereiste aanstellingspas Boetebedrag € 60,00

*R 705 - niet zijnde weginspecteur Rijkswaterstaat, een aanwijzing in de zin van RVV 1990 vanaf motorrijtuig, of als verkeersregelaar niet zijnde
transportbegeleider of weginspecteur Rijkswaterstaat, van uit een motorrijtuig geven Boetebedrag *

*R 706 - als transportbegeleider of weginspecteur Rijkswaterstaat vanuit een motorrijtuig een aanwijzing in de zin van het RVV 1990 geven op
Rijksweg of op andere weg gelegen kruispunt Boetebedrag *

Maar volgens het politieprikbord kan je het ook creatief aanpakken en voor het volgende feit schrijven:
mR 331 een kruispunt blokkeren ( Toelichting noteren: soort kruising; mate van hinder) Boetebedrag € 150,00

http://politie.startpagina.nl/prikbord/4529943/4529949/ik-ook#msg-4529949

Alle bovengenoemde feitcodes zijn per 1 mei 2009 en te vinden op:
BRON: http://forum.infopolitie.nl/files/feitenboekje2009.pdf
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


pietjepukkerigG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Uit zeer betroubare bron kan ik melden dat de motor agent inmiddels weer bij bewustzijn is en dat het redelijk met hem gaat.

mvg
Mike
Goed nieuws. Alhoewel 'redelijk' altijd nog een beetje beangstigende term is.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Dat klopt helemaal.
Sterker nog het is nooit toegestaan geweest voor Verkeersregelaars maar het werd gedoogd door de meeste agenten.
Hoeveel agenten in het land weten er eigenlijk van de hoed en de rand van de Regeling Verkeersregelaars ?

Even wat interessante feitcodes op een rij:
Als Verkeersregelaar
*R 704 - niet op eerste vordering tonen van krachtens de Wet vereiste aanstellingspas Boetebedrag € 60,00

*R 705 - niet zijnde weginspecteur Rijkswaterstaat, een aanwijzing in de zin van RVV 1990 vanaf motorrijtuig, of als verkeersregelaar niet zijnde
transportbegeleider of weginspecteur Rijkswaterstaat, van uit een motorrijtuig geven Boetebedrag *

*R 706 - als transportbegeleider of weginspecteur Rijkswaterstaat vanuit een motorrijtuig een aanwijzing in de zin van het RVV 1990 geven op
Rijksweg of op andere weg gelegen kruispunt Boetebedrag *

Toevallig kom ik een heel eind maar dat komt omdat ik toevallig zelf verkeersregelaar geweest ben, zelfde verhaal voor de Wet Particuliere Beveiligingsorganisaties en Recherchebureaus. Vanuit de opleiding is daar weinig tot geen aandacht voor.
Voor zowel R 704 als R 705 is trouwens het voorstel voor een first offender 60 euro.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


peter h

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 353
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Goed nieuws. Alhoewel 'redelijk' altijd nog een beetje beangstigende term is.

afgelopen weekend hoorde ik dat het helaas nog steeds niet goed gaat met het slachtoffer. Hij komt niet bij uit z'n (kunstmatig) coma.

bron is een collega van hetzelfde korps, dus ik mag aannemen dat de info klopt.

veel sterkte aan slachtoffer, familie en de collega's.

Peter