Geen cowboys in ambulancevervoer.

Auteur Topic: Geen cowboys in ambulancevervoer.  (gelezen 10808 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #10 Gepost op: 4 september 2009, 17:36:02
Via een aanbesteding.....  dus geen idee of ik volgend jaar nog een baas heb die ambu's mag laten rijden..... ::)

Dus als inderdaad een grote jongen als Falck op de proppen komt met een bak geld, materiaal, know-how en frisse zin, dan zou het zomaar kunnen dat je baantje op de tocht komt te staan? Triest..


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #11 Gepost op: 4 september 2009, 17:46:16
Dus als inderdaad een grote jongen als Falck op de proppen komt met een bak geld, materiaal, know-how en frisse zin, dan zou het zomaar kunnen dat je baantje op de tocht komt te staan? Triest..
Als een ambulancedienst buiten de boot valt, is de kans volgens mij vrij aannemelijk dat personeel, posten en materieel overgenomen worden door de ambulancedienst die de vergunning wel krijgt. Immers, de vergunninghouder heeft toch het nodige aan menskracht en materieel nodig en de 'verliezende' dienst heeft dat ineens allemaal over.

Ik denk zelf dan ook dat het voor personeel vooral gaat om de naam die boven je salarisstrookje staat, CAO, wel of geen ambtenarenstatus, etc. Maar er is natuurlijk ook een doemscenario mogelijk. De situatie kan per regio en/of dienst verschillen.

En wat betreft die 'cowboys'... dat zijn vooralsnog indianenverhalen volgens mij ;)
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


Walker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 796
Reactie #12 Gepost op: 4 september 2009, 19:37:51
Gelukkig vallen politie en brandweer rechtstreeks onder BiZa.  :-X
Mister Livingstone, I presume?


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #13 Gepost op: 4 september 2009, 20:03:06
Gelukkig vallen politie en brandweer rechtstreeks onder BiZa.  :-X
Had ik bij de ambulancedienst ook graag gezien. De kwaliteit van de zorg zou beter zijn als het onder binnenlandse zaken zou vallen, lijkt me?


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #14 Gepost op: 4 september 2009, 20:11:05
Had ik bij de ambulancedienst ook graag gezien. De kwaliteit van de zorg zou beter zijn als het onder binnenlandse zaken zou vallen, lijkt me?

brandweer onder BZK? ???  ::)


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #15 Gepost op: 4 september 2009, 20:16:48
brandweer onder BZK? ???  ::)
Had ik bij de ambulancedienst ook graag gezien. De kwaliteit van de zorg zou beter zijn als het onder binnenlandse zaken zou vallen, lijkt me?

??


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #16 Gepost op: 7 september 2009, 10:15:30

Ik denk zelf dan ook dat het voor personeel vooral gaat om de naam die boven je salarisstrookje staat, CAO, wel of geen ambtenarenstatus, etc. Maar er is natuurlijk ook een doemscenario mogelijk. De situatie kan per regio en/of dienst verschillen.


Niels!

in jouw regio Kennemerland heb je dus 3 vervoerders. Er zal dus 1 vervoerder overblijven, of GGD Kennemerland, of Connexxion of VZA AMC.  Wat denk je dat er gebeurt als alle arbeidscontracten overgenomen moeten worden. En dan heb ik het idd nu over een ambtenaren status met vast gelegde privileges. Hopende voor hen wordt het de GGD, maar als men naar één van de twee particuliere diensten overgaat, gaat dat ambulance medewerkers altijd geld kosten. En dan nog de keuze uit welke particuliere dienst, een kruidenier of een academisch ziekenhuis met vervoerscapaciteit.

RR (Hoe wil je kwaliteit waarborgen zonder refferentie kader?)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Bart S

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 2 oktober 2009, 12:37:27
Met deze brief informeert de minister over de ontwikkelingen in de ambulancezorg nadat op 2 december 2008 de Wet ambulancezorg (Waz) door de Eerste Kamer is aangenomen: http://www.minvws.nl/includes/dl/openbestand.asp?File=/images/stand-van-zaken-ambulancezorg---cz-2960240a-_tcm19-188091.pdf

Hier blijkt o.a. uit dat de vergunning in 2012 in werking gaat treden. Dat is 1 jaar later dan tot nu toe bekend was.

Webpagina: http://www.minvws.nl/kamerstukken/cz/2009/stand-van-zaken-ambulancezorg.asp


pietjepukkerigG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Reactie #18 Gepost op: 2 oktober 2009, 13:39:23
Hopende voor hen wordt het de GGD, maar als men naar één van de twee particuliere diensten overgaat, gaat dat ambulance medewerkers altijd geld kosten. En dan nog de keuze uit welke particuliere dienst, een kruidenier of een academisch ziekenhuis met vervoerscapaciteit.
Suggereer je hier nu dat de medewerkers van Connexxion kruideniers zijn en de medewerkers van VZA op enigerlei wijze in de kwaliteit van hun werk beïnvloed zijn door de overname van het AMC?


keiharddegekste

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Reactie #19 Gepost op: 2 oktober 2009, 14:24:17
@RR:
1. Je kan meerdere vervoerders hebben binnen WAZ. 1 heeft de vergunning maar er kunnen meerdere vervoerders zijn. RAV kennemerland BV heeft de vergunning met 2 vervoerders.
2. Conneexion kruideniers: moet ik daar serieus op in gaan?
3. Arbeidsvoorwaarden maakt ook niet uit namelijk 1 CAO voor Ambulancezorg