Inzet/slachtoffer registratie??

Auteur Topic: Inzet/slachtoffer registratie??  (gelezen 12195 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

EGeen

  • Vpk
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #20 Gepost op: 14 december 2018, 22:31:41
…. sinds dit topic is geopend is er onder andere wetgeving veranderd... Welke gegevens moeten en worden op dit moment nog door iedere organisatie genoteerd en eventueel overgedragen aan de evenementenorganisatie? Worden er twee aparte lijsten bijgehouden? Welke gegevens zijn op dit moment not done die voorheen wel werden genoteerd?
- Bijdragen zijn op persoonlijke titel -


Ambubroeder

  • Ambulance verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 292
  • Be the change you want to see
Reactie #21 Gepost op: 15 december 2018, 11:34:09
…. sinds dit topic is geopend is er onder andere wetgeving veranderd... Welke gegevens moeten en worden op dit moment nog door iedere organisatie genoteerd en eventueel overgedragen aan de evenementenorganisatie? Worden er twee aparte lijsten bijgehouden? Welke gegevens zijn op dit moment not done die voorheen wel werden genoteerd?

Zaken zijn zeker veranderd!

Wat betreft evenementen organisatie krijg ik nog steeds een keurig formulier van de EHBO ter plaatse met basale gegevens. Het is voor ons met name als het om de NAW gegevens en de voorgeschiedenis gaat heel erg nuttig! Dit mag ook heb ik mij laten vertellen omdat de "zorgrelatie" wordt overgedragen. Zouden ze dit niet doen zou ik het zelf allemaal vragen en ook opschrijven dus maakt ook weinig verschil. Het gebeurd ook wel eens dat iemand verzekeringspasje of rijbewijs door een EHBO'er aan mij wordt overgedragen. Kortom, moeilijk om hierop regels te hebben en te handhaven.

Wat dan wel opvallend is, officieel mogen de huisartsen hun gegevens uit de praktijk (lijst met NAW gegevens, voorgeschiedenis maar ook medicatie en sommige uitgeschreven contacten) niet meer aan ons overdragen. Wij hebben hiervoor een SBAR formulier ontwikkelt waarin de huisarts dan de grootste delen daarvan zelf over kan schrijven en aan ons kan geven en dat mag dan weer wel.

Lastige materie maar een goede overdracht (geschreven of gesproken) is onwijs belangrijk en scheelt veel tijd


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #22 Gepost op: 15 december 2018, 14:36:34
Ander topic over nieuwe privacy wetgeving en slachtoffer registratie bij dit topic toegevoegd.


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #23 Gepost op: 13 januari 2019, 23:22:26
Bij de nieuwe Veldnorm zal ook een voorbeeld registratieformulier worden gemaakt. :)
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis