Niveau Nederlandse politie

Auteur Topic: Niveau Nederlandse politie  (gelezen 6169 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #10 Gepost op: 8 september 2009, 00:04:48
Recherche moet misdrijven laten liggen  7-09-09

De politieleiding klaagt over een chronisch tekort aan gekwalificeerde rechercheurs. In het programma Netwerk bleek dat politiekorpsen veel ernstige zaken op de plank laten liggen vanwege gebrek aan mankracht.

Duizenden zaken worden niet onderzocht, ook al zijn er sterke aanwijzingen over wie de dader is. Het gaat dan onder meer om verkrachtingen en overvallen.

Bezuinigingen
De politieleiding vreest dat de voorgenomen bezuinigingen het probleem nog groter maken. Minister Ter Horst heeft beloofd dat het aantal rechercheurs niet omlaag gaat.

Deze week debatteert de Kamer over de bezuinigingen op de politie.
 
Bron: NOS.nl

Dit geeft aan hoe groot de problemen zijn en dat dit ernstige gevolgen gaat krijgen voor de veiligheidssituatie in Nederland. Die is al niet geweldig, maar nog wel min of meer controleerbaar. We moeten echt gaan oppassen dat we niet gaan afglijden naar het niveau van bijvoorbeeld Roemenie. Want criminelen staan niet stil en springen in de gaten die de overheid laat vallen. En als je moet bezuinigen is de politie wel het laatste waar je mee moet beginnen. Veiligheid, gezondheidszorg en onderwijs zijn net de 3 kerntaken van de overheid die altijd gewaarborgd moeten zijn. Er zijn nog tal van onzinnige subsidies of Vogelaarwijken waar nog veel geld te halen is. Een veiligheidssituatie die straks niet meer controleerbaar is, kost de samenleving uiteindelijk nog vele malen meer geld.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #11 Gepost op: 8 september 2009, 00:06:44
Wie zegt dat de korpschefs geen politiek kunnen bedrijven...?  :D ;D O0 Als straks onderzoeken blijven liggen is het de schuld van de politici en niet van de korpsbeheerders!  ;)

Recherche moet misdrijven laten liggen  7-09-09

De politieleiding klaagt over een chronisch tekort aan gekwalificeerde rechercheurs. In het programma Netwerk bleek dat politiekorpsen veel ernstige zaken op de plank laten liggen vanwege gebrek aan mankracht.

Duizenden zaken worden niet onderzocht, ook al zijn er sterke aanwijzingen over wie de dader is. Het gaat dan onder meer om verkrachtingen en overvallen.

Bezuinigingen
De politieleiding vreest dat de voorgenomen bezuinigingen het probleem nog groter maken. Minister Ter Horst heeft beloofd dat het aantal rechercheurs niet omlaag gaat.

Deze week debatteert de Kamer over de bezuinigingen op de politie.
 
Bron: NOS.nl


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #12 Gepost op: 8 september 2009, 00:33:33
Dat de oplossingspercentages in Nederland lager liggen, komt vooral door de systematiek van het Nederlandse Openbaar Ministerie. Deze brengt een verdachte alleen de best bewijsbare delicten ten laste, terwijl meer zaken aangerekend zouden kunnen worden. Die andere zaken komen dus als 'onopgelost' in de statistieken, terwijl de dader wel vast zit.
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #13 Gepost op: 8 september 2009, 06:32:47
Dat de oplossingspercentages in Nederland lager liggen, komt vooral door de systematiek van het Nederlandse Openbaar Ministerie. Deze brengt een verdachte alleen de best bewijsbare delicten ten laste, terwijl meer zaken aangerekend zouden kunnen worden. Die andere zaken komen dus als 'onopgelost' in de statistieken, terwijl de dader wel vast zit.

 ???

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=politie+laat+zaken+liggen&start=0&sa=N          :|


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #14 Gepost op: 8 september 2009, 06:41:25
Werkdrukte
Het CBS rapporteerde deze week dat het aantal opgeloste overvallen vorig jaar is gedaald. Dat soort nieuws geeft schurken een goed gevoel en een extra motivatie om hun activiteiten verder uit te breiden. De politie verweert zich met een verwijzing naar de toegenomen werkdruk. Niet toevallig werd ook pas bekend dat het aantal snelheidsbekeuringen in het verkeer is gestegen. Kwestie van prioriteiten stellen dus. [zaterdag 11 oktober 2008]


http://www.nieuwsnoot.nl/2008/2008-10-11_werkdrukte.html

Speelt al jaren, toch?


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #15 Gepost op: 8 september 2009, 06:51:00
jup met een hoger oplossingspercentage is geen geld te verdienen voor de regering... 8)

Maar goed dat heb ik niet hard op gezegd natuurlijk want anders ben ik negatief in deze organisatie... en dat mag niet !


Dus.... mijn officiele standpunt.... het zal vast een weldoor dachte stap zijn om meer snelheidsbekeuringen uit te schrijven...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #16 Gepost op: 8 september 2009, 07:06:14
jup met een hoger oplossingspercentage is geen geld te verdienen voor de regering... 8)

Maar goed dat heb ik niet hard op gezegd natuurlijk want anders ben ik negatief in deze organisatie... en dat mag niet !


Dus.... mijn officiele standpunt.... het zal vast een weldoor dachte stap zijn om meer snelheidsbekeuringen uit te schrijven...

Spijker. Kop. Raak.     O0


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #17 Gepost op: 8 september 2009, 07:12:51
Spijker. Kop. Raak.     O0

 ::) ssssstttttt   ::)

 :-X
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #18 Gepost op: 8 september 2009, 08:56:10
Maar dat de overheid de wegenverkeerswet gebruikt als melkkoe bij de burger is toch echt de schuld van de burger zelf.

Als de automobilist stopt met te hard rijden en fout parkeren komt er genoeg capaciteit vrij.

Heel simpel, maar wel waar.


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #19 Gepost op: 8 september 2009, 09:03:24
Er zijn tig betere oplossingen, eerst maar eens minderen met al dat geld wegsluisen naar het buitenland  :-X voordat wij zelf straks geld van het buitenland nodig hebben  :D
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn