Niveau Nederlandse politie

Auteur Topic: Niveau Nederlandse politie  (gelezen 6134 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #20 Gepost op: 8 september 2009, 10:03:11
Ik vraag me af waarom de politie in Duitsland van een veel hoger niveau is dan de Nederlandse politie. Hoe komt dit?

De Nederlandse politieagent heeft nauwelijks meer gezag in tegenstelling tot de Duitse agent. De oplossingspercentages liggen in Duitsland ook aanmerkelijk hoger. Het Nederlandse politiekorps is een van de slechtst presterende van Europa. De vraag is nu hoe heeft dit zover kunnen komen? Zijn de opleidingen niet goed? Ligt het aan de politiek? Moet de politie meer bevoegdheden krijgen?

Ik heb zelf een paar dagen meegelopen bij de politie in Duitsland, het niveau bij onze politie is volgens de duitste collega's hoger bij ons.........
Onze collega's worden veel allrounder opgeleid en kunnen veel meer diverse activiteiten en handelingen verrichten.

Het feit dat we minder delicten oplossen ligt niet aan het niveau, maar aan de capaciteit. We hebben inderdaad wel een personeelstekort......
Onze bevoegdheden zijn erg ruim in vergelijking met andere landen dus dat hoeft ook niet veranderd te worden. Ik denk dat het allemaal wel weer wat overdreven word. De nederlandse criminaliteitscijfers vallen best mee......

Dus ik zou niet willen spreken van een 'hoger niveau'bij de buren.....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Glenn2

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 8 september 2009, 10:51:16
[guusje ter horst modus aan]
De Nederlandse politie is op juiste sterkte en de capaciteit zal de komende jaren door de bezuinigingen niet achteruit gaan.
[/guusje ter horst modus uit]


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #22 Gepost op: 8 september 2009, 10:52:52
:'(




mij schieten de tranen in de gulp.... ik ben een beetje klaar met die guusje ter nadorst...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #23 Gepost op: 8 september 2009, 11:21:53
Maar dat de overheid de wegenverkeerswet gebruikt als melkkoe bij de burger is toch echt de schuld van de burger zelf.

Als de automobilist stopt met te hard rijden en fout parkeren komt er genoeg capaciteit vrij.

Heel simpel, maar wel waar.

Wat een bullshit, als iedereen zich aan de wet houd hebben we ook geen politie nodig.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #24 Gepost op: 8 september 2009, 11:33:27
Volgens mij ging het over het niveau van de politie en niet over bekeuringen maar ja....
Het aantal verkeersboetes is inderdaad toegenomen, daar moet misschien aan toegevoegd worden dat niet komt door het 'blauw op straat' maar door automatische systemen. Flitspalen, traject controles etc.

En nou weet ik al wat de volgende opmerking gaat worden dus kop ik hem zelf vast in  ::) : Al die flitspalen plaatsen kost ook veel geld, stop dat in het blauw op straat..

En daar ben ik het mee eens.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #25 Gepost op: 8 september 2009, 16:40:44
Volgens mij hadden we het hier over het niveau van de Nederlandse politie, niet over het CJIB, bekeuringen en andere rand-artikellen, alles afgesplitst naar het alreeds bestaande topic.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #26 Gepost op: 8 september 2009, 17:27:53
Volgens mij hadden we het hier over het niveau van de Nederlandse politie, niet over het CJIB, bekeuringen en andere rand-artikellen, alles afgesplitst naar het alreeds bestaande topic.

Je hebt  gelijk. Echter, het 1 is (misschien ongewild) verbonden met het ander.  Dat wat de burger op straat meekrijgt, ziet, hoort, ervaart, bepaalt mede het niveau. In mindere mate in vergelijking tot onze geliefde beleidsmakers, maar toch...

Laat ik het anders formuleren; de hoofdbeoordelaar is de burger. Maar okee, voordat ik weer allerlei uitlatingen doe...hou me verder afzijdig. Maar wou bovenstaand nog ff kwijt.  O0