HBHV cursus

Auteur Topic: HBHV cursus  (gelezen 10223 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

robert123

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 30 november 2003, 21:21:40
Collega's

Zelf heb ik al een tijdje terug deze cursus gedaan.
Ik ga ook ieder jaar op herhaling.
Wat je leert is wet en regelgeving, hoe je de bhv zou kunnen vormgeven in het algemeen, hoeveel bhv-ers je nodig heb, extra risico en de bhv-ers die dan nodig zijn, taken bhv-er en hoe inzetten voor maximaal resultaat.
Kortom alles puur op papier, praktijk zal je meestal al hebben, anders kan je beter eerst de ploegleiderscursus volgen die is meer gericht op de praktijk en daarna de HBHV cursus.
 :)


Arnaldo

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 15 januari 2004, 16:18:36
Kijk voor een intensieve en zeer praktijkgerichte cursus Hoofd BHV met veel praktijkoefeningen eens op www.tuinbv.nl

Groeten,
Arnold


Kaatje

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 23 februari 2004, 14:14:02
Citaat
Zelf heb ik al een tijdje terug deze cursus gedaan. Ik ga ook ieder jaar op herhaling.

Ik heb helemaal niets vernomen van een herhaling of herhalingsplicht?? Wie, wat, waar, wanneer, waarom..... vertel, vertel!!!  Maak me geeekkkk!!!  8)

Groetjes,
Kaatje


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #13 Gepost op: 18 december 2004, 14:54:11
Vroeg me af of er Coördinator / Hoof BHV'ers zijn die hun functie wel of niet hebben laten opnemen in hun arbeidscontract. Met name i.v.m. de verantwoordelijkheden etc. ben ik benieuwd of andere mensen hier ervaring mee hebben.

Mijn eigen mening is om de functie alleen te aanvaarden als deze wél opgenomen word in je arbeidsovereenkomst . . .


vuurvlieg

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • Martin
Reactie #14 Gepost op: 20 december 2004, 16:31:40
Bedrijfsnoodplan zegt het volgende:
Het directieteam van XXX heeft bij een calamiteit de algehele leiding. De uitvoerende taken zijn gedelegeerd aan de coördinator BHV.
-
De coördinator BHV of diens plaatsvervanger geeft leiding aan de BHV-ers. Coördinator BHV is geen dagtaak, de functie wordt door hoofd logistiek vervuld.
Daaronder staan dan de taken en bevoegheden.

Over verantwoordelijkheden wordt niet gerept.
-
Ik ben plaatsvervanger ( en eigenlijk uitvoerend de leidinggevende) maar in mijn arbeidsovereenkomst staat niets over deze extra taak.
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #15 Gepost op: 20 december 2004, 16:56:51
Staan er wél (jaarlijkse) vergoedingen tegenover bij jullie ?


firemanr

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 21 december 2004, 14:06:29
Staan er wél (jaarlijkse) vergoedingen tegenover bij jullie ?
Bij ons (Yara) krijgen de BHV'ers geen vergoeding. Persoonlijk vind ik dit nu niet zo'n hele goede zaak... :-\


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #17 Gepost op: 21 december 2004, 18:48:17
Nog een goeie (uit eigen ervaring ;)):
http://www.zve-opleidingen.nl/


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #18 Gepost op: 21 december 2004, 19:06:31
Zeg Jorrin, werk jij toevallig bij ZVE ?


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #19 Gepost op: 21 december 2004, 20:29:35
Zeg Jorrin, werk jij toevallig bij ZVE ?

 ??? ;D ;)