Camera's op hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: Camera's op hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 47911 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan


Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #1 Gepost op: 2 september 2009, 19:13:50
Speciaal topic voor alle hulpverleningsvoertuigen voorzien van bewakingscamera's.

Moderator Jerommeke



Een foto van de camera's op de ambulance van Rotterdam. Ik vind dat ze nog netjes zijn weg gewerkt. Dit ziet er netter uit als regio Haaglanden.




Waarschijnlijk gaan er veel meer ambulances volgen met deze camara's (bulten op de zijkant en voorkant).
Brandweer Papendrecht


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #2 Gepost op: 2 september 2009, 19:18:31
Een foto van de camera's op de ambulance van Rotterdam. Ik vind dat ze nog netjes zijn weg gewerkt. Dit ziet er netter uit als regio Haaglanden.




Waarschijnlijk gaan er veel meer ambulances volgen met deze camara's (bulten op de zijkant en voorkant).



Of het er "veel" meer worden betwijfel ik. De camera's worden bekostigd door het rijk (in het kader van het tegengaan van agressie tegen hulpverleners). Ben benieuwd of de camera's erop blijven als het rijk de portemonnee dichtdoet over een tijdje. Overigens is uit een voorlopige evaluatie van de Haagse ambu-camera's nog niet echt heel veel toegevoegde waarde gebleken als ik goed ben geinformeerd... (ter info: in Haaglanden rijden vooralsnog slechts één of twee ambu's met camera's; dit worden er wel meer).
greetz,  Enrique


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #3 Gepost op: 2 september 2009, 19:35:46
(...) Overigens is uit een voorlopige evaluatie van de Haagse ambu-camera's nog niet echt heel veel toegevoegde waarde gebleken als ik goed ben geinformeerd... (ter info: in Haaglanden rijden vooralsnog slechts één of twee ambu's met camera's; dit worden er wel meer).
Je bent me net voor ;)

Voortbordurend op de opmerking van Enrique wil ik dus vragen: Is er inmiddels al wat bekend over het effect van camera's op ambulances? De vraag is eigenlijk tweeledig;
- Is er een verandering waarneembaar van agressie (aantallen of vorm) tegen ambulancepersoneel bij ambulances die uitgerust zijn met camera's?
- Is het veiligheidsgevoel van ambulancepersoneel veranderd bij ambulances met camera's?

Kortom, ik ben erg benieuwd naar de ervaringen met camera's op de ambulances. O0
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #4 Gepost op: 2 september 2009, 20:54:34
Ik weet voor de rest niet of het al echt effect heeft :'(. Rotterdam rijd er pas sinds kort mee rond. Als ik meer weet zal ik het zo snel mogelijk laten weten! O0
Brandweer Papendrecht


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #5 Gepost op: 2 september 2009, 21:05:36
Ik weet voor de rest niet of het al echt effect heeft :'(. Rotterdam rijd er pas sinds kort mee rond. Als ik meer weet zal ik het zo snel mogelijk laten weten! O0
Top! Ik hoor het wel.

Zijn er overigens, naast Haaglanden en Rotterdam-Rijnmond, nog meer regio's waar ambulances voorzien zijn van camera's? (en dan niet als parkeerhulp ;))
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #6 Gepost op: 2 september 2009, 22:19:30
en zeker ook niet de camera's voor SBS 6  ;D
CN NRK


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #7 Gepost op: 3 september 2009, 19:52:10
Zover ik weet heeft de regio Zuid-Holland Zuid nog geen enkel voertuig met camera's.
Brandweer Papendrecht


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #8 Gepost op: 7 september 2009, 12:12:40
Hier nog een aantal foto's om een duidelijker beeld te krijgen van de camera's op de ambu van Rotterdam:







Brandweer Papendrecht


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #9 Gepost op: 7 september 2009, 16:05:15
En alles wordt opgenomen? 24/7
Of moet de verpleger een knopje om zetten?:)