Roepnummer systeem

Auteur Topic: Roepnummer systeem  (gelezen 11736 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rene112

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 22 februari 2004, 23:33:13
Laat ik ook eens een keer een berichtje achterlaten.
Om even op het lijstje te reageren:

aanvalsploeg 1e TS = 111+112
waterploeg 1e TS = 113+114
etc. voor 2e, 3e en 4e TS

en volgens mij wordt het redvoertuig ook vaak aangeduid met 115 en de HV met 117 (of ook 115  ???)

mvg Sietse

Ik kom, op basis van de reacties hier en eerdere informatie, ook nog 2 varianten tegen.

111 voor aanvalsploeg en 112 voor waterploeg (uitgaande van 1 porto per ploeg)

111/112 voor aanvalsploeg en 113/114 voor waterploeg (uitgaande van 1 porto per brandwacht ???)

Daarnaast komt bijvoorbeeld een redvoertuig voor als 150 en als 115. De verklaring hiervoor is dat (zoals het tenminste aan de OvD's wordt geleerd) een redvoertuig altijd moet worden toegewezen aan een bevelvoerder van een tankautospuit.

Afhankelijk van het soort inzet die wordt gekozen kan dat de 1e, 2e etc. bevelvoerder zijn. Het redvoertuig wordt dan 115, 125 etc. De OvD communiceert dan niet direct met het redvoertuig.

Wanneer het redvoertuig nog niet is toegewezen aan een tankautospuit of zelfstandig ingezet gaat worden, zal het nummer 150 van toepasing blijven.

Volgens mij gaat hetzelfde verhaal op voor een hulpverleningsvoertuig (170, 117 of 127 etc.).

Welk nummer hoort bij een dompelpomp unit die zelfstandig wordt ingezet om meerdere TS'en te voeden?

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard


nico5

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 23 februari 2004, 15:29:19
Hai Rene
Wij in de gemeente Bloemendaal werken er al een paar jaar mee tot ieders tevredenheid.Soms is het iets afwijkend van de norm.Zoals je schreef is de Ovd 100 en de Bev.110 bij ons ivm te weinig porto's is de aanvalsploeg 111 en de waterploeg of blusploeg 112
de pompbediender is 119 en mocht er een redvoertuig bij komen is dat 115. Een tweede voertuig wordt de Bev.120 aanvalsploeg 121 enzo voort.Dit kan en mag tot 140, als er dan meer voertuigen komen komt er ook een nieuwe Ovd die is dan 200  en dan gaat het verder zoals bij 100.
Wij (ik) vind het heel plezierig werken je kunt veel beter en sneller met elkaar overweg.
Collegiale groet Nico 8) :D :P :P


vuurvlieg

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • Martin
Reactie #22 Gepost op: 25 februari 2004, 17:06:24
Hier ben ik dan eindelijk  :D Maar zoetermeer maakt hier inderdaad gebruik van. Hoe hun ervaringen hier precies mee zijn weet ik niet maar het werkt volgens mij goed. Ook met het meeluisteren is het weleens wat makkelijker als je nummers hoort in plaats van namen.

Groeten Ricardo B
Zal ik als vrijw. bij Zoetermeer maar dan vertellen hoe we er mee werken?
Het werkt voortreffelijk.
Ovd is de 100 (honderd,  en dus niet een, nul nul.
1e autospuit is bevelvoerder 110 (honderdtien)
aanvalsploeg 111 en 112
waterploeg 113 en 114
chauffeur de 119.
Als de Hoogwerker gekoppeld wordt aan de eerste autospuit krijgt de bev daarvan nummer 115
Als de HV gekoppeld wordt aan de eerste autospuit krijgt ie nummer 117.

Wij gebruiken het nu bijna bij elke inzet en het werkt heel rustgevend. Soms, heel soms als een bevelvoerder of OVD niet luisteren helpt het dan om hun voornaam te gebruiken. :D

Daarnaast heb je inderdaad ook een beter beeld met wie waar bezig is.
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #23 Gepost op: 29 februari 2004, 21:18:49
Zal ik als vrijw. bij Zoetermeer maar dan vertellen hoe we er mee werken?
Het werkt voortreffelijk.
Ovd is de 100 (honderd,  en dus niet een, nul nul.
1e autospuit is bevelvoerder 110 (honderdtien)
aanvalsploeg 111 en 112
waterploeg 113 en 114
chauffeur de 119.
Als de Hoogwerker gekoppeld wordt aan de eerste autospuit krijgt de bev daarvan nummer 115
Als de HV gekoppeld wordt aan de eerste autospuit krijgt ie nummer 117.

Wij gebruiken het nu bijna bij elke inzet en het werkt heel rustgevend. Soms, heel soms als een bevelvoerder of OVD niet luisteren helpt het dan om hun voornaam te gebruiken. :D

Daarnaast heb je inderdaad ook een beter beeld met wie waar bezig is.


Bedankt voor de aanvulling vuurvlieg, nu weet ik ook dat het vanaf jullie kant goed werkt  :)
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


Siebert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Reactie #24 Gepost op: 2 maart 2004, 17:24:21
Citaat
Welk nummer hoort bij een dompelpomp unit die zelfstandig wordt ingezet om meerdere TS'en te voeden?

Tijdens het uitrijden van de slangen is het haakarmvoertuig (en dus ook de dompelpompunit?!) herkenbaar als 180. Is dit eenmaal klaar dan zullen de HA-voertuigen naar het ondersteuningspeloton gaan en daar de nummers 980, 981 etc krijgen. E.e.a. is ook terug te vinden in OBM Repressie en Leidraad Brandweercompagnie.

mvg Sietse