Nieuwe Mercedes Actros water/schuimblus tbv brandweer Rotterdam-Rijnmond

Auteur Topic: Nieuwe Mercedes Actros water/schuimblus tbv brandweer Rotterdam-Rijnmond  (gelezen 49291 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Legt eraan, of ie begrenst is. Anders schat ik iets rond de 180 ofzo. Maar dat zullen ze er nooit mee rijden.

Beetje overdreven als je weet dat een Dakar rallytruck met een gewicht ongeveer 10 ton met 1000 pk ongeveer maximaal onbegrenst 180km/u kan rijden.
Dan zou zo'n Actros met een gewicht van 30-35 ton en 510 pk dat ook kunnen halen ?
Ik denk dat de Actros,volledig beladen,maximaal onbegrenst 125-130 km/u kan rijden.


Mdj

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 125
Even voor een 'vergelijking' wat opgezocht over de E-one chrashtenders..

Gewicht 43 ton; Tank water 11750 l; svm 750 l; Poeder 250 kilo; Pomp 7950 /min
Acceleratie 0-80 km/u in 28,7 sec
Topsnelheid 125 km/u.

Ik weet toevallig dat als zij de OGS aanzetten, het voertuig wordt 'ont'grenst.. Dus haalt hij de 125..


Maar dan nog even over die Mercedes Actros:
Zelfs als het voertuig onbegrenst is, haalt hij de 180 never nooit! Denk dat je onbegrenst blij mag zijn met een kilometertje of 120..

En begrenst lopen brandweervoertuigen ook altijd wel iets harder standaard..
Manschap A


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
 En dan alsnog, een HV voertuig mag de normale snelheid, met prio 1 20 km/u overschrijden. ;)

Je bedoeld een brandweer voertuig, de brancherichtlijn voor de brandweer zegt namelijk maximaal 20 km/u overschrijding. Die van de politie en ambulance hebben het namelijk over maximaal 40 km/u harder dan de maximumsnelheid.

gr
Mike


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Even voor een 'vergelijking' wat opgezocht over de E-one chrashtenders..

Gewicht 43 ton; Tank water 11750 l; svm 750 l; Poeder 250 kilo; Pomp 7950 /min
Acceleratie 0-80 km/u in 28,7 sec
Topsnelheid 125 km/u.

Ik weet toevallig dat als zij de OGS aanzetten, het voertuig wordt 'ont'grenst.. Dus haalt hij de 125..


Maar dan nog even over die Mercedes Actros:
Zelfs als het voertuig onbegrenst is, haalt hij de 180 never nooit! Denk dat je onbegrenst blij mag zijn met een kilometertje of 120..

En begrenst lopen brandweervoertuigen ook altijd wel iets harder standaard..
Geen reden genoeg want je slaat de plank echt compleet mis. 180 km/u voor een vrachtauto dat redt je echt nooit van ze lang zal ze leven. Voor je beeld vorming de politiekranen van Amsterdam-Amstelland waren nooit begrenst en die haalde vol gas 110 a 115 km/u en die zijn een stuk lichter.

Deze is veel zwaarder.

Dus als je het niet weet ga dan ook niet lopen doen als of je het weet. Je zet je zelf dan namelijk een beetje voor schut.

gr
Mike
Beetje overdreven als je weet dat een Dakar rallytruck met een gewicht ongeveer 10 ton met 1000 pk ongeveer maximaal onbegrenst 180km/u kan rijden.
Dan zou zo'n Actros met een gewicht van 30-35 ton en 510 pk dat ook kunnen halen ?
Ik denk dat de Actros,volledig beladen,maximaal onbegrenst 125-130 km/u kan rijden.

Zo te lezen, moet ik nog een hoop leren, voor vrachtwagenchauffeur waaraan ik nog ga beginne.  ::) Maarja hiervan leer je dus ook weer. :)
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Remcotjuhhh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 551
    • Remco Holst Fotografie
Hier paar foto's van de SB 32-1 tijdens het oefenen! bij de kazerne


















Noodhulp team plus Rode Kruis BHV Verzorgende IG http://www.remcoholst.nl  http://youtube.com/Remcotjuhhh


Remcotjuhhh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 551
    • Remco Holst Fotografie
Zaterdag reed ik opweg naar rotterdam langs de kazerne Leemkuil (55-1) en zag de SB55-1 staan dus ff op de foto gezet.







Noodhulp team plus Rode Kruis BHV Verzorgende IG http://www.remcoholst.nl  http://youtube.com/Remcotjuhhh


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #126 Gepost op: 29 augustus 2010, 19:34:02
De bovenzijde van de SB321.

greetz,  Enrique


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #127 Gepost op: 29 augustus 2010, 21:30:15
De bovenzijde van de SB321.



PRIO 2 TS321 HW331 BRW Kazerne Metaalhof Metaalhof 44 Rotterdam Hulpverlening (Soort Inzet HV: windschade) Vak: 5994911

De stelling op die foto hangt nu op half 7...
greetz,  Enrique