Nieuwe Mercedes Actros water/schuimblus tbv brandweer Rotterdam-Rijnmond

Auteur Topic: Nieuwe Mercedes Actros water/schuimblus tbv brandweer Rotterdam-Rijnmond  (gelezen 49503 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Hij komt op de Metaalhof omdat er in de buurt van de Brienenoordbrug een heli-landplaats komt.. En op Kazerne Bosland paste hij ook niet..


Bosland heeft nog een hele binnenplaats (ook met helilandingsplaats overigens ;D).

Het heeft denk ik meer te maken met de bereikbaarheid van de infrastructuur (A16 en A20). Wat dat betreft zit je bij de Metaalhof op een goede positie.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Bosland heeft nog een hele binnenplaats (ook met helilandingsplaats overigens ;D).

Het heeft denk ik meer te maken met de bereikbaarheid van de infrastructuur (A16 en A20). Wat dat betreft zit je bij de Metaalhof op een goede positie.

Maar vanaf de Frobenstraat zit je ook zo op de A20 natuurlijk. Die kazerne is wel iets groter en heeft meer ruimte volgens mij.



Hij komt op de Metaalhof omdat er in de buurt van de Brienenoordbrug een heli-landplaats komt.. En op Kazerne Bosland paste hij ook niet..

Waarvoor komt er dan eigenlijk een heli landplaats bij de Brienenoordbrug?
Brandweer Papendrecht


Mdj

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 125
Ik zou het echt niet weten waarom er een helilandplaats komt! Zal even informeren voor jullie een donderdag! Maar één ding weet ik wel zeker, dat die landingsplaats daar komt is ook 1 van de redenen dat ie op metaalhof staat..
Manschap A


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Ik zou het echt niet weten waarom er een helilandplaats komt! Zal even informeren voor jullie een donderdag! Maar één ding weet ik wel zeker, dat die landingsplaats daar komt is ook 1 van de redenen dat ie op metaalhof staat..

Stukje op dit forum over de nieuwe heli landplaats:
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=24871.0


Mdj

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 125
ROTTERDAM - Het toekomstige ’heliplatform’ dat het bedrijf Helinet naast de Van Brienenoordbrug in de Nieuwe Maas wil bouwen, zal hooguit tien jaar in gebruik blijven.

Zodra het nieuwe, regionale heliport in het zuid-westelijk deel van de stad - Waalhaven en omgeving - in gebruik is genomen, wordt de voorziening naast de brug opgeheven, zegt verantwoordelijk wethouder Mark Harbers (economie). ,,Want het is nadrukkelijk niet de bedoeling dat daar een permanente helihaven terecht komt,’’ legt hij uit.

De provincie Zuid-Holland heeft bepaald dat zowel de regio Haaglanden als Rotterdam-Rijnmond maar één centrale landingsplaats voor helikopters krijgt. Daarvan zal niet alleen Helinet gebruik maken, meent Harbers, maar ook de traumahelikopter en de politiehelikopter. Die laatste twee hebben nu nog Rotterdam Airport als basis.

Voor Helinet wordt de landingsplek in Kralingen een regionale stopplaats voor helikopters, die een lijndienst gaan onderhouden tussen Amsterdam en Brussel. Ook op een andere halteplek, in Den Haag, is de komst van een heliport nog niet zeker. Helinet hoopt volgend jaar ‘in de lucht’ te kunnen zijn. ,,Pas als Den Haag er bij is, gaan we ook in Rotterdam vliegen,’’ zegt directeur Aernoud Dekker.

Een plek op Rotterdam Airport is ooit overwogen, maar bleek niet haalbaar. Helinet zou daar ‘landingsgeld’ moeten gaan betalen, en bovendien zit het vliegveld al aan zijn maximum wat betreft geluidsbelasting.
Manschap A


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Maar wat heeft het nou voor zin om de traumaheli bij de Brienenoordbrug neer te zetten? Dat ding staat toch best op Zestienhoven?

Ik weet ook niet goed wat ik me bij zo'n heliplatform voor moet stellen? Er moeten meerdere heli's gaan landen?  :-\
Brandweer Papendrecht


Mdj

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 125
Maar wat heeft het nou voor zin om de traumaheli bij de Brienenoordbrug neer te zetten? Dat ding staat toch best op Zestienhoven?

Ik weet ook niet goed wat ik me bij zo'n heliplatform voor moet stellen? Er moeten meerdere heli's gaan landen?  :-\

Misschien moet je die vraag hier http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=24871.0 ff stellen!
Kunnen we hier gewoon verder over die SB voertuigen ;)
Manschap A


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Precies, hier houden we het bij de SB voertuigen ;)

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat er paparazzi is gesignaleerd bij de SB32-1, dus wellicht zien we hier straks enkele foto's verschijnen O0
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Mdj

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 125
Precies, hier houden we het bij de SB voertuigen ;)

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat er paparazzi is gesignaleerd bij de SB32-1, dus wellicht zien we hier straks enkele foto's verschijnen O0

Niet alle SB-voertuigen he :D Alleen de Mercedes Actros huppellepup dingen :P
Maare wel heel toevallig dan, we hebben het even over dit voertuig, en gelijk verschijnt er paparazzi bij de kazerne's:P
Afwachten nog even dan! Hoop dat het leuke plaatjes worden;)
Manschap A


brandweerman511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 273
ik was afgelopen zaterdag op kazerne pottumstraat die zeiden dat donderdag de SB43-1 wegging ivm nieuwe SB's op kazerne leemkuil en metaalhof dus dan denk ik dat ze er 1 deze dagen wel komen denk ik
er is geen mooier weer dan brandweer!  Niv 3 Politie Rotterdam