Wachttijden 0900-8844

Auteur Topic: Wachttijden 0900-8844  (gelezen 7916 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #20 Gepost op: 10 september 2016, 23:12:05
1x gebeld voor een idioot op de weg, verbinding verbroken in de wacht. Nog eens gebeld, na de melding gelijk doorverbonden met 112 (ivm mogelijk dronken bestuurder). Na een kwartiertje rond Alkmaar achter die auto aangereden te hebben (in constant contact met centralist die eenheden aanstuurde) wist een motoragent de betreffende auto met enig kunst en vliegwerk tegen de kant te krijgen. Bestuurder kon gelijk mee met de kort daarna gearriveerde politieauto. Ter plekke verklaring afgelegd, later kwam de motoragent aan huis omdat ik mn verklaring moest tekenen. Verdachte was zn rijbewijs tot nader order kwijt wegens herhaaldelijk (zwaar) alcoholmisbruik in t verkeer. Mooi avontuur, goede afloop!

En inderdaad de opdracht van de agenten: verdachte situatie = 112
Bijdragen op persoonlijke titel.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #21 Gepost op: 11 september 2016, 07:24:29
Ik herinner me een tweede keer. Er hing langs de a4 nabij schiphol een enorm stuk zeil oid (dat spul waar ze bouwsteigers mee dichtmaken maar dan met reclame erop, afmeting ongeveer 5 etages hoog en even zo breed) te wapperen in stevige wind. Het zag er naar uit dat het in die wind helemaal los zou komen en de snelweg op zou waaien, met alle gevolgen van dien. 0900-8844 gebeld maar die wisten eigenlijk niet zo goed wat ze er mee moesten.
Bijdragen op persoonlijke titel.


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #22 Gepost op: 11 september 2016, 08:58:12
Ik heb twee weken geleden bijna 25 minuten moeten wachten voordat ik de 8844 centralist te spreken kreeg. Toen moest ik worden doorverbonden en dat duurde ook weer zeker 5 minuten.
Voor mij was ophangen geen optie dus moest ik blijven wachten.

Ruud


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #23 Gepost op: 11 september 2016, 09:59:07
Misschien interessant om er bij te melden om welke regio het ging. Mijn ervaring van paar jaar terug in BZO is geen wachttijd en Flevoland afgelopen voorjaar ook direct geholpen. Beide was wel laat in de avond.


guest12562

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 11 september 2016, 12:01:57
Dit helpt wel om het aantal meldingen naar beneden te brengen. Alles voor de statistieken.
Hierdoor bellen en melden mensen niets meer aan de politie als men toch het idee heeft dat er niets mee wordt gedaan. Korpsleiding presteert dit als een vooruitgang.
Doet niets af aan de dienders op straat die lopen de poten uit hun lijf.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #25 Gepost op: 11 september 2016, 12:26:34
Utrecht enige weken terug.  Toch wel gauw een minuut of 10 voor ik iemand aan de lijn krijg.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #26 Gepost op: 11 september 2016, 14:30:29
Waarom geen doorkies-menu?

"Wilt u een spoedeisende melding doorgeven, zoals een verdachte situatie of een heterdaad situatie? Toets 1"
"Wilt u een niet-spoedeisende melding doorgeven? Toets 2"
"Wilt u een medewerker spreken over over een langer lopend probleem? Toets 3"
"Wilt u doorverbonden worden met een afdeling of persoon? Toets 4"

Of soortgelijk. Waarbij de telefoontjes gesorteerd worden op basis van hun probleem, 1 gaat direct naar de meldkamer, 2 gaat voor 3 etc. Dat verkort de wachttijd voor mensen die iets willen doorgeven wat op dat moment speelt, terwijl de telefoontjes van mensen die bijvoorbeeld de wijkagent willen spreken iets meer geduld moeten betrachten.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


guest16442

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 11 september 2016, 14:40:09
Men zou met een Politie Service App moeten komen. Met het idee van de BuitenBeter App van de gemeente Rotterdam in het achterhoofd. Dat kan denk ik heel goed werken (voor veel niet-spoedeisende zaken).


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #28 Gepost op: 11 september 2016, 15:06:39
Citaat van: DiNozzo link=msg=1446759 date=1473597029
Waarom geen doorkies-menu?

.......

Waarom een doorkies menu. Er wordt op meerdere manieren duidelijk gemaakt dat je verdachte- en heterdaadsituaties moet melden via 112. Laat de mensen maar eens leren hoe het werkt en niet van hun probleem het probleem van de politie maken. En anders kan men ook kijken op https://www.politie.nl/themas#thema-organisatieonderdelen
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #29 Gepost op: 11 september 2016, 15:14:10
Citaat van: Flavius link=msg=1446761 date=1473597609
Men zou met een Politie Service App moeten komen. Met het idee van de BuitenBeter App van de gemeente Rotterdam in het achterhoofd. Dat kan denk ik heel goed werken (voor veel niet-spoedeisende zaken).

De App van BuitenBeter is absoluut NIET van de Gemeente Rotterdam Flavius maar een regulier bedrijf.
Dat die App sinds een paar jaar goed werkt bij de Gemeente Rotterdam is omdat ik de App wilde gebruiken maar de meldingen niet goed in het gemeentelijke systeem van Rotterdam te recht kwamen. Hierop heb ik veelvuldig contact met BuitenBeter gehad waarop de Gemeente uiteindelijk aan de slag is gegaan om het goed te laten aansluiten op het Rotterdamse systeem. Bij andere gemeente werkte de App namelijk wel goed alleen Rotterdam had er problemen mee om het aan elkaar te koppelen.

Dat een Politie Service App een welkome aanvulling zou zijn die op de zelfde manier zou kunnen werken als de BuitenBeter App daar ben ik het wel mee eens. Alleen vrees ik dat de Politie weer zelf het wiel zal willen uitvinden i.p.v. met BuitenBeter contact op te nemen en kijken hoe de politie het kan kopiëren en gaan gebruiken. Dit zou in 1 maand geregeld kunnen worden lijkt mij.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen