Kosten openbaar meldsysteem (OMS) voor abonnee

Auteur Topic: Kosten openbaar meldsysteem (OMS) voor abonnee  (gelezen 6714 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Gepost op: 21 september 2009, 13:52:19
http://www.horecaentree.nl/branchenieuws/2767-Hotels_woest_over_tarieven_brandmelding.html

Hotels woest over tarieven brandmelding
maandag 21 september 2009

Hotels in Noord-Holland Noord zijn woest dat het tarief voor automatisch doormelden van brand verhoogd is met 85 procent.

Hotels zijn verplicht branden te melden aan de brandweerkorpsen. "De Veiligheidsregio die het tarief heeft verhoogd, misbruikt zijn monopolie", briest voorzitter Frans Baars van Koninklijke Horeca Nederland afdeling Noord-Holland.

Tarieven
De Noord-Hollandse hoteliers hebben een brief van de Veiligheidsregio ontvangen waarin de tariefsverhoging wordt aangekondigd. Betaalden zij voorheen 198 euro per jaar om brandmeldingen automatisch te laten doorgeven aan de meldkamer, dat wordt nu opgetrokken naar bijna 370 euro.

Goedkoopste
Robin Burgering van de Regionale Brandweer Noord-Holland Noord: "We moeten de kosten daar neerleggen waar ze thuishoren. Maar ook na de verhoging zitten we wat tarieven betreft bij de goedkoopste drie Veiligheidsregio’s in het land."




Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #1 Gepost op: 21 september 2009, 14:20:50
Waarop zijn deze tarieven gebaseerd?


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #2 Gepost op: 21 september 2009, 14:33:23
Waarop zijn deze tarieven gebaseerd?

Kosten huurlijn / ADSL verbinding, kosten apparatuur / software en kosten onderhoud systeem?

Nu is het natuurlijk de vraag dat als de OMS lijnen beheerd en gelevert worden door een commerciele partij er ook een deel 'winst' in mag zitten of dat je alleen de daadwerkelijke kosten mag door berekenen? ???


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #3 Gepost op: 21 september 2009, 15:13:44
Zouden ze soms de kosten van loze uitrukken ook alvast maar rekenen..?




Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #5 Gepost op: 21 september 2009, 20:11:04
Zijn ze in NHN nou helemaal van de container af getrokken?

Die veilgiheidsregio kost de gewone burger die al zat dokt middels de belastingen voor de brandweerzorg al meer dan genoeg, gaan ze al die horecazaken nog een beetje lopen matsen ook!

370 luizige eurotjes. Doen die Brabo's het een stuk beter met hun dikke 1500 pleuri.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #6 Gepost op: 21 september 2009, 20:36:13
Delft-Rijswijk

Openbaar brandmeldsysteem (OMS)
Het is mogelijk om een abonnement te nemen tot aansluiting van een bestaande brandmeldinstallatie op het openbaar brandmeld systeem (OMS)

Kosten

voor een aansluiting via de SM 40 (exclusief PTTlijn), inclusief 4 uur dienstverlening € 747,10
voor een aansluiting via de SM 88 (inclusief PTTlijn), inclusief 4 uur dienstverlening € 1628,40
voor een aansluiting via de SM 88, via het eigen netwerk van de TU-wijk, te Delft t.b.v. € 1205,90 het aansluiten van een brandmeldinstallatie op het OMS € 417,30
het wijzigen of aanpassen van een bestaande aansluiting op het OMS € 51,10

http://www.rijswijk.nl/Gemeenteloket/Afdelingen/Brandweer/Openbaar_brandmeldsysteem_OMS


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #7 Gepost op: 21 september 2009, 22:32:30
Even de initiele aansluitkosten en het maandelijkse bedrag uit elkaar halen als je gaat vergelijken....


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #8 Gepost op: 22 september 2009, 13:21:55
ha ha ha wat een lachterje die 370 euro.

moet je kijken in de regio zaanstreek waterland.  volgens mij gaat dat richting de 2000 euro per jaar.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #9 Gepost op: 22 september 2009, 13:30:30
2000 euro per jaar is 167 per maand.... voor een oms met directe doormelding vind ik dat nog niet duur... ik zit er vaak tegen over en ik zie dat er toch best wel wat werk aan vast zit....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....