Ervaringen met navigatiesystemen (o.a. CityGis)

Auteur Topic: Ervaringen met navigatiesystemen (o.a. CityGis)  (gelezen 21777 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

EM physician

  • AIOS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 375
Gepost op: 22 september 2009, 11:03:58
Ik heb een aantal vragen voor de HAP-chauffeurs in NL aangaande de Navigatie apparatuur in de HAP-mobiel:

Wat voor navigatie zit in de HAP-mobiel van jouw post?

En heb je ooit problemen gehad met het vinden van een adres dat opgegeven was in het navigatieprogramma?

En tenslotte, hoe vaak wordt de navigatie upgedate en zijn wegwerkzaamheden altijd bekend?

Groet,

HapAmbu, die gister de weg kwijt was




Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #1 Gepost op: 22 september 2009, 19:28:39
Nou laat ik zeggen.................
Wij hebben sinds twee weken nieuwe auto's, Volkswagen Tiguan.
Mooi auto's, rijden heerlijk en het navigatie?
Nou die werkt wel goed, alleen even wennen dat je een route moet uitkiezen, wanneer je het adres ingesteld hebt.
Verder tot nog toe geen probleem, alleen een nieuwe weg die al 2 jaar bestaat.....................tja die staat er nog niet in. Was ik ook even de weg kwijt.
O en het navigatie systeem is van de Volkswagen zelf, ik kan wel zeggen, dit is mooi en overzichtelijk. Duidelijk beeld waar je rijd.
Ik ben er wel tevreden over.


DF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 90
Reactie #2 Gepost op: 27 september 2009, 12:54:15
Wij hebben ook zo een ding aan boord maar gebruik hem zelden tot nooit omdat ik al 22 jaar op de auto rij en 98 procent van de straten uit mijn broekzak ken. Voor nieuwbouw wijken heb ik hem wel nodig, maar dan staan die straten er nog niet op, dus moet ik alsnog ff zoeken (duurt gelukkig niet lang) Regelmatig aan de grote klok gehangen dat ze dat ding eens moeten updaten maar kennelijk gebeurt dit maar eens in het schrikkeljaar....


leo A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • LOTUS®kring Zuid-Holland Zuid
    • Lotuskring Zuid Holland Zuid
Reactie #3 Gepost op: 29 september 2009, 21:44:59
Had zaterdag een A1 rit, maar het juiste nummer was niet beschikbaar in de navi.
Na even gezocht te hebben, maar naar de patient gebeld.
Zijn vrouw nam op, en ging naar buiten.
de dochters stonden ons op te wachten.
we hadden er 3 min. eerder kunnen zijn, als de nummers goed in de navigatie stonden.
patient heeft er geen schade door geleden.
de ambu die we opriepen, kon het ook niet vinden!
zelfde probleem.

groeten Leo A
service controleur kleine blusmiddelen Hap chauffeur Dordrecht LOTUS E.H. verlener https://bit.ly/2BTzliB?fbclid=IwAR1TCU2Ox-kHkiz_nwOC3rJZE6v4Kkv24z-


EM physician

  • AIOS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 375
Reactie #4 Gepost op: 30 september 2009, 13:21:10
Hebben jullie het zelfde systeem als ambulances?

De reden nl dat ik deze topic startte is dat ik de
navigatie in de onze auto niet geschikt vindt voor het type
werk dat we ermee moeten doen ( oftewel zo
snel mogelijk bij iemand binnenshuis staan...).

Onze navigatie leidt ons niet naar het precieze adres, kent nieuwe wegen niet, wordt niet efficiënt up gedate. Nu gaat het goed, totdat we echt niet het adres vinden.


Venneke82

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 130
Reactie #5 Gepost op: 1 oktober 2009, 19:57:43
Het (al dan niet) niet efficient ge-update worden. Lijkt me gewoon iets wat je aan de eigenaar van de auto moet doorgeven. Dat kan de HAP zelf zijn, of een bepaalde vervoerder.
De praktijk wijst ( helaas ) bij particuliere vervoerders nogal eens uit dat er slecht ge-update wordt. Er komen dan verschillende redenen...

In de auto die wij rijden, zit een standaard navigatie in, die werkt vrij aardig. Over de vraag of je wel of niet dezelfde navigatie dan "hulpdiensten" moet beschikken, kun je discussieren.

De posten waar ik tot nu toe heb gezeten waren tevreden met de huidige navigatie, mits regelmatige update. De navigatie van hulpdiensten is ook niet altijd foutloos. En bij grote spoed gaat vaak toch de ambulance (mee)rijden.

Ik weet dat voor sommige organisaties het niet mogelijk is om dergelijke navigatie in te bouwen, omdat het of te duur is en sommige lease-maatschappijen er simpelweg geen toestemming voor geven. Of met die kanttekening dat bij einde lease, de auto weer in originele staat terug komt.


pietjepukkerigG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Reactie #6 Gepost op: 12 oktober 2009, 16:35:35
De reden nl dat ik deze topic startte is dat ik de navigatie in de onze auto niet geschikt vindt voor het type werk dat we ermee moeten doen ( oftewel zo snel mogelijk bij iemand binnenshuis staan...). Onze navigatie leidt ons niet naar het precieze adres, kent nieuwe wegen niet, wordt niet efficiënt up gedate. Nu gaat het goed, totdat we echt niet het adres vinden.

Als elke seconde telt is de ambu sowieso onderweg. In alle andere situaties lijkt me een simpel telefoontje naar de pa. of een kijkje op de kaart voldoende. Tip: veel dienstwagens beschikken tegenwoordig over een computer (met internet); zet http://maps.google.com in de favorieten, bijna alle (ook zeer recente) straten zijn daarop terug te vinden. Uiteraard is dan enige basale gebiedskennis wel vereist.


EM physician

  • AIOS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 375
Reactie #7 Gepost op: 12 oktober 2009, 17:57:43
Als elke seconde telt is de ambu sowieso onderweg. In alle andere situaties lijkt me een simpel telefoontje naar de pa. of een kijkje op de kaart voldoende. Tip: veel dienstwagens beschikken tegenwoordig over een computer (met internet); zet http://maps.google.com in de favorieten, bijna alle (ook zeer recente) straten zijn daarop terug te vinden. Uiteraard is dan enige basale gebiedskennis wel vereist.

Ik ga niet al te diep op je reactie in; maar wanneer de HAP een A1 rit rijdt, rijdt niet altijd een ambulance mee. Daarnaast beschikken niet alle dienstauto's niet over een computer met internet.

M.I. is een goede navigatie nl onmisbaar in de dienstverlening van de HAP


chauff 77

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 22 oktober 2009, 21:25:37
Ik werk ook met de navi van de tiquan en mocht er een straat niet in staan probeer dan  eerst de postcode in te voeren meestal pakt hij de straat vanzelf wel.


chauff 77

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 27 oktober 2009, 02:08:05
Ik laat elk jaar er een nieuwe cd rom in de dienstauto zetten..... en wat betreft de wegwerkzaamheden,vraag of de HAP contact wil opnemen met de berteffende wethouder van verkeer,(heb ik ook gedaan) en krijg nu ruim van te voren alle wegwerkzaamheden/opbrekingen via de mail die ik gelijk doorstuur naar mijn collega's vd HAP en ik hang alles op het prikbord.