Ervaringen met navigatiesystemen (o.a. CityGis)

Auteur Topic: Ervaringen met navigatiesystemen (o.a. CityGis)  (gelezen 21775 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #40 Gepost op: 24 maart 2011, 09:08:23
@Steven78

Dat is dus precies wat ik bedoelde te zeggen. Er dient nogal wat voorwerk te geschieden alvorens er gewerkt kan worden met een goed functionerend systeem....overigens is dat voorwerk ook noodzakelijk om het systeem optimaal te laten functioneren lees alles eruit halen wat erin zit.
Zoals ik het nu lees is CityGis gewoon als ieder ander navigatiesysteem: beperkt door de trage invoer van adresgegevens, met andere woorden geen verschil met het huidige VDO Dayton systeem.

Ruud


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #41 Gepost op: 24 maart 2011, 13:06:40
@Steven78

Dat is dus precies wat ik bedoelde te zeggen. Er dient nogal wat voorwerk te geschieden alvorens er gewerkt kan worden met een goed functionerend systeem....overigens is dat voorwerk ook noodzakelijk om het systeem optimaal te laten functioneren lees alles eruit halen wat erin zit.
Zoals ik het nu lees is CityGis gewoon als ieder ander navigatiesysteem: beperkt door de trage invoer van adresgegevens, met andere woorden geen verschil met het huidige VDO Dayton systeem.

Ruud
jawel hoor, citygis is echt heeeeel erg traag als je handmatig een adres in wil voeren :(
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #42 Gepost op: 24 maart 2011, 20:54:15
Tja, ik vergelijk het systeem natuurlijk met de ontzettend irritante draaiknoppen (lettertje voor lettertje) van het audi navigatie systeem welke wij hiervoor hadden en dan is het werkelijk lichtjaren sneller, hahaha!  O0


EM physician

  • AIOS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 375
Reactie #43 Gepost op: 25 maart 2011, 13:04:54
Dat durf ik wel te betwijfelen. Manueel invoeren in CityGis lijkt echt een eeuwigheid te duren....


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #44 Gepost op: 25 maart 2011, 13:11:17
Ik word echt niet blij van jullie ervaringen met CityGis.
Het is in principe een prima systeem (goed in werking gezien bij de RAV), maar dan alleen wanneer de adresgegevens meteen gekoppeld via het Callcenter vanuit Callmanager erin geladen worden.
Ik vrees onnodig tijdverlies hierdoor bij een A1 melding.

Ruud


EM physician

  • AIOS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 375
Reactie #45 Gepost op: 25 maart 2011, 13:51:02
Ben benieuwd naar de nabije toekomst. Er wordt gewerkt aan een implementatie tussen beide systemen. Maar hoe lang we moeten wachten weet ik niet. Gelukkig ligt het stratenboekje in het zijvakje voor het geval dat O0


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #46 Gepost op: 25 maart 2011, 14:10:02
Ik vertrouw nog het meeste op mijn plaatselijke bekendheid en op die van mijn bijrijder!!


DF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 90
Reactie #47 Gepost op: 26 maart 2011, 11:13:25
Weer een nieuwe straat. Die straten rijzen als paddenstoelen uit de grond. Je mag je tom tom wel iedere dag aan de peecee hangen voor een update. Gelukkig nog een laptop aan boord met internet verbinding en dan is google maps wel handig.


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #48 Gepost op: 29 maart 2011, 23:08:11
We zijn alweer even verder.
Tja City Gis, ik ben er nog niet helemaal tevreden over. :(
Wie weet ooit......ooit zal het gaan lukken........denk ik.


Bart v Wijk

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #49 Gepost op: 3 april 2011, 21:47:38
Vergeleken met mijn ervaringen met de standaard Audi navigatie is het echt stuuuukkkken sneller.
In Amsterdam wordt niet direct gekoppeld en moet er dus manueel worden ingevoerd maar door in grote steden eerst de 4 cijfers van de postcode in te voeren versneld het zoeken aanzienlijk!
Blauwe streep vervangen door een paarse.. Top!