Ervaringen met navigatiesystemen (o.a. CityGis)

Auteur Topic: Ervaringen met navigatiesystemen (o.a. CityGis)  (gelezen 15575 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #60 Gepost op: 15 april 2011, 01:02:50
Geen ;)
Wout


Gast

  • Gast
Reactie #61 Gepost op: 15 april 2011, 01:06:09
Wat voor navi heeft Sanquin aan boord? (buiten je persoonlijke tom op de Nokia)

De Berlingo's van Amsterdam, geen enkele navigatie. Like Wout Says ;)
Er is wel een TomTom voor algemeen gebruik van METr die bij de receptie standby ligt voor METr chaufs die hem willen gebruiken.
Ik heb alleen de ziekenhuizen hier in en net buiten de regio, die ik nog niet gehad heb, als favoriet in mijn Nokia TomTom klaar staan. Zodra ik ergens 1x geweest ben onthoudt ik de route wel ;)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #62 Gepost op: 15 april 2011, 01:10:00
Kijk, een goed chauffeur weet de weg!  O0

Maar ik vind het persoonlijk altijd wel lekker om de navi erbij te zetten, ivm wegafsluitingen (spoedreparaties etc) of afsluitingen, woonwijkjes waar ik nog nooit ben geweest noem maar op. Je kan altijd in een situatie belanden waarbij je moet afwijken van de door jouw bekende route. Het komt altijd wel weer goed, maar scheelt stukje ''stress'' als je je navi erbij hebt staan.


DiNozzo

  • LE Infra
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,727
Reactie #63 Gepost op: 15 april 2011, 06:00:14
Zo erg als onze navigatiesystemen kan niet. Ik heb serieus een aantal keren overwogen om mijn tomtom in de auto te zetten. Sneller, betrouwbaarder, gemakkelijker, gebruiksvriendelijker... En waarschijnlijk nog goedkoper ook.

Goed nieuws. Onze nieuwe dienstauto's worden door Honac opgebouwd ipv Abiom. De kale versie is uitgerust met een Tomtom. Beter dan dat VDO/Dayton gebeuren. Ik verwacht eigenlijk dat deze indeling ook de indeling zal worden in de definitieve nieuwe aanbesteding.


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #64 Gepost op: 16 april 2011, 00:44:26
Ik ben er nog niet echt over te spreken. Het systeem berekent erg vaak ''nieuwe routes''. Ben je aanrijdend, zie je dat je op je scherm pas over 950 meter een nieuwe actie moet nemen. (bv links of rechts)

Kijk je een fractie van een seconde later weer, zie je ineens aftellend: 30m, 20m, 10m...had je naar links gemoeten..
Systeem stuurt je ook doodlopende straatjes in, adviseert vaak onlogische routes..had meer verwacht van een systeem voor hulpdiensten. Mijn eigen Tommetje zit er ook wel eens naast, maar minder vaak dan CG.

Vanavond weer een dienst gehad.
Maar inderdaad.....over 100 mtr. links........direct daarna, sla hier rechts af..... :-X

Nou ja....het paarse streepje in ieder geval wel gevonden.


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 880
  • Don't worry, be happy!
Reactie #65 Gepost op: 16 april 2011, 03:02:12
Toch eigenlijk grappig om te zien dat er heel verschillend over CityGis (zoals bij Dinges) wordt gedacht.

Ik vind het een wereldsysteem. Van de zon hebben we geen last, want dan schakelen we hem direct over naar nachtmodus, prima te zien dan... De routes zijn over het algemeen logisch en duidelijk (en wat soms kan helpen is de optie route voor hulpdiensten uit te zetten).

Ook de optionele kaarten van winkelcentra zijn top. Je weet direct dat de Hema 3 hoog aan de rechterzijde zit.... :D

Nee, even wat kinderziektes gehad, maar nu een heel goed systeem!
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,930
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #66 Gepost op: 17 april 2011, 12:24:01
Toch eigenlijk grappig om te zien dat er heel verschillend over CityGis (zoals bij Dinges) wordt gedacht.

Ik vind het een wereldsysteem. Van de zon hebben we geen last, want dan schakelen we hem direct over naar nachtmodus, prima te zien dan... De routes zijn over het algemeen logisch en duidelijk (en wat soms kan helpen is de optie route voor hulpdiensten uit te zetten).

Ook de optionele kaarten van winkelcentra zijn top. Je weet direct dat de Hema 3 hoog aan de rechterzijde zit.... :D

Nee, even wat kinderziektes gehad, maar nu een heel goed systeem!
Hangt dus blijkbaar ook van beheer af.... bij ons staat er echt niet in op welke verdieping de hema zit.... en voor dinges: men kan(heeft)prioriteiten aan wegen gegeven, Citygis probeert altijd zo veel mogelijk de grote wegen te houden... maar soms is dat helemaal niet handig voor de rest van de route.... vandaar dat bij ons ook sommige voor autoverkeer doorgaande wegen een lagere prio heeft gegeven, omdat je anders in een verkeerde hoek een wijk inrijdt bijvoorbeeld..
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 573
Reactie #67 Gepost op: 18 april 2011, 08:44:32
Dus voor een optimaal werkend CityGis systeem is het voorbereidend werk op de meldkamer/callcenter onontbeerlijk.
Heb je dat niet blijf je zitten met een traag systeem dat verder weinig voordelen biedt voor de HAP-chauffeur.

Ruud


EM physician

  • AIOS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 375
Reactie #68 Gepost op: 18 april 2011, 09:40:58
Mooie conclusie.

Volgend puntje: hoog tijd dat de software van het patiŽnten informatie systeem wordt gelinkt met CityGis. Ik vraag mr af hoelang we daar op moeten wachten


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #69 Gepost op: 2 september 2011, 18:11:14
Mij is zo langzamerhand ernstig opgevallen dat zodra je met CityGis even een tunnel hebt gepakt, of ergens overdekt hebt gestaan, je soms best lang je signaal kwijt bent. Kom je met spoed uit een tunnel, staat je systeem ''vast''. Bleek dat je de vorige afslag moest hebben...om maar een voorbeeld te noemen.

Vorige systeem, noch TomTom hebben hier in deze mate last van. Terwijl het toch best wat gekost heeft, de aanschaf van CityGis..