Ervaringen met navigatiesystemen (o.a. CityGis)

Auteur Topic: Ervaringen met navigatiesystemen (o.a. CityGis)  (gelezen 21774 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Venneke82

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 130
Reactie #20 Gepost op: 9 februari 2011, 19:30:39
CityGIS is wat mij betreft een zeer goed systeem. Heb hier geen ervaring mee op de HAP, maar wel op de ambu. Zelf ga ik ook voor een snelle blik in het stratenboek.


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #21 Gepost op: 12 februari 2011, 19:53:19
Ik ga morgen het city-gis uitproberen. Ben heel benieuwd hoe het werkt.


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #22 Gepost op: 14 februari 2011, 08:36:45
Ik hoop dat het CityGis niet op een apart scherm moet "draaien" anders heb je nog een extra scherm in beeld.

Ruud


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #23 Gepost op: 16 februari 2011, 17:21:19
Ik ga morgen het city-gis uitproberen. Ben heel benieuwd hoe het werkt.

En en en?  :)

Ik hoop dat het CityGis niet op een apart scherm moet "draaien" anders heb je nog een extra scherm in beeld.

Ruud

Bij ons (inmiddels meerdere voertuigen tegengekomen met CityG) zie ik 1 groot scherm (groter als het oude) met daarop ook de achteruitrijcamera etc. Lijkt prima te werken, heb er helaas nog steeds zelf niet mee gereden.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #24 Gepost op: 16 februari 2011, 18:06:29
En en en?  :)

Bij ons (inmiddels meerdere voertuigen tegengekomen met CityG) zie ik 1 groot scherm (groter als het oude) met daarop ook de achteruitrijcamera etc. Lijkt prima te werken, heb er helaas nog steeds zelf niet mee gereden.
Zolang je zelf maar blijft nadenken is er best met citygis te rijden, maar altijd even kijken wat voor route ie verzint, het wil nog weleens afwijken van wat ik zou kiezen.... je komt er wel, maar niet noodzakelijk op de meest effectieve manier..
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #25 Gepost op: 17 februari 2011, 08:42:26
@JVO

Dat is eigenlijk precies hetzelfde als met welk ander navigatiesysteem, het systeem van VDO dat thans "draait" is ook soms onbegrijpelijk bezig......het ging mij erom om een beter uitzicht te hebben alsook een veiligere zitplaats in geval van een aanrijding waarbij de airbags ontplooien.

Ruud

P.S. Ik ben dus nog steeds heel nieuwsgierig naar de ervaringen!!


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #26 Gepost op: 18 februari 2011, 18:43:00
Nou laat ik zeggen.......in mijn laatste dienst afgelopen weekend, heb ik heeeeeeel veeeeeeeel gebruik gemaakt van.......ons oude navigatie, gewoon van de auto zelf.
Zie je ineens het peiltje mee lopen, is het van het scherm verdwenen.
Straten liepen niet mee, scherm draaide niet mee. >:(

Maar goed nieuws, vannacht ga ik weer een poging wagen. Er is weer het één en ander gewijzigd.
We moeten positief blijven toch?........


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #27 Gepost op: 19 februari 2011, 15:35:17
Ik zie ze hier steeds meer, die city-Gisjes. Op de dag dat ie bij mij op de wagen(s) komt, neem ik als back-up ook eigen tom-tommetje mee. Ik zie die bui al hangen. :D Is met ieder nieuw systeem; je moet er even vertrouwd mee raken, dat duurt een paar dienstjes.


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #28 Gepost op: 20 februari 2011, 10:25:57
Hoewel 'mijn' post nog op de nieuwe wagen wacht, ligt de instructie van CityGis wel al klaar. Ik las daar in dat je in het hoofdscherm een optie hebt om busbanen aan en uit te zetten. Misschien niet voor iedereen interessant, maar in Amsterdam ideaal. Met het oude systeem moest je goed op het beginscherm kijken waar het adres lag, zodat je zelf kon bedenken wat de snelste route was met gebruik van de vrije tram/busbanen en onderweg je zelf niet te veel storen aan een dame die "KEER OM!!!!" blijft roepen  O0

Daarnaast kan je 'aanvalsplannen' ingeven, wat volgens mij iets voor de brandweer is en kan je brandkranen laten weergeven. Nu heb ik hooguit aan dat tweede iets als ik mijn hond ga uitlaten, maar het lijkt mij dat het voor de brandweer een mooi systeem is. Zijn er ook brandweermensen met ervaringen?


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #29 Gepost op: 20 februari 2011, 17:30:31
Vandaag weer gewerkt. Het CityGis werkte aardig goed.
Alleen wel erg lastig om dat blauwe lijntje te zien op het scherm, eigenlijk is hij haast niet te zien.
De route is nu ook niet bepaald erg efficiënt.  :-X
De volgende dienst ga ik de snelste route maar eens op zoeken, kijken of die erin staat. Hij pakt nu steeds de kortste route, dwars door alle woonwijken, met de gebruikelijke drempels  :-\
Wel weer wennen aan de stem. De mannelijke stem slist nogal en komt waarschijnlijk uit Amsterdam  0098