Ervaringen met navigatiesystemen (o.a. CityGis)

Auteur Topic: Ervaringen met navigatiesystemen (o.a. CityGis)  (gelezen 21774 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #30 Gepost op: 20 februari 2011, 19:40:26
Vandaag weer gewerkt. Het CityGis werkte aardig goed.
Alleen wel erg lastig om dat blauwe lijntje te zien op het scherm, eigenlijk is hij haast niet te zien.
De route is nu ook niet bepaald erg efficiënt.  :-X
De volgende dienst ga ik de snelste route maar eens op zoeken, kijken of die erin staat. Hij pakt nu steeds de kortste route, dwars door alle woonwijken, met de gebruikelijke drempels  :-\
Wel weer wennen aan de stem. De mannelijke stem slist nogal en komt waarschijnlijk uit Amsterdam  0098

Alleen een mannen stem uit Amsterdam zou eerder denken 1 ergens uit het platteland
Zou beter een een vrouwenstem kunnen zijn dat zoiets als Kim Holland :D :D :D :D
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


EM physician

  • AIOS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 375
Reactie #31 Gepost op: 20 februari 2011, 21:57:00
Ik heb helaas nog niet op de nieuwe auto van Amsterdam gereden, maar collega's vertelden me dat het systeem van binnenkomende meldingen van patienten niet gelinkt is met de navigatie. Dus er kan niet direct een woonadres van een patient die belt naar de post, velvolgens een visite krijgt, worden overgenomen in CityGis. Daarom moet de chauffeur het adres handmatig in voeren in CityGis. En desbetreffende collega vond dat nogal traag gaan, met haperingen. Wat wel aardig was, was de 'spoed modus'. Dit vertelde Steven78 al, waarin trambanen en eenrichtingswegen worden aangewezen als hoofdroute.

Daarnaast vertelde mijn collega dat huisadressen exact te vinden zijn op de navigatie. Hij wist niet of CityGis direct naar portiekingangen van flatgebouwen zal leiden, wat ik juist belangrijk vind als je in Amsterdam Nieuw West/ Zuid Oost etc rijdt.

Groet,
HapAmbu


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #32 Gepost op: 20 februari 2011, 22:11:47
Van een collega die voor de HAP (Nightcare) in Heerlen rijdt heb ik gehoord dat via het scherm de nieuwe visite wordt doorgegeven, vervolgens kan hij de vraag beantwoorden of hij routegeleiding naar het adres wil, bij aanklikken van ja, is meteen het adres in de navigatie ingeprogrammeerd. Dit werkt volgens hem wel zonder problemen.
Ook staat er een klein schermpje in het kort de hulpvraag aangegeven.
een en ander wordt aangestuurd door een medewerkster van de Nightcare die zich alleen bezig houdt met de visite rijdende auto's (in totaal 3 auto's) en middels een trace-systeem zijn de auto's continu te volgen.

Ruud


EM physician

  • AIOS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 375
Reactie #33 Gepost op: 20 februari 2011, 22:37:03
Ja klinkt top!
Maar wij hebben dat nog niet in het Amsterdamse...
Wij houden het bij handmatig invoeren ben ik bang


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #34 Gepost op: 21 februari 2011, 09:35:40
Ik denk dat het een verschil maakt dat er op de HAP een assistente zich uitsluitend bezighoudt met de visite auto's en zij zal dan ook een en ander moeten invoeren alvorens dit op het scherm in de auto verschijnt. Als dit voorwerk ontbreekt zul jij inderdaad gedoemd zijn tot handmatige invoer....en dan maakt het niet uit welk merk systeem je gebruikt: de routegeleiding blijft dan eigenlijk precies hetzelfde.
Met alleen het inbouwen van een scherm en het draaien van het programmatje CityGis in de auto ben je er dus niet, er hoort nog het een en ander achter de schermen te gebeuren om dit goed te laten werken.....wie A zegt moet ook B zeggen... en die bal ligt bij de diverse directies van de posten.

Ruud


Bart v Wijk

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #35 Gepost op: 19 maart 2011, 19:43:47
Sinds kort chauffeur bij meditaxi en kom in het weekend bij de post in A'dam Z.O.
Ben zelf nog geneeskunde student. Voor mijn taxi praktijk examen moet ik in de nieuwe auto van de post rijden met Citygis.. Paar keer ingesteld en keertje mee gereden en tot nu toe lijkt het prima! Is in ieder geval erg duidelijk


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #36 Gepost op: 20 maart 2011, 14:57:09
Gisteren eindelijk de nieuwe auto met CityGis mogen gebruiken. Werkte prima, maar nog wel even wennen. Eerlijkheidshalve heb ik hem ook maar tijdens 1 rit gebruikt, omdat ik van de rest de bestemming uit mijn blote koppie wist.

@RuudF:
Wat HapAmbu probeert te zeggen is dat de koppeling tussen de systemen in Amsterdam (fysiek) niet is gemaakt. Daarnaast hebben niet alle wagens een computer aan boord. Vandaar dat wij altijd handmatig moeten invoeren.


Bart v Wijk

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #37 Gepost op: 20 maart 2011, 18:27:56
Merken jullie ook dat als de accu van de computers en CityG niet zelf heeft aangestaan of als de auto in de garage staat dat hij nog wel eens erg sloom kan zijn met invoeren??


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #38 Gepost op: 20 maart 2011, 20:28:37
Gisteren eindelijk de nieuwe auto met CityGis mogen gebruiken.

Ik ook, keertje of twee nu. Aantal meldingen wist ik ook uit het hoofd, dus nog te weinig ervaring met het systeem. Maar, je moet een beetje met het systeem spelen, er kan van alles mee. Gewoon mee rommelen als het rustig is, dan kom je er wel uit.

Wel vind ik het jammer dat je toeters en bellen ook geschakeld worden met dit touchscreentje. Touchscreen ''luistert'' soms slecht met als gevolg dat ik nog sta te pepperen op locatie, en m'n maat al bezig is met s.o. (is inmiddels oplossing voor gevonden door een los schakelkastje in de middenconsole te monteren, met ouderwetse drukknopjes!  ;D

Wie heeft dat nog meer, dat je signalen ook met het scherm worden aangestuurd?


EM physician

  • AIOS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 375
Reactie #39 Gepost op: 23 maart 2011, 21:51:31
Heb inmiddels ook citygis gebruikt. Daarbij is ons callmanager systeem nog niet met citygis gelinkt. De adressen worden dus manueel ingevoerd.
Maar dat gaat echt tergens langzaam. Voor iedere nieuwe letter die wordt ingevoerd, moet gewacht worden. Daarnaast vind ik de weergave van de blauwe route onduidelijk, omdat de straatnaam erover heen geprojecteerd wordt.

Wat vooral voordelig is, is de weergave van huisnummer. Daar is de navigatie wel enorm op vooruit gegaan.

Kortom, een kwestie van wennen en wachten totdat de link tussen callmanager en citygis er is.