Mooiste redvoertuig?

Auteur Topic: Mooiste redvoertuig?  (gelezen 39646 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #30 Gepost op: 20 februari 2004, 22:47:55
wat een fijn plaatje van een fijn voertuig ;D

eigen terrein zeker ??? ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #31 Gepost op: 20 februari 2004, 22:49:39
eigen terrein zeker ??? ;D
bijna Rick,maar terug naar de topic ;D ;)


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #32 Gepost op: 20 februari 2004, 23:02:17
Hé Ronald,

Waarom meld je niet dat deze fot van Erik Schwarz is?!  >:(

Groeten,

Joop

Ik ben een dag weg en ik zie mijn naam (verkeerd gespeld overigens) over het Forum vliegen!
En yep, die foto op het Forum is van Ronald!
Neemt niet weg dat ik naast Ronald stond toen ik mijn foto's maakte  :) Onze samenwerking is namelijk perfect!

Gr
Erik


firemanr

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 21 februari 2004, 07:47:30
Ik ben een dag weg en ik zie mijn naam (verkeerd gespeld overigens) over het Forum vliegen!
En yep, die foto op het Forum is van Ronald!
Neemt niet weg dat ik naast Ronald stond toen ik mijn foto's maakte  :) Onze samenwerking is namelijk perfect!

Gr
Erik

Het was meer andersom, Erik, ik stond naast jou, maar het is eigenlijk wel een compliment, voor mij dan toch, dat hij dacht dattie van jou was........ ;D ;D

Maar idd, onze samenwerking komt niemand tussen!


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #34 Gepost op: 21 februari 2004, 08:53:16
Nog een mooi redvoertuig uit de BRUL(Heuvelrug). De Hoogwerker van de brandweer Veenendaal.



Tevens heeft de brandweer Veenendaal donderdag een nieuwe TS in gebruik genomen, de 890 (MB Atego met Kenbri opbouw).
voor foto's zie http://dekok.brandweer.net



[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #35 Gepost op: 21 februari 2004, 08:55:39
Even wat betreft de hoogste (in uitgeschoven toestand dan) redvoertuigen in Nederland:

De bedrijfsbrandweer van Philips in Eindhoven heeft destijds een 37-meter ladder in gebruik gehad, en voor zover mij bekend was dat de autoladder met het langste ladderpakket die in Nederland rondgereden heeft.
Op hoogwerkergebied was dat de 55-meter Hilton-hoogwerker op DAF 2525-chassis van de bedrijfsbrandweer van Shell Pernis. Dat voertuig is echter maar vrij kort in dienst geweest.

Bij onze zuiderburen vinden we bij de brandweer Antwerpen een 50-meter autoladder van Magirus op Iveco 260E42-chassis uit 1998. Daarvoor beschikte men ook al over een 50-meter ladder op Magirus 310D22F-chassis uit 1980.





Gr
Erik


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #36 Gepost op: 21 februari 2004, 09:05:25
Nu we toch bezig zijn, nog maar even wat heavy-stuff:

De 52-meter hoogwerker (Bronto) op Mercedes 3544-chassis van de luchthavenbrandweer Köln-Bonn.



Gr
Erik


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #37 Gepost op: 21 februari 2004, 15:38:33
Waarom worden die ladders niet langer gemaakt? Is dat niet nodig of is dat misschien een probleem voor de carrosserie?

Christian


firemanr

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 21 februari 2004, 16:09:35
Ik weet niet of jij al eens een ladder van 80 mtr opgeklommen bent zonder veiligheidskooi ??? ??? ???

 :-X


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #39 Gepost op: 21 februari 2004, 21:10:47
Waarom worden die ladders niet langer gemaakt? Is dat niet nodig of is dat misschien een probleem voor de carrosserie?

Aan een hoogwerker of autoladder van een metertje of 30 heb je in 999 van de 1000 gevallen genoeg. 50-meter ladders zie je maar heel sporadisch en in Nederland al helemaal niet. Hoe hoger de ladder of de hoogwerker hoe groter uiteraard ook het voertuig op zich wordt. Voor Nederlandse begrippen wordt een dergelijk voertuig dan al snel onhandelbaar. Technisch zal er enorm veel mogelijk zijn, maar of het dan nog praktisch werken is met een dergelijk voertuig is een compleet ander punt (denk aan binnensteden, woonerven, volgeparkeerde straten ed).

Gr
Erik