Politieacademie Rijopleiding

Auteur Topic: Politieacademie Rijopleiding  (gelezen 13328 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #60 Gepost op: 26 februari 2016, 13:31:33
Citaat van: ronaldod link=msg=1409031 date=1456485266
En dat komt eigenlijk maar door 1 ding. Geen geld vrijmaken voor opleidingen. Bekijk de huidige opleiding eens. Daar zit pas een hiaat in tussen wat de vrijwilliger wil en wat de kan/mag.
De regels maken het misschien veiliger voor de medewerker maar als er geen actie word ondernomen om aan die regels te kunnen voldoen bij het uitvoeren van je taak dan moet je afvragen waar de regels voor dienen.
En als ik het zo hoor komt het er op neer dat ze gemaakt zijn zodat de leiding geen verantwoording hoeft te nemen en dat alle verantwoording puur bij de medewerker ligt die het uiteindelijke werk doet.
Alleen de bijkomende voor de kosten voor opleiding  worden vaak niet meegenomen of te laag ingeschat. En aangezien alles met budgetten moet en er bezuinigd moet worden is zal er pas geïnvesteerd worden in de werknemer als het gigantisch spaak gaat lopen. Zolang de KPI's (Kritieke prestatie-indicatoren) maar voldoen gaan ze hier mee door.



En het andere probleem is de zorgplicht van de werkgever. Omdat de VP momenteel niet niet gelijkgesteld aan de beroeps en de nieuwe lichtingen (surveillant met een beperkte taakstelling) is er geen definitie wat de werkgever moet doen in de zorgplicht.  
In de taakstelling is bepaald wat de surveillant voor opgeleid moet zijn en wat zijn taken in de organisatie is. En de werkgever moet er voor zorgen dat de werknemer de opleiding krijgt om deze taken te kunnen uitvoeren. En rijden in opvallende voertuigen zitten daar niet tussen.

Dit alles bij elkaar geeft aan dat de huidige vrijwilliger veel wil maar niet de opleiding krijgt om zijn wensen uit te voeren.
Wat eigenlijk mij tot de conclusie brengt dat er op meerdere niveaus gewerft zou moeten worden.
Dus voor surveillant (compleet) en Agent. Andere rangen geven volgens mij alleen maar ellende vanwege de beperkte stages en werkervaring. Promoties daargelaten.
En dat voor de huidige Vrijwilligers opleidingen beschikbaar komen.

En we komen weer bij het meeste bekende probleem bij de NP. Er is geen geld.
Hier sla je precies de spijker op z'n kop, er is gewoon geen cent te makken. Wat je ook leest over de politievrijwilligers, het is pappen en nat houden. Geneuzel van de bovenste plank maar worden niet series genomen. Veiligheid in het verkeer, of op straat..... Ze laten je gewoon in de kou staan. Aangezien er geen geld te makken is mijn motto schaf de vrijwilligers allemaal af en hou ze niet langer voor de gek. Het is op een goedkope manier misbruik maken van mensen ..........


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #61 Gepost op: 26 februari 2016, 15:56:16
Citaat van: Maxell01 link=msg=1409055 date=1456489893
Hier sla je precies de spijker op z'n kop, er is gewoon geen cent te makken. Wat je ook leest over de politievrijwilligers, het is pappen en nat houden. Geneuzel van de bovenste plank maar worden niet series genomen. Veiligheid in het verkeer, of op straat..... Ze laten je gewoon in de kou staan. Aangezien er geen geld te makken is mijn motto schaf de vrijwilligers allemaal af en hou ze niet langer voor de gek. Het is op een goedkope manier misbruik maken van mensen ..........

Ben je inmiddels al gestopt bij de VP? Als er toch niets deugt en men alles maar moet afschaffen zou ik als ik jou was onmiddelijk afscheid nemen van deze organisatie! Met andere woorden: er zijn een hoop verbeterpunten, maar probeer ook eens -soms een keer- positief te zijn!  O0
Senior GGP / Oost-Brabant


Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #62 Gepost op: 26 februari 2016, 20:28:55
Citaat van: Nick link=msg=1409098 date=1456498576
Ben je inmiddels al gestopt bij de VP? Als er toch niets deugt en men alles maar moet afschaffen zou ik als ik jou was onmiddelijk afscheid nemen van deze organisatie! Met andere woorden: er zijn een hoop verbeterpunten, maar probeer ook eens -soms een keer- positief te zijn!  O0
Noem eens een paar verbeterpunten.........


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #63 Gepost op: 26 februari 2016, 20:59:01
Citaat van: kaasje link=msg=1409046 date=1456488713
Daarnaast is het wenselijk voor de chauffeur om ook niet de hele tijd te hoeven rijden (iets met veiligheid).

Een goed punt, maar hoe zit het dan met dit?

Citaat van: kaasje link=msg=1409046 date=1456488713
ik zelf heb vorig jaar gewoon 1/5e FTE vervuld in mijn vrije tijd. Op een kantoorstoel zitten doe ik al circa 50 uur per week, dat heet mijn normale werk.

Hoe verhoudt dit zich tot de ATW, in het bijzonder artikel 5:7 lid 2c?

http://wetten.overheid.nl/BWBR0007671/#Hoofdstuk5_Paragraaf5.2_Sub-paragraaf_5_Artikel5:7


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Reactie #64 Gepost op: 26 februari 2016, 22:48:07
Van @PA_rijopleiding:

Rijden met vrijstelling op de motor, vanaf een cursist gezien.
https://drive.google.com/file/d/0ByuoDOLCgOylVkFoSWhPSm1KOWc/view

Rijden met OGS op de motor vanaf de instructeur gezien.
https://drive.google.com/file/d/0B1vJ2HeRFT-jVnE1bVFNcWdkVTA/view
Groeten,  Tazbrw


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #65 Gepost op: 27 februari 2016, 14:50:40
Citaat van: scorpio link=msg=1409201 date=1456516741
Een goed punt, maar hoe zit het dan met dit?

Hoe verhoudt dit zich tot de ATW, in het bijzonder artikel 5:7 lid 2c?

http://wetten.overheid.nl/BWBR0007671/#Hoofdstuk5_Paragraaf5.2_Sub-paragraaf_5_Artikel5:7
Lid 4 is op mij van toepassing.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #66 Gepost op: 27 februari 2016, 15:06:43
Citaat van: kaasje link=msg=1409336 date=1456581040
Lid 4 is op mij van toepassing.

Lid 4 betreft alleen een uitzondering op lid 3. Lid 4 zegt uitdrukkelijk dat lid 2 in acht genomen moet worden! Gedurende een korte periode (4 weken)  mag er dus gemiddeld 55 uur (standaard) of langer (collectieve regeling) gemiddeld per week gewerkt worden. Maar uiteindelijk mag er in elke periode van 16 aaneengesloten weken maximaal 48 uur gewerkt worden!


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #67 Gepost op: 27 februari 2016, 15:09:28
Citaat van: scorpio link=msg=1409338 date=1456582003
Lid 4 betreft alleen een uitzondering op lid 3. Lid 4 zegt uitdrukkelijk dat je lid 2 in acht genomen moet worden!
Dan zal ik jou maar zeggen dat ik daaraan voldoe hé ;-)
Hobby Bobby eenheid Den Haag