Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 407039 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #100 Gepost op: 27 april 2011, 01:14:54
Ik geloof dat het al eerder benoemd is, maar ze trekken echt iedereen achter de bureau's vandaan .... Alsnog is het wel een flinke inzet inderdaad  ::)

Aangezien ik in de scannertijd een overzicht gemaakt heb voor alle invalswegen voor een spoedtransport kom ik voor
deze begeleiding vanaf de A20 Noordbaan op het volgende uit.
Als er motoren van de verkeersdienst beschikbaar zijn gaat er in de regel 1 motor vooruit.

Tussen () het aantal wagens gebaseerd op 2 man per auto.

 1. Oppikken bij SHELL Maatveld t.h.v. Nieuwerkerk a/d IJssel ( In de regel door de 13.01 roepnummer wagen verkeersdienst )
 2. Terbregseplein de A16 op naar het Kralingseplein
 3. Afrit A16 Westbaan met het Kralingseplein ( 1 wagen maar kan met drukte 2 wagens worden )
 4. Abraham van Rijckevorselweg kruising Burgemeester Oudlaan ( 1 wagen )
 5. Maasboulevard kruising Honingerdijk ( meestal 2e man van punt 4 )
 6. Maasboulevard kruising Willem Ruyslaan ( 1 wagen )
 7. Maasboulevard kruising Oostmolenwerf ( 1 wagen )
 8. Boompjes kruising Oudehoofdplein en de Geldersekade ( 1 wagen )
 9. Boompjes Verlengde Willemsbrug ( 1 wagen )
10. Boompjes kruising Rederijstraat ( 1 Wagen )
11. Schiedamsedijk / Boompjes met Vasteland / Erasmusbrug ( 2 wagens )
12. Vasteland met Schiedamsevest ( 1 wagen )
13. Vasteland / Westzeedijk met de Westersingel en Scheeps Timmermanslaan ( 2 wagens )
14. Westzeedijk uitgang EMC garage ( 1 wagen )
15. Westzeedijk met het DFP ( 2 wagens )
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #101 Gepost op: 27 april 2011, 15:36:53
Ik dacht dat een ambulance ook een zwaalicht en sirene had...  >:D


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #102 Gepost op: 27 april 2011, 16:01:44
Ik dacht dat een ambulance ook een zwaalicht en sirene had...  >:D

Ja, alleen voor sommige kloothommels is het nodig om niet in de spiegel te kijken en een radio op 10 te hebben staan omdat ze niets van de buitenwereld willen mee krijgen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


roy65

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
    • mijn kanaal op youtube


fast-one

  • ambulance-chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 149
Reactie #104 Gepost op: 1 mei 2011, 10:02:46
Ja, alleen voor sommige kloothommels is het nodig om niet in de spiegel te kijken en een radio op 10 te hebben staan omdat ze niets van de buitenwereld willen mee krijgen.


Is wel fijn om te weten dat dan een hoge concetratie kloothommels in de regio Rotterdam woont want van andere regio's zie ik maar zelden of nooit zulke begleidings-filmpjes.
Wat is eigenlijk het specifieke probleem van deze regio dat er zoveel begleidingen plaats vinden?
het lijkt me ook dat het nogal wat tijd nodig heeft nadat een "spoedtransport" heeft plaatsgevonden de normale verkeerssituatie weer is hersteld aan de kruispunten.

en ondanks de begleiding van een politieauto, politiemotoren en politiepersoneel op kruissingen zie je toch hier en daar verkeer gewoon doorgaan en dat is nu juist het risico van deze "spoedtransporten"


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #105 Gepost op: 1 mei 2011, 11:34:33
zo te zien werk jij niet binnen de regio RR, anders zou je het wel weten.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #106 Gepost op: 1 mei 2011, 11:38:41
Er zijn op YOUTUBE wel diverse filmpjes van begeleidingen door de (verkeers)politie alleen niet zo uitgebreid als die van de VPRR.

Op de meeste filmpjes uit RR zie je de voorbereidingen van de DHV erbij.

Ik hoor op mijn porto maar weinig begeledingen in A-A door THW. Buiten het feit dat men vanuit de Eenhoorn alle verkeerslichten kan bedienen, zodat als er een begeleiding is, ze zo door kunnen rijden omdat ze contineu groen hebben.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #107 Gepost op: 1 mei 2011, 11:45:27
Is wel fijn om te weten dat dan een hoge concetratie kloothommels in de regio Rotterdam woont want van andere regio's zie ik maar zelden of nooit zulke begleidings-filmpjes.
Wat is eigenlijk het specifieke probleem van deze regio dat er zoveel begleidingen plaats vinden?
het lijkt me ook dat het nogal wat tijd nodig heeft nadat een "spoedtransport" heeft plaatsgevonden de normale verkeerssituatie weer is hersteld aan de kruispunten.

en ondanks de begleiding van een politieauto, politiemotoren en politiepersoneel op kruissingen zie je toch hier en daar verkeer gewoon doorgaan en dat is nu juist het risico van deze "spoedtransporten"

Dat je die conclussie uit mijn reactie haalt vind ik knap.

Maar om een antwoord te geven op je vraag, in alle gemeenten word bij een prio alles uit de kast gehaald.

In Zwolle bijv  was toen de brandweer nog in de binnenstad zat het ook zo dat kruizingen werden afgezet om snellere doorgang te waarborgen.

In veel steden zitten de ziekenhuizen met EHBO afdelingen zo dicht langs de snelweg dat het niet nodig is om zoveel inzet te creëren. Andere ziekenhuizen zoals bijv A'dam, Groningen, Utrecht enz. hebben mooie banen waar weinig verkeer rijd richting het ziekenhuis, busbanen genaamd.
In Rotterdam zijn de meerderheid van de trambanen ingevuld met gras en dus niet bereidbaar, de singels om bij het ziekenhuis te komen zijn binnenringen waar het bijna op elke tijd van de dag te druk is om er normaal te komen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #108 Gepost op: 1 mei 2011, 15:00:01
zo te zien werk jij niet binnen de regio RR, anders zou je het wel weten.
Neem een voorbeeld aan HIT, die geeft tenminste een normaal en zinnig antwoord O0


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #109 Gepost op: 1 mei 2011, 16:18:54
dus mijn antwoord was niet zinnig en normaal. Ik ben gewoon kort van stof.