Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 411790 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #1220 Gepost op: 28 mei 2015, 21:45:33
Ik denk het vaker, maar nu zeg ik het maar eens, wat een stres situaties zitten er zo nu en dan in deze begeleidingen.

En ik zie vooral in het laatste filmpje ook wat mensen de aanwijzigingen negeren. Mogen/kunnen die nog bekeurd worden aan de hand van de beelden ? Verder denk ik wel dat de meeste mensen in de regio DH meer gewend zijn aan begeleidingen dan in de rest van NL omdat het daar amper voorkomt.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #1221 Gepost op: 28 mei 2015, 22:19:02
Citaat van: DaMook link=msg=1352932 date=1432842333

En ik zie vooral in het laatste filmpje ook wat mensen de aanwijzigingen negeren.
Ongelooflijk wat veel mensen niet verder kijken dan de motorkap en ook een gebrek aan denkvermogen en inzicht hebben. Jammer, heel jammer dat men helemaal geen idee meer lijkt te hebben dat men aanwijzingen dient op te volgen.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1222 Gepost op: 28 mei 2015, 22:35:07
Het is dat ik ze tegenkom bij incidenten, maar verder nog nooit een vtb-stoetje tegengekomen als verkeersdeelnemer zijnde. Dus dat valt best mee, al snap ik wat je bedoelt.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #1223 Gepost op: 28 mei 2015, 23:29:32
En nu weten we dus ook hoe de gaten in een file ontstaan!  098uo 0098


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #1224 Gepost op: 29 mei 2015, 00:09:49
Citaat van: Haageneesch link=msg=1352948 date=1432845307
Het is dat ik ze tegenkom bij incidenten, maar verder nog nooit een vtb-stoetje tegengekomen als verkeersdeelnemer zijnde. Dus dat valt best mee, al snap ik wat je bedoelt.
Ik wel maar het komt vaker voor in mijn werkgebied dan in mijn woongebied.


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #1225 Gepost op: 29 mei 2015, 00:17:17
Absurd om te zien op het moment dat er op een kruising een stopteken wordt gegeven, en alleen het verkeer om het linkervak mag doorrijden iedereen van strook wisselt om toch maar te kunnen rijden..... :-X
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #1226 Gepost op: 29 mei 2015, 00:19:58
Citaat van: Bert65 link=msg=1352944 date=1432844342
Ongelooflijk wat veel mensen niet verder kijken dan de motorkap en ook een gebrek aan denkvermogen en inzicht hebben. Jammer, heel jammer dat men helemaal geen idee meer lijkt te hebben dat men aanwijzingen dient op te volgen.

Ach. Het gaat allemaal best snel als je daar staat. Opeens komt er een motoragent tevoorschijn. Die heeft al een heel plan welke rijbaan hij vrij wil hebben en waar de stoet naar toe moet (en wij ook, want we kijken lekker mee), maar de bestuurder van een auto (zoals ik me helemaal kan voorstellen) gaat eerst in de 'ik moet opzij voor een spoedvoertuig' modus. Maar die motoragent stopt. En gaat aanwijzingen geven. Dan heb je niet meteen door waar hij naar wijst ("is het voor mij of de auto naast me of allebei?") en dan wordt er pas gereageerd. Ik heb zelf jarenlang met spoed gereden, maar kan me helemaal voorstellen dat ook ik in zo'n situatie even moet nadenken en snappen wat er gebeurt voor ik goed kan reageren. Dus voordat we nou weer gaan roepen dat er zoveel mensen slecht kijken kunnen we ons ook even inleven in die bestuurder(s). En dan zijn het er opeens maar weinig die slecht reageren wat mij betreft... Toegegeven, die mensen die van baan wisselen snappen er weinig van, maar dat zijn er een paar op honderden auto's in dat fimplej.


jeroen21

  • manschap brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 477
Reactie #1227 Gepost op: 13 juni 2015, 14:07:56
https://www.youtube.com/watch?v=tsLrX64eAB0

Bij de wachtcommandant van Team Verkeer kwam het verzoek binnen om de MICU uit Nijmegen te begeleiden naar het LUMC. Direct zijn er 3 motorrijders vanaf de Yp onderweg gegaan naar het afgesproken rendez-vous punt. Dit zou benzinestation Knorrestein langs de A12 bij Zoetermeer zijn.

Onderweg naar deze locatie is er contact tussen de motorrijders en de MICU. Deze bleek zijn route te hebben gewijzigd en reed inmiddels al op de N11 richting Leiden. Daarom werd er een nieuwe locatie afgesproken waar de MICU door de motorrijders opgepikt zou worden. De N11 ter hoogte van de A4.


litchu

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 51
Reactie #1228 Gepost op: 13 juni 2015, 14:37:34
Waarom is er zoveel spoed dat er begeleiding nodig is, maar kan de MICU wel gaan staan wachten totdat de begeleiding gearriveerd is?


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #1229 Gepost op: 13 juni 2015, 15:02:27
Opmerkelijk vind ik het.

MICU is vanuit Nijmegen onderweg naar het LUMC in Leiden en dan vragen ze op het laatste moment begeleiding aan.
Dan zou je verwachten dat het slecht gaat met de patiënt en dat er spoed bij zit. Raar dat de MICU dan gewoon rustig staat te wachten aan het eind van de N11 thv de A4.
Wat ik dan ook opmerkelijk vind is dat er 3 motorrijders van team verkeer helemaal vanaf de Yp komen terwijl er in Leiden e.o. waar de MICU dus staat te wachten ook genoeg motorrijders op de teams aanwezig zijn welke ook begeleidingen kunnen en mogen doen. ) Afstand MICU -> LUMC is 7 km vanaf de N11.

Maargoed, er zal vast goed over nagedacht zijn.