Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 408502 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #1390 Gepost op: 28 mei 2016, 23:44:30
Citaat van: Vroemvroem link=msg=1426283 date=1464441022
Er zijn wel motoren met versnellers.
Ik vraag me überhaupt af wat de meerwaarde is van het claxonneren/fluiten met een hoge snelheid. En de actie op 08:57 vind ik ehhh... 'bijzonder'. :-X

En dan ook nog eens met behoorlijke snelheden met open klep rijden. Ik wil dan geen bromvlieg tegenkomen 0098

Over meerwaarde toeteren en fluiten zie mijn andere antwoord.
Wat gebeurt er op 8:57 wat bijzonder is?


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #1391 Gepost op: 29 mei 2016, 00:57:24
Citaat van: Marrk link=msg=1426348 date=1464471870
Over meerwaarde toeteren en fluiten zie mijn andere antwoord.
Wat gebeurt er op 8:57 wat bijzonder is?
Ik zou nog maar even kijken. Ik zou met dit snelheidsverschil mijn motor niet graag tussen het spatbord en de vangrail indrukken maar hij wel.


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #1392 Gepost op: 29 mei 2016, 01:03:17
Citaat van: Bert65 link=msg=1426351 date=1464476244
Ik zou nog maar even kijken. Ik zou met dit snelheidsverschil mijn motor niet graag tussen het spatbord en de vangrail indrukken maar hij wel.

Daar hoef ik echt niet nog een keer voor te kijken wijsneus!
Maar zoals je ziet heeft dat voertuig de gelegenheid om naar rechts te gaan. De verwachting zal dan ook zijn dat ie naar rechts gaat en dus plaats maakt. Dus rijdt de motorrijder er naartoe. Auto gaat toch niet naar rechts om onduidelijke reden. WN dus korte afstand. Dus er word nergens wat tussen gedrukt.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #1393 Gepost op: 29 mei 2016, 01:35:49
Citaat van: Marrk link=msg=1426352 date=1464476597
Daar hoef ik echt niet nog een keer voor te kijken wijsneus!
Maar zoals je ziet heeft dat voertuig de gelegenheid om naar rechts te gaan. De verwachting zal dan ook zijn dat ie naar rechts gaat en dus plaats maakt. Dus rijdt de motorrijder er naartoe. Auto gaat toch niet naar rechts om onduidelijke reden. WN dus korte afstand. Dus er word nergens wat tussen gedrukt.
Wijsneus?
Ik heb niet met je geknikkerd!
De auto gaat niet naar rechts omdat de ruimte te klein is. Als hij de ruimte wil gebruiken, zal hij moeten remmen op rijstrook 1. Dat gaat niet want er hangt een motoragent aan zijn linker spatbord.
Als je met 40 tot 60+ (ik zie ruim 140 bij de trajectcontrole waar men net geen 80 rijdt) op verkeer in komt rijden, moet je ze wel de gelegenheid geven om te kunnen reageren én een plaats te zoeken om ruimte te maken.


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #1394 Gepost op: 29 mei 2016, 01:41:11
Citaat van: Bert65 link=msg=1426355 date=1464478549
Wijsneus?
Ik heb niet met je geknikkerd!
De auto gaat niet naar rechts omdat de ruimte te klein is. Als hij de ruimte wil gebruiken, zal hij moeten remmen op rijstrook 1. Dat gaat niet want er hangt een motoragent aan zijn linker spatbord.
Als je met 40 tot 60+ (ik zie ruim 140 bij de trajectcontrole waar men net geen 80 rijdt) op verkeer in komt rijden, moet je ze wel de gelegenheid geven om te kunnen reageren én een plaats te zoeken om ruimte te maken.

Nee dat knikkeren had ik van je gewonnen. En als je zo popiejopie gaat doen kun je dat verwachten. Gek hè?! Ik vertel je vervolgens hoe het daar is gegaan en die auto had zat ruimte om naar rechts te gaan. Maar ook daar ging het niet om. Jij benoemt het als je wiel tussen de bumper en vangrail prakken. Dat is het dus niet.


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #1395 Gepost op: 29 mei 2016, 09:50:29
Jij moet als geen ander weten dat je niet altijd wordt gezien als voorrangsvoertuig Marrk. zo kort opzitten en wat Bert65 al zegt men geen tijd en gelegenheid geven om naar rechts te gaan is niet de manier waarop dit op de rijopleiding is uitgelegd.

D'r mag toch wel een opmerking worden gegeven of kritische noot geplaatst worden bij een filmpje van jullie. Om iemand dan gelijk wijsneus te noemen ???


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #1396 Gepost op: 29 mei 2016, 10:26:49
Ik was niet meer binnen de speeltijd om tekst aan te passen dus doe ik het even zo.

Citaat van: Vroemvroem link=msg=1426377 date=1464508229
Jij moet als geen ander weten dat je niet altijd wordt gezien als voorrangsvoertuig Marrk. zo kort opzitten en wat Bert65 al zegt men geen tijd en gelegenheid geven om naar rechts te gaan is niet de manier waarop dit op de rijopleiding is uitgelegd.

D'r mag toch wel een opmerking worden gegeven of kritische noot geplaatst worden bij een filmpje van jullie. Om iemand dan gelijk wijsneus te noemen ???

Ik zei wijsneus (wat nou niet echt een spannende opmerking is) vanwege het feit dat ik nog maar even het filmpje beter moest bekijken. Als "wijsneus" al een teer zieltje krenkt weet ik niet meer wat je wel mag zeggen!
Wat jij zegt snap ik. Maar in dit geval zie je dat dit voertuig de motorrijder wel degelijk heeft gezien omdat hij aanstalten maakt om naar rechts te gaan (rechter wielen bijna op streep) waardoor de motorrijder denkt door te kunnen gaan. Om onduidelijke reden doet de bestuurder dit niet. Daarna neemt de motorrijder gewoon weer afstand.

De snelheid die hij zegt klopt ook niet! De maximum snelheid is daar 100 (en dus geen trajectcontrole) en vanuit afstand komt hij met een snelheid tussen de 130 en 140 aan terwijl het voertuig ca. 110 gaat. Dus zo spannend is het niet (vandaar dus mijn opmerking wijsneus als er gezegd word dat ik het nog maar eens moet bekijken)

Een ander punt is dat veel mensen denken; "oh een motorrijder, die kan er toch gewoon langs zonder dat ik van strook wissel?" Ja en dat is natuurlijk helemaal niet de bedoeling! Dus gewoon wegwezen en naar rechts!

En dan dit nog m.b.t. het wel/niet kritiek kunnen krijgen over het filmpje;
Zoals je kunt zien is dit het enige fragment van de A13 wat er in de video is gelaten. Dat is dus met opzet gedaan om het te laten zien. Dus ja, vragen, opmerkingen of kritiek zijn altijd welkom (anders was het er wel uitgeknipt;) maar dan kun je ook antwoord verwachten. Niks mis mee.


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #1397 Gepost op: 29 mei 2016, 11:44:32
Ik zie niets verkeerds aan de actie. Auto had daarvoor, gezien de ruimte voor de 1e auto, allang naar rechts kunnen gaan maar was blijkbaar niet aan het spiegelen. Vervolgens geeft hij aan om naar rechts te gaan en heeft, mijn inziens, ook daar weer genoeg ruimte. Dat hij dan weer vervolgens terugkomt dat kan gebeuren. Motorrijder anticipeert daar toch hartstikke goed op? Ja zit er kort op, maar dat komt gewoon door de situatie.... Ik vind hem netjes, ze zijn er ook bij die dan beslissen om op dezelfde rijstrook er alsnog voorbij te knallen.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #1398 Gepost op: 29 mei 2016, 12:55:06
Mooi om te zien hoe wordt gereageerd op een auto die volgens anderen opzij kan.

Alleen als deze actie in het verkeer door de bestuurder als niet mogelijk wordt gezien ( misschien heeft de beste wel een oogprobleem met diepte ) dan vind ik wel dat de gekozen actie voor de motorrijder zelf behoorlijk gevaar kan opleveren.
En ja ik ben mij bewust van de extra rijopleiding die is genoten, maar mijn instructeur zei destijds: "Een ongeval hoeft niet bij jezelf te beginnen, en ook niet eens bij de ander maar kan ook door de omgeving." Daarmee bedoelde hij oa. afval op het wegdek, uitval van een voertuig, een derde persoon die het ongeval veroorzaakt, enz. Volgens hem was het dus ook als opsporingsambtenaar ook onverantwoord om dicht op de voorganger te gaan rijden omdat jij vind dat hij al aan de kant had gekund.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1399 Gepost op: 29 mei 2016, 12:55:31
Ik zie niets verkeerds aan de actie. Auto had daarvoor, gezien de ruimte voor de 1e auto, allang naar rechts kunnen gaan maar was blijkbaar niet aan het spiegelen.

Tja de een heeft iets meer tijd nodig om te reageren wanneer hij de sirene hoort, dan de ander.
Iemand kan zich daarnaast vergissen. Daar moet je gewoon rekening mee houden.
Heb het ook wel eens prive gehad dat ik misschien niet snel genoeg reageerde. Eerst hoor je in je geisoleerde auto met muziekje ergens een sirene, en dan kijk je waar hij vandaan komt/ waar hij is.
Ik zie hem op mijn rijstrook kort achter me rijden.
Vervolgens moet ik even vlot ruimte maken en moet ik dus eerst snel kijken of er ruimte is voor ik hem naar rechts plemp.
Daarna moet ik nog naar rechts toe.
Al deze handelingen kosten gewoon wat tijd. Daarnaast raak ik niet zo gauw in paniek als ik een sirene hoor, want ik rijdt bijna dagelijks zelf met het spul, maar sommige mensen wel.
Dat is gewoon niet anders.

Verder vind ik het niet zo spannend wat hier gebeurd...

Maar ik zie hier verder ook geen popiejopie wijsneusgedrag in de antwoorden. Dus wat mij betreft mogen die uitspraken ook achterwege blijven.