Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 407009 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #60 Gepost op: 24 augustus 2010, 21:20:31
Volgens mij doelt mfrankena specifiek op een stilstaande motor die de toeters aan laat staan.

Als het goed is laat men ten alle tijden alle signalering aan staan (dus ook tijdens het zetten van een blok op bijv. een rijstrook of een kruising).
Dit is de manier hoe het hoort (en word aangeleerd).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #61 Gepost op: 25 augustus 2010, 00:57:26
jvo, is dat ongeveer anderhalf jaar geleden geweest, ritje AMC Rotterdam? Dan heb namelijk achter je gereden  0021

grtzzzz,

TdMdR


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #62 Gepost op: 25 augustus 2010, 01:08:39
Als het goed is laat men ten alle tijden alle signalering aan staan (dus ook tijdens het zetten van een blok op bijv. een rijstrook of een kruising).
Dit is de manier hoe het hoort (en word aangeleerd).

Tijdens het stilstaan zet je/zetten wij in A'dam toch wel de sirene uit. Reden daarvoor is dat je anders de fluit niet hoort bij het geven van de tekens (en dat je zelf gek wordt van de sirene  0098). Je komt aan rijden met zwaai en lawaai, zodat iedereen je ziet (hoop je  :D), je zet je lawaai uit, geeft het algemene stopteken (zet al dan niet je motor op de jiffy en stapt af, ligt aan de tijd die je hebt) en gaat met tekens en je fluit de juiste rijstrook vrij maken.

Ook het zetten van een blok kan heel goed zonder zwaai en lawaai. Je geeft immers een aanwijzing en men is verplicht die op te volgen. Blauw is wel handig om de aandacht te krijgen daarbij.

Bij VIP begeleiding schrijft het protocol trouwens soms voor dat je helemaal geen signalen mag gebruiken. Sirene is dan altijd uit den boze.

grtzzz


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #63 Gepost op: 25 augustus 2010, 01:25:13
Tijdens het stilstaan zet je/zetten wij in A'dam toch wel de sirene uit. Reden daarvoor is dat je anders de fluit niet hoort bij het geven van de tekens (en dat je zelf gek wordt van de sirene  0098). Je komt aan rijden met zwaai en lawaai, zodat iedereen je ziet (hoop je  :D), je zet je lawaai uit, geeft het algemene stopteken (zet al dan niet je motor op de jiffy en stapt af, ligt aan de tijd die je hebt) en gaat met tekens en je fluit de juiste rijstrook vrij maken.

Ik doelde even op de spoedbegeleiding in bijvoorbeeld de VTB training, dus ook het rijden zonder staartrijder. Daarbij heb ik een aantal keren gezien dat er volgens mij ook niet afgestapt word en word het algemene stopteken (al tot stilstand komend) gegeven. 998765
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #64 Gepost op: 25 augustus 2010, 16:07:18
Daarom moet jet VTB en het begeleiden ook gewoon overlatern aan de heren en dames van de verkeersdienst. Die weten immers waar ze mee bezig zijn. Maak het vaak genoeg mee, uitzonderingen daar gelaten, dat men gewoon niet weet hoe het werkt en maar wat doet. Immers het is en blijft een iets speciaals.

Leuk wat je allemaal zegt met je algemeen stopteken maar dat werkt gewoon vaak niet. Op de kruising rondrijden en iedereen aanwijzen is en blijft in mijn ogen gewoon het beste en lekker die fluit gebruiken.


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #65 Gepost op: 25 augustus 2010, 16:59:34


Spoedoverplaatsing vanmiddag vanaf het Bleuland ziekenhuis in Gouda.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #66 Gepost op: 26 augustus 2010, 08:52:17
Dan is dit waarschijnlijk het vervolg van de rit in Capelle a/d IJssel richting Rotterdam:

Spoedtranpsort Ambulance 16-117

Film: www.youtube.com/goud3634
Brandweer Papendrecht


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #67 Gepost op: 26 augustus 2010, 19:27:43
Dan is dit waarschijnlijk het vervolg van de rit in Capelle a/d IJssel richting Rotterdam:

Spoedtranpsort Ambulance 16-117

Film: www.youtube.com/goud3634

Nee, want in de eerste plaats is bovenstaand filmpje van 13 augustus, en de mijne van gisteren (25 augustus). In de tweede plaats was het in mijn filmpje ambulance 16-119 en in bovenstaand filmpje zie je de 16-117.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #68 Gepost op: 26 augustus 2010, 20:09:15
Nee, want in de eerste plaats is bovenstaand filmpje van 13 augustus, en de mijne van gisteren (25 augustus). In de tweede plaats was het in mijn filmpje ambulance 16-119 en in bovenstaand filmpje zie je de 16-117.

Je hebt gelijk! In het filmpje van de 16-117 staat geen datum en toen ik het filmpje hier geplaatst had stond er ook geen voertuig nummer bij, vandaar! Nu is het in ieder geval wel duidelijk!  O0
Brandweer Papendrecht


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #69 Gepost op: 28 september 2010, 15:23:30
Een filmpje van twee spoedtransporten waarin bij het eerste transport duidelijk te zien is dat de VP zijn bordje 'ambulance volgt' aan heeft:

2 X SPOEDTRANSPORT (BINNEN 15 MIN) VP1681 20-107 LFL02 EN VP1681 17-126 RICHTING HET EMC ROTTERDAM
Brandweer Papendrecht