Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 407021 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #160 Gepost op: 27 april 2012, 12:11:51
Men zou dan natuurlijk een elektrische fluit à la NS kunnen installeren  >:D 98uiye
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #161 Gepost op: 27 april 2012, 12:23:38
Men zou dan natuurlijk een elektrische fluit à la NS kunnen installeren  >:D 98uiye

Als dat klein genoeg is zie ik daar inderdaad een toekomst voor de leverancier ervan.
Ik vind dat echt totaal geen gek idee van FlyingDutchman. Had aan die optie nog helemaal niet gedacht.
1000 x  O0
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #162 Gepost op: 27 april 2012, 12:40:49
Als dat klein genoeg is zie ik daar inderdaad een toekomst voor de leverancier ervan.
Ik vind dat echt totaal geen gek idee van FlyingDutchman. Had aan die optie nog helemaal niet gedacht.
1000 x  O0

Heb meerdere van deze fluitjes thuis liggen, vroeger gebruikt om sportwedstrijden te fluiten, werd niet altijd gewaardeerd  >:D
Hobby Bobby eenheid Den Haag


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #163 Gepost op: 27 april 2012, 12:50:54
Kaasje ons gewaardeerde lid FD heeft het in deze kwestie niet over het fluitje wat de NS conducteur heeft gekregen van
zijn/haar werkgever maar over het elektrische fluitsysteem wat bij de deuren van de trein is ingebouw wat je hoort als de
conducteur gaat sleutelen om de deuren van de trein te sluiten.


Maar ik ben het met je eens het fluitje wat de NS conducteur van zijn/haar werkgever op de man/vrouw verstrekt krijgt is
van een goede kwaliteit.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Gast

  • Gast
Reactie #164 Gepost op: 27 april 2012, 12:53:57
Evengoed is het idee niet eens zo heel erg gek toch?
De "deurfluitjes" ingebouwd in de blauw-gele stalen mastodonten des Neerlandsche Spoorwegen zouden misschien wel heel nuttig gebruikt kunnen worden, ingebouwd in de motoren, zodat de agent met een druk op de knop kan befluiten  ;)  ;)


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #165 Gepost op: 27 april 2012, 12:54:52
Kaasje ons gewaardeerde lid FD heeft het in deze kwestie niet over het fluitje wat de NS conducteur heeft gekregen van
zijn/haar werkgever maar over het elektrische fluitsysteem wat bij de deuren van de trein is ingebouw wat je hoort als de
conducteur gaat sleutelen om de deuren van de trein te sluiten.


Maar ik ben het met je eens het fluitje wat de NS conducteur van zijn/haar werkgever op de man/vrouw verstrekt krijgt is
van een goede kwaliteit.
oeps  e050

Trouwens niet alleen conducteurs, ook andere medewerkers (mijn vader is oud NS'er). Ook leuk, hij heeft geen enkele trein ervaring maar wel een sleutel waarmij alle ruimtes kan openen en zelfs een trein kan laten rijden  >:D
Hobby Bobby eenheid Den Haag


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #166 Gepost op: 27 april 2012, 12:55:53
Evengoed is het idee niet eens zo heel erg gek toch?
De "deurfluitjes" ingebouwd in de blauw-gele stalen mastodonten des Neerlandsche Spoorwegen zouden misschien wel heel nuttig gebruikt kunnen worden, ingebouwd in de motoren, zodat de agent met een druk op de knop kan befluiten  ;)  ;)

Ik moet wel zeggen dat deze toch minder goed te horen zijn dan de ouderwetse fluit, enige voordeel is dat er nu een zachter fluitje bij elke deur zit waardoor de hoorbaarheid beter is ;) Overigens moet een conducteur ook nog gewoon zijn eigen fluit gebruiken!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #167 Gepost op: 27 april 2012, 13:09:53
Ik vind het idee van die elektrische fluit op de motor helemaal niets..... stel je eens voor dat een agent dat op zijn motor zou klussen... dan gaat een of andere bureautijger daar weer iets van vinden, waarna tenminste drie werkgroepen worden opgericht om te bepalen hoe goed of fout die elektrische fluit is. Vervolgens moeten in elk geval vijf commissies samen met TNO, vtsPN, diverse ministeries, een paar gebruikersgroepen en een vertegenwoordiging van Doven en Slechthorenden Nederland overleg plegen over welke eisen aan de hoorbaarheid van deze fluit gesteld moeten worden. Als dat tot slot allemaal rond is komt de Arbeidsinspectie de hoek om zeilen dat de fluit te luid is en dat deze alleen gebruikt mag worden als er óók aanvullende gehoorbescherming wordt gedragen door de motoragent. Voordat dit dan allemaal geregeld is heeft men in Europa reeds een ECE-regeling geschreven, moet Nederland weer het beste jongetje van de klas zijn en zitten we na 8 jaar opgescheept met een ECE-goedgekeurde fluit die niet functioneel is.

Laten we het maar gewoon bij de balletjesvrije verkeersfluit houden! Of ben ik nu te negatief?  98uiye
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #168 Gepost op: 27 april 2012, 13:10:59
Ik vind het idee van die elektrische fluit op de motor helemaal niets..... stel je eens voor dat een agent dat op zijn motor zou klussen... dan gaat een of andere bureautijger daar weer iets van vinden, waarna tenminste drie werkgroepen worden opgericht om te bepalen hoe goed of fout die elektrische fluit is. Vervolgens moeten in elk geval vijf commissies samen met TNO, vtsPN, diverse ministeries, een paar gebruikersgroepen en een vertegenwoordiging van Doven en Slechthorenden Nederland overleg plegen over welke eisen aan de hoorbaarheid van deze fluit gesteld moeten worden. Als dat tot slot allemaal rond is komt de Arbeidsinspectie de hoek om zeilen dat de fluit te luid is en dat deze alleen gebruikt mag worden als er óók aanvullende gehoorbescherming wordt gedragen door de motoragent. Voordat dit dan allemaal geregeld is heeft men in Europa reeds een ECE-regeling geschreven, moet Nederland weer het beste jongetje van de klas zijn en zitten we na 8 jaar opgescheept met een ECE-goedgekeurde fluit die niet functioneel is.

Laten we het maar gewoon bij de balletjesvrije verkeersfluit houden! Of ben ik nu te negatief?  98uiye

Volgens mij hebben ze er nog iets anders voor. Het heet sirene...
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #169 Gepost op: 27 april 2012, 13:12:05
@Kaasje: vervang in mijn vorige post "fluit" door "sirene"... en bekijk eens hoe dicht ik bij de realiteit zit  >:D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill