Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 408366 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Reactie #170 Gepost op: 27 april 2012, 13:36:00
Ik vind het idee van die elektrische fluit op de motor helemaal niets..... stel je eens voor dat een agent dat op zijn motor zou klussen... dan gaat een of andere bureautijger daar weer iets van vinden, waarna tenminste drie werkgroepen worden opgericht om te bepalen hoe goed of fout die elektrische fluit is. Vervolgens moeten in elk geval vijf commissies samen met TNO, vtsPN, diverse ministeries, een paar gebruikersgroepen en een vertegenwoordiging van Doven en Slechthorenden Nederland overleg plegen over welke eisen aan de hoorbaarheid van deze fluit gesteld moeten worden. Als dat tot slot allemaal rond is komt de Arbeidsinspectie de hoek om zeilen dat de fluit te luid is en dat deze alleen gebruikt mag worden als er óók aanvullende gehoorbescherming wordt gedragen door de motoragent. Voordat dit dan allemaal geregeld is heeft men in Europa reeds een ECE-regeling geschreven, moet Nederland weer het beste jongetje van de klas zijn en zitten we na 8 jaar opgescheept met een ECE-goedgekeurde fluit die niet functioneel is.

Laten we het maar gewoon bij de balletjesvrije verkeersfluit houden! Of ben ik nu te negatief?  98uiye
Vergeet niet dat bij de deadline van de besluitvorming iedereen op vakantie is waardoor een invaller het verkeerde concept goedkeurd.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #171 Gepost op: 27 april 2012, 13:50:38
Vergeet niet dat bij de deadline van de besluitvorming iedereen op vakantie is waardoor een invaller het verkeerde concept goedkeurd.
Mijn excuses, deze standing operating procedure in de Nederlandse besluitvormingsprocessen had ik nog even over het hoofd gezien!  098uo
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #172 Gepost op: 27 april 2012, 13:59:38
Daarnaast is het bij hogere snelheden uiterst onprettig om met een open kinstuk te rijden, zéker op de lichte dienstmotoren. De fluit wordt in principe alleen binnen de bebouwde kom gebruikt en/of op kruisingen. Ik vraag me af of het überhaupt een probleem is  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #173 Gepost op: 27 april 2012, 14:03:58
Daarnaast is het bij hogere snelheden uiterst onprettig om met een open kinstuk te rijden, zéker op de lichte dienstmotoren. De fluit wordt in principe alleen binnen de bebouwde kom gebruikt en/of op kruisingen. Ik vraag me af of het überhaupt een probleem is  ::)
Vandaar de vraag ;)


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #174 Gepost op: 27 april 2012, 14:06:00
Heb pas nog weer een bloktraining gehad waarbij we 1 dag alleen maar bezig waren met begeleiden van ambu's. Ik heb geen 1x mijn fluit gebruikt. Als je met OGS aan, de kruising oprijdt en je geeft je tekens goed en duidelijk begrijpt zelfs de doorsnee Amsterdammer wat je bedoeld en doe ze gewoon wat hun wordt opgedragen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #175 Gepost op: 27 april 2012, 14:08:04
Heb pas nog weer een bloktraining gehad waarbij we 1 dag alleen maar bezig waren met begeleiden van ambu's. Ik heb geen 1x mijn fluit gebruikt. Als je met OGS aan, de kruising oprijdt en je geeft je tekens goed en duidelijk begrijpt zelfs de doorsnee Amsterdammer wat je bedoeld en doe ze gewoon wat hun wordt opgedragen.

Alleen met VIP-begeleiding worden er in principe geen geluidssignalen gevoerd ...  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #176 Gepost op: 27 april 2012, 14:39:45
Ben erg van fan fan van de fluit. De attentiewaarde ligt een stuk hoger omdat het een "vreemder" geluid is dan een sirene. Je trekt de volledige aandacht naar je toe.

En als de fluit eens stuk mocht gaan, hoef je niet te wachten op een monteur die er nooit is als je hem nodig hebt en druk is als ie er wel is... Mooiste voorbeeld van het KISS principe! En het heeft ook zijn charme, die fluit. Een electrische fluit zou een oplossing zijn voor een probleem dat eigenlijk niet als probleem ervaren wordt.

Ik vind het idee van die elektrische fluit op de motor helemaal niets..... stel je eens voor dat een agent dat op zijn motor zou klussen... dan gaat een of andere bureautijger daar weer iets van vinden, waarna tenminste drie werkgroepen worden opgericht om te bepalen hoe goed of fout die elektrische fluit is. Vervolgens moeten in elk geval vijf commissies samen met TNO, vtsPN, diverse ministeries, een paar gebruikersgroepen en een vertegenwoordiging van Doven en Slechthorenden Nederland overleg plegen over welke eisen aan de hoorbaarheid van deze fluit gesteld moeten worden. Als dat tot slot allemaal rond is komt de Arbeidsinspectie de hoek om zeilen dat de fluit te luid is en dat deze alleen gebruikt mag worden als er óók aanvullende gehoorbescherming wordt gedragen door de motoragent. Voordat dit dan allemaal geregeld is heeft men in Europa reeds een ECE-regeling geschreven, moet Nederland weer het beste jongetje van de klas zijn en zitten we na 8 jaar opgescheept met een ECE-goedgekeurde fluit die niet functioneel is.

Laten we het maar gewoon bij de balletjesvrije verkeersfluit houden! Of ben ik nu te negatief?  98uiye

Vergeet niet dat bij de deadline van de besluitvorming iedereen op vakantie is waardoor een invaller het verkeerde concept goedkeurd.

En de daaropvolgende Europese aanbestedingsprocedure, die om de zoveel tijd herhaalt moet worden. Want waarom makkelijk en goedkoop doen, als het moeilijk en duur kan  98uiye


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #177 Gepost op: 27 april 2012, 14:55:43
Begrijp me niet verkeerd mannen, ik zeg niet DAT het een probleem is, ik vroeg me af OF het een probleem is.

Je rijdt inderdaad op "redelijk" lage snelheid, je zou al moeten opvallen door je OGS, dus op die manier geformuleerd zou het geen probleem moeten zijn om je kinstuk open te rijden. :)

Nogmaals; het was een vraag, geen verwijt.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #178 Gepost op: 27 april 2012, 15:10:32
zou het geen probleem moeten zijn om je kinstuk open te rijden. :)
.. tenzij het kinstuk steeds dichtvalt. Gebeurt bij de Schuberth C2 vaker (eigen ervaring), weet niet of de C3 er evenveel last van heeft? (De N104 niet, daar kan je het kinstuk vastzetten met een schuifje 8)).
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #179 Gepost op: 27 april 2012, 15:15:47
zou het geen probleem moeten zijn om je kinstuk open te rijden. :)

Ansich is het rijden op lage snelheden met je kinbak open ook geen probleem. Echter wordt er vanuit de rijopl altijd op gehamerd om met je kinbak dicht te rijden. Dit is uiteraard onbegonnen werk als je aan het begeleiden bent bibeko. Zo je na iedere kruising je kinbak dicht moeten doen en vlak voor de volgende kruising weer moeten openen om te kunnen fluiten.

Zelf rij ik eigenlijk altijd met mijn kinbak openen. De BMW 6 die ik van de baas heb blijft ook met hoge snelheden goed open staan en valt dus niet dicht. Dit in tegenstelling van mijn privé Schuberth C3. Die klap boven de 160 uit zichzelf dicht.