Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 410313 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #210 Gepost op: 27 mei 2012, 14:16:29
Hier een ardig filmpje van toen;
De eerste ulm's politie amsterdam 1991
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #211 Gepost op: 27 mei 2012, 16:59:26
De motorfietsen die bij wijkteams worden gebruikt, worden in het Amsterdamse nog steeds ULM genoemd.

ULM staat voor Ultra Lichte Motorfiets. De eerste ULM's in Amsterdam waren Yamaha XT en werden ingezet aan bureau Warmoesstraat begin jaren 90

Phieuw, ULM dus  998765 Yesssssss na jaren (ik overdrijf niet) eindelijk eentje terug gezien ! Zie 2:40, zulke modellen zag ik altijd voor bij komen. Bedankt mensen!


lifeliner4

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 206
Reactie #212 Gepost op: 8 juni 2012, 19:52:10
Een politiebegeleiding, iets wat niet vaak wordt gedaan in de regio.
''Sorry voor Primeur in de titel, de motor is nieuw en sommige mensen willen daar graag van op de hoogte zijn.''

[Primeur] Drenkeling onder politiebegeleiding met spoed naar ziekenhuis


mikemike413

  • Aspirant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 64
Reactie #213 Gepost op: 10 juni 2012, 22:26:06
Fototje van een spoedbegeleiding onlangs in Schiedam





Remcotjuhhh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 551
    • Remco Holst Fotografie
Reactie #214 Gepost op: 4 augustus 2012, 11:30:03
Spoedtransport {Nieuw} verkeerspolitie 2058 Ambu 17-144 Aankomst EMC vanaf Vlaardingen

Spoedtransport vanuit Vlaardingen naar het EMC in Rotterdam
Noodhulp team plus Rode Kruis BHV Verzorgende IG http://www.remcoholst.nl  http://youtube.com/Remcotjuhhh


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #215 Gepost op: 4 augustus 2012, 15:34:26
2x spoedtransport vanuit Kampen naar Zwolle, regio IJsselland (redelijk uniek dus). In Kampen en in Zwolle zijn diverse kruisingen afgezet geweest door politieagenten. Tussen de twee steden enkel een politievoertuig voorop.

prio 1 A1 politie en ambualnce met spoed naar zwolle (2mannen van een hoogwerker gevallen)
Video: 112marcow
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #216 Gepost op: 4 augustus 2012, 15:59:09
2x spoedtransport vanuit Kampen naar Zwolle, regio IJsselland (redelijk uniek dus). In Kampen en in Zwolle zijn diverse kruisingen afgezet geweest door politieagenten. Tussen de twee steden enkel een politievoertuig voorop.

prio 1 A1 politie en ambualnce met spoed naar zwolle (2mannen van een hoogwerker gevallen)
Video: 112marcow

Buiten het feit dat er wel heel veel ruimte zat tussen de voertuigen is het misschien ook handiger om via de megafoon-installatie te waarschuwen dat er een spoedtransport aankomt. Waarom wordt dat niet in Nederland gedaan?

Is misschien wel een leuke discussie in een ander topic als het hier niet thuishoort.

Nu zie je een voertuig met OGS op de kruising stilhouden. Je weet als automobilist niet wat er aan de hand is en het is geen wettelijk teken om de kruising vrij te maken. De verwarring zie je ook bij de automobilist die door wil rijden.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #217 Gepost op: 4 augustus 2012, 16:22:15
Spoedtransport vanuit Vlaardingen naar het EMC in Rotterdam
En wéér staan op dit drukke punt dienders zonder zichtbaarheidsvest het verkeer te regelen... Dames, heren RR, denk nou eens aan je eigen veiligheid, maak jezelf zo zichtbaar mogelijk, laat je niet voor je donder rijden!


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #218 Gepost op: 4 augustus 2012, 16:30:03
Buiten het feit dat er wel heel veel ruimte zat tussen de voertuigen is het misschien ook handiger om via de megafoon-installatie te waarschuwen dat er een spoedtransport aankomt. Waarom wordt dat niet in Nederland gedaan?

Ik zie er het nut niet van in, ik wil de kruising stil hebben. Of dat nou voor een spoedtransport is, de koningin of omdat er een achtervolging plaatsvindt maakt natuurlijk helemaal niets uit.
Bovendien is er vaak weinig tijd om voor te bereiden en uit te voeren (zeker niet als het om veel kruispunten gaat) waarbij ik mijn tijd nuttig wil gebruiken, en niet om als stalmeester iets om te roepen.

Ook vind ik dat de speakers in onze voertuigen nou niet echt denderend zijn van kwaliteit. Je hoort het goed als je voor de wagen zit, maar als jij uit één van de andere 2 hoeken komt (en dus zijdelings op het vtg rijdt) versta je echt niet wat er wordt gezegd. Tel daarbij de muziek van mensen en geisoleerde auto's op, en de verwarring wordt alleen maar groter als een politieauto op het kruispunt iets staat te roepen, wat jij net niet verstaat!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #219 Gepost op: 4 augustus 2012, 16:53:38
Ik zie er het nut niet van in, ik wil de kruising stil hebben. Of dat nou voor een spoedtransport is, de koningin of omdat er een achtervolging plaatsvindt maakt natuurlijk helemaal niets uit.
Bovendien is er vaak weinig tijd om voor te bereiden en uit te voeren (zeker niet als het om veel kruispunten gaat) waarbij ik mijn tijd nuttig wil gebruiken, en niet om als stalmeester iets om te roepen.

Ook vind ik dat de speakers in onze voertuigen nou niet echt denderend zijn van kwaliteit. Je hoort het goed als je voor de wagen zit, maar als jij uit één van de andere 2 hoeken komt (en dus zijdelings op het vtg rijdt) versta je echt niet wat er wordt gezegd. Tel daarbij de muziek van mensen en geisoleerde auto's op, en de verwarring wordt alleen maar groter als een politieauto op het kruispunt iets staat te roepen, wat jij net niet verstaat!

Jammer dat er niet beter materiaal is. Hoe wordt dat gedaan bij een Grip situatie dan? Dan is het dus ook niet te verstaan?
Maar even terugkomend op het voorval in het filmpje.
En nu ga ik even advocaat van de duivel spelen: Stel je voor dat de bestuurder van de auto toch doorgereden was. Had je hem dan kunnen bekeuren? (ik denk het niet want hij heeft geen stopteken gekregen)
Natuurlijk weten velen wel dat er iets speciaals staat te gebeuren als er een toeter op de kruising stil staat, maar je zult ze er ook bij hebben die absoluut niet weten wat er gaande is.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.