Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 408771 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #220 Gepost op: 4 augustus 2012, 17:07:50
Bij zo'n situatie wordt er gereden met het voertuig, dus alle woningen komen dan ook een keer in de richting van de speaker... Waar ik op doel is dat er altijd een voertuig helemaal aan de zijkant van de politieauto staat, die het dus slecht hoort.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #221 Gepost op: 4 augustus 2012, 17:31:26
Maar even terugkomend op het voorval in het filmpje.
En nu ga ik even advocaat van de duivel spelen: Stel je voor dat de bestuurder van de auto toch doorgereden was. Had je hem dan kunnen bekeuren?
(ik denk het niet want hij heeft geen stopteken gekregen)

Even omtrent het deel wat ik dik gemaakt heb in het citaat.
Als je naar het filmpje kijkt omstreeks 01:03 en ik geef toe het is moeilijk te zien maar dan zie je dat de bestuurder het verkeer
links van hem een stopteken geeft.
Gelet op het feit dat zijn maatje naast hem zit ga ik er voorzichtig van uit dat hij dat voor rechts ook gedaan heeft.

Aangezien het nog ruim 15 seconden duurt voordat de volgende politieauto de kruising nadert zou ik persoonlijk uitgestapt zijn
om op de voetjes iedereen een duidelijk stopteken te geven maar zoals ik zeg dat zou ik persoonlijk gedaan hebben want er is tijd genoeg.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #222 Gepost op: 4 augustus 2012, 17:44:06
Bij zo'n situatie wordt er gereden met het voertuig, dus alle woningen komen dan ook een keer in de richting van de speaker... Waar ik op doel is dat er altijd een voertuig helemaal aan de zijkant van de politieauto staat, die het dus slecht hoort.

Snap het. Maar met de huidige megafoon-installatie denk ik dan ook dat men het niet in de woningen hoort. Aan de andere kant, als je wel vaag iets hoort dan zou ik mijn raam open doen en de radio uit. Doe ik trouwens sowieso als ik een sirene hoor. (uit of aanmerkelijk zachter)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #223 Gepost op: 4 augustus 2012, 17:46:29
Even omtrent het deel wat ik dik gemaakt heb in het citaat.
Als je naar het filmpje kijkt omstreeks 01:03 en ik geef toe het is moeilijk te zien maar dan zie je dat de bestuurder het verkeer
links van hem een stopteken geeft.
Gelet op het feit dat zijn maatje naast hem zit ga ik er voorzichtig van uit dat hij dat voor rechts ook gedaan heeft.

Aangezien het nog ruim 15 seconden duurt voordat de volgende politieauto de kruising nadert zou ik persoonlijk uitgestapt zijn
om op de voetjes iedereen een duidelijk stopteken te geven maar zoals ik zeg dat zou ik persoonlijk gedaan hebben want er is tijd genoeg.

Dat had ik niet gezien (stopteken), maar is dat voldoende voor de rechter?
Zelf zou ik gewoon blijven staan hoor, niet dat men gaat denken dat ik de clown uit wil gaan hangen.  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #224 Gepost op: 4 augustus 2012, 18:29:44
Of het voldoende is voor een rechter wil ik eigenlijk niet eens over nadenken en boeit me ook niet als ik eerlijk ben.
En dat jij geen clown uit wil hangen weet ik ook wel Skippy.  O0

Mijn motto is:"Die KMAR/Politie-, Brandweer-, Ziekenauto of VKR staat hier niet omdat de kerstman het zo leuk vind staan".
Maar een beetje logisch nadenken is helaas voor heel veel mensen te moeilijk tegenwoordig.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #225 Gepost op: 4 augustus 2012, 19:14:58
Kijk daarom doen wij dit soort klussen met een auto waarbij de kruisingen zijn afgezet. Of minimaal met drie motorrijders die hiervoor zijn opgeleid.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #226 Gepost op: 4 augustus 2012, 19:41:24
2x spoedtransport vanuit Kampen naar Zwolle,

Ik val echt niet zo snel over een tikvautje, of het nou de krant, een forum of youtube  is...maar, op 0.02sec in het filmpje: burgelijdeing... Dat slaat toch wel alles.  :-X

Kijk daarom doen wij dit soort klussen met een auto waarbij de kruisingen zijn afgezet. Of minimaal met drie motorrijders die hiervoor zijn opgeleid.

Jep, en dat is ook de ideale situatie. Echter, soms moet je roeien met de riemen die je hebt. Ik heb er ook eens enkel een Touran voor gehad, die nog verkeerd reed ook.. (ik haakte af want ik zag de fout tijdig in, maar da's ook wel eens anders geweest, dus ook wel eens mijn eigen schuld ;-) )

Soms is het: beter iets dan niets..daar zullen velen het niet mee eens zijn. Maar da's mijn mening. Voorbeeld in de stad: politievoertuig toetert alvast een vrije doorgang; verkeer wachtend voor het verkeerslicht, voertuigen op de re-baan gaan uiterst naar rechts, op de li-baan uiterst naar links. Kan de ambu doorkachelen.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #227 Gepost op: 4 augustus 2012, 20:34:35
Kijk daarom doen wij dit soort klussen met een auto waarbij de kruisingen zijn afgezet. Of minimaal met drie motorrijders die hiervoor zijn opgeleid.

Helaas is het aan de andere kant van het land al een luxe als je 1 motorrijder in de buurt in dienst hebt voor een spoedtransport, laat staan 3. En onderweg elke kruising afzetten gaat hem met die ene auto die ook nog de ambulance moet begeleiden ook niet worden. In dit geval was er blijkbaar wel de luxe om de bus te laten rijden, dat had ook anders opgelost kunnen worden.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #228 Gepost op: 4 augustus 2012, 21:15:06
Wat voor soort begeleiding het ook is. Het kan nooit zo zijn dat men met een opmerking komt beter iets dan niets. Er zijn nu een maal afspraken gemaakt over begeleidingen, of het nu een vtb of een spoedtransport is. Maar het kan niet zo zijn dat we er maar een motor of auto voor laten rijden en hopen dat het goed gaat. De gevolgen daar van hebben we al gezien.

Ik en vele andere met mij zijn van mening, begeleiden ja mits er een gedegen opleiding is gevolgd. Zo niet dan is het jammer maar geen begeleiding van de ambu. Dit heeft niks te maken met niet willen maar met veiligheid.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #229 Gepost op: 4 augustus 2012, 21:25:19
In A-A is het ook gewoon zo dat de motorrijders van ALLEEN de verkeersdienst de begeleidingen mogen doen. Ik als motorrijder verkeersdienst heb ook wel eens gezien dat er een wijkteamdiender op zijn ULMpie een ambu begon te begeleiden. Ik meld dit dan direct aan de meldkamer. Die ULM rijder wordt dan ook direct teruggefloten door de meldkamer.
Feit is dat de ULM rijders in A-A er niet voor zijn opgeleid. Zij krijgen 1x in de 2 jaar een applicatie en wij elk jaar een 3 daagse.