Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 407026 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #260 Gepost op: 23 september 2012, 00:25:59
Daar kan je natuurlijk over discussiëren aangezien er totaal geen herkenningstekens op deze hesjes staan!

Ik ga graag met je discussiëren, echter zijn deze hesjes heel herkenbaar door het gebruik van de strepen. De Duitse overheid verkiest een kleinere afstand er tussen als ons ce keurmerk. Dat samen met de vier hesjes die ik bij mijn auto's heb mogen ontvangen en het vergelijk ervan..... Maar zoals ik al zei hij had tenminste nog een hesje aan. O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #261 Gepost op: 23 september 2012, 12:56:59
Ik ga graag met je discussiëren, echter zijn deze hesjes heel herkenbaar door het gebruik van de strepen. De Duitse overheid verkiest een kleinere afstand er tussen als ons ce keurmerk. Dat samen met de vier hesjes die ik bij mijn auto's heb mogen ontvangen en het vergelijk ervan..... Maar zoals ik al zei hij had tenminste nog een hesje aan. O0

Maar tegelijker tijd is hij zeer slecht herkenbaar als agent! Een man met een wit overhemd en een blauwe broek (zonder pet!), met een hesje wat niet is voorzien van verticale strepen geeft mij aanwingen. Ik zou toch wel even 2 keer nadenken voordat ik een kruispunt oprij! Ik denk dat ik in zo'n situatie ervoor had gekozen om (alhoewel ik er heel erg fan van ben) geen hesje te dragen. Het politievoertuig trekt al de aandacht, het zicht is goed en zonder een dusdanig hesje ben ik beter herkenbaar.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #262 Gepost op: 23 september 2012, 15:17:16
Maar tegelijker tijd is hij zeer slecht herkenbaar als agent! Een man met een wit overhemd en een blauwe broek (zonder pet!), met een hesje wat niet is voorzien van verticale strepen geeft mij aanwingen. Ik zou toch wel even 2 keer nadenken voordat ik een kruispunt oprij! Ik denk dat ik in zo'n situatie ervoor had gekozen om (alhoewel ik er heel erg fan van ben) geen hesje te dragen. Het politievoertuig trekt al de aandacht, het zicht is goed en zonder een dusdanig hesje ben ik beter herkenbaar.
Liever wel gezien en niet herkend worden, dan niet gezien maar achteraf wel herkend..
Overigens staat achter hem het voertuig met blauw aan, redelijk herkenbaar.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #263 Gepost op: 24 september 2012, 07:13:47
Liever wel gezien en niet herkend worden, dan niet gezien maar achteraf wel herkend..
Overigens staat achter hem het voertuig met blauw aan, redelijk herkenbaar.

Ok, dus alle regeltje die we verzinnen omdat het de veiligheid ten goede komt kunnen we gelijk vergeten als er een herkenbaar voertuig achter staat. Dat de persoon ervoor niet beter gezien word dan het voertuig is niet belangrijk? Wanneer de attentie bij de burger wordt vergroot vergroot het ook haar/zijn reactievermogen. Dus ik heb liever dat men reageert omdat men een opvallend iemand ziet lopen dan dat men pas reageert omdat er een busje staat, zeker omdat het poppetje toch enige meters voor het busje loopt.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #264 Gepost op: 24 september 2012, 12:52:32
Ok, dus alle regeltje die we verzinnen omdat het de veiligheid ten goede komt kunnen we gelijk vergeten als er een herkenbaar voertuig achter staat. Dat de persoon ervoor niet beter gezien word dan het voertuig is niet belangrijk? Wanneer de attentie bij de burger wordt vergroot vergroot het ook haar/zijn reactievermogen. Dus ik heb liever dat men reageert omdat men een opvallend iemand ziet lopen dan dat men pas reageert omdat er een busje staat, zeker omdat het poppetje toch enige meters voor het busje loopt.
Ben ik ook wel weer mee eens, vind het een leuk dilemma. Laten we het erop houden dat een normaal hesje beter zou zijn ;-)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #265 Gepost op: 24 september 2012, 13:33:28
Ok, dus alle regeltje die we verzinnen omdat het de veiligheid ten goede komt kunnen we gelijk vergeten als er een herkenbaar voertuig achter staat. Dat de persoon ervoor niet beter gezien word dan het voertuig is niet belangrijk? Wanneer de attentie bij de burger wordt vergroot vergroot het ook haar/zijn reactievermogen. Dus ik heb liever dat men reageert omdat men een opvallend iemand ziet lopen dan dat men pas reageert omdat er een busje staat, zeker omdat het poppetje toch enige meters voor het busje loopt.

Ik denk dat meneer bedoelt dat je beter wel een hesje aan kan doen, ook al is het niet het van rijkswege vestrekte hesje met politie, dan geen hesje. De man is al redelijk herkenbaar door het voertuig wat bij hem staat en dat in combi met een wit overhemd en blauwe broek...
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #266 Gepost op: 24 september 2012, 13:41:24
En dan graag weer even ontopic  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Danielwitje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #267 Gepost op: 26 september 2012, 10:21:55
2 KMAR motoren begeleiden ambulance 08-122 met spoed naar het ziekenhuis in Nijmegen vanaf een waterongeval op de A15 bij Dodewaard.

Spoedtransport Ambulance 08-122 door 2 KMAR Motoren naar het UMC in Nijmegen


Video: Daniël de Wit
Youtube: Nieuwskant Nieuws


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #268 Gepost op: 26 september 2012, 10:54:53
De KMar die een ambu begeleidt is redelijk uniek volgensmij?  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #269 Gepost op: 26 september 2012, 12:58:42
De KMar die een ambu begeleidt is redelijk uniek volgensmij?  O0

Valt wel mee. Vaak genoeg gedaan op S'hol.