Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 408353 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #340 Gepost op: 1 november 2012, 21:57:22
VTB Spoedtransport vanaf Leiden naar Schiphol (UGS-A)

www.112Meerlanden.nl
Er is, voor zover ik weet, een les programma met daarin een opbouw, VTB-1, VTB-2 etc. Dat de ene VTB-1 dezelfde onderdelen bevat als de andere is niet zo vreemd denk ik  ;)
Wat me opvalt in het filmpje is dat die tweede spitser fungeert als aanhangwagen van de voorste spitser? Is het niet zo dat ze -ondanks de constante snelheid- verder uit elkaar kunnen rijden, en dan de voorste meer naar voor?


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #341 Gepost op: 1 november 2012, 22:38:37
Meestal is het zo dat er gewoon een vtb-cursus gegeven word. Dan zijn er coll die hun vtb1 moeten halen en weer andere de 2. Zo vullen ze een opleiding. Mochten er niet genoeg cursisten zijn om een een opleiding te vullen dan zal de aanvulling gebeuren met collega's die 1 en 2 al hebben.
Verder is het zo dat je de vtb1 kunt doen met alleen OBMS (of hoe dat nu ook heet)
Voordat je aan de vtb2 begint moet je dus eerst OBMS, VTB1 en VSM (voortgezette rijopleiding)
Zo gaat het bij hier tenminste.

Kun je de afkortingen aub voluit schrijven, verder dan VTB kom ik niet in je posting...


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #342 Gepost op: 1 november 2012, 22:56:45
Kun je de afkortingen aub voluit schrijven, verder dan VTB kom ik niet in je posting...

VSM heb ik er bij gezet. OBMS is basis rijopleiding voor de motor.


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #343 Gepost op: 1 november 2012, 22:58:58
Wat me opvalt in het filmpje is dat die tweede spitser fungeert als aanhangwagen van de voorste spitser? Is het niet zo dat ze -ondanks de constante snelheid- verder uit elkaar kunnen rijden, en dan de voorste meer naar voor?

Sneeuwschuiver heet dat. Onderlinge afstand zou 100 meter moeten zijn.


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #344 Gepost op: 1 november 2012, 23:15:12
Citaat
Wat me opvalt in het filmpje is dat die tweede spitser fungeert als aanhangwagen van de voorste spitser? Is het niet zo dat ze -ondanks de constante snelheid- verder uit elkaar kunnen rijden, en dan de voorste meer naar voor?

Ik denk ook dat dit komt doordat met de camera nogal ver is ingezoomd.
Hierdoor zie je weinig meer van de diepte in het beeld en lijkt alles nogal dicht op elkaar te rijden.
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #345 Gepost op: 1 november 2012, 23:19:55
Ik denk ook dat dit komt doordat met de camera nogal ver is ingezoomd.
Hierdoor zie je weinig meer van de diepte in het beeld en lijkt alles nogal dicht op elkaar te rijden.
Als ik het vergelijk met de strepen op het wegdek rijden ze 11 meter uit elkaar.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #346 Gepost op: 2 november 2012, 10:16:26
MHM een VTB waarbij de cmdt zijn achter pit aan heeft en zij toeters regelmatig aanzet niet geheel volgens de richtlijn.


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #347 Gepost op: 2 november 2012, 10:24:43
MHM een VTB waarbij de cmdt zijn achter pit aan heeft en zij toeters regelmatig aanzet niet geheel volgens de richtlijn.

Dat de pit achter aanstaat is niet zo gek. Officieel mag voor en achter blauw niet eens los van elkaar kunnen worden ingeschakeld. In de gewone aanbesteding kun je deze ook niet een van beide aanzetten.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #348 Gepost op: 2 november 2012, 10:30:13
Sorry daarvoor is een regeling. Kijk als je mee, niet ..... bedoelt, wilt doen met de BIG BOYS dan moet je het ook goed regelen. Anders moet het niet doen. Bij die soort werk doe je het goed of niet.


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #349 Gepost op: 2 november 2012, 10:34:42
Sorry daarvoor is een regeling. Kijk als je mee, niet ..... bedoelt, wilt doen met de BIG BOYS dan moet je het ook goed regelen. Anders moet het niet doen. Bij die soort werk doe je het goed of niet.

Zit het nu 3x te lezen maar snap er niets van!