Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 407140 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #380 Gepost op: 30 november 2012, 22:20:17
Spoedtransport vanaf ongeval A29

Was toevallig in Rotterdam en zag de voorbereidingen voor een spoedtransport dus maar even wat gefilmd.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #381 Gepost op: 30 november 2012, 22:41:09
Spoedtransport vanaf ongeval A29


Ik vraag mij, na een filmpjes gezien te hebben, waarom de wagen van het MMT met OGS achter de ambulance aanrijdt. Heeft het een meerwaarde als de verpleegkundige/chauffeur plots bij zou moeten kunnen springen of heeft het een andere rede?


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #382 Gepost op: 30 november 2012, 23:21:54
Spoedtransport vanaf ongeval A29

Was toevallig in Rotterdam en zag de voorbereidingen voor een spoedtransport dus maar even wat gefilmd.

Goeie timing om in Rotterdam te zijn  O0
Ook leuk om eens beelden vanaf de Vaanweg te zien van een spoedtransport i.p.v. de geijkte plaatsen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #383 Gepost op: 30 november 2012, 23:40:03
Ik vraag mij, na een filmpjes gezien te hebben, waarom de wagen van het MMT met OGS achter de ambulance aanrijdt. Heeft het een meerwaarde als de verpleegkundige/chauffeur plots bij zou moeten kunnen springen of heeft het een andere rede?

Wat een van de chauffeurs in Amsterdam mij ooit heeft uitgelegd is dat de arts meegaat in de ambu en de rest van het MMT bij hem moet blijven ivm spullen in het MMT, extra handjes of een andere inzet.


army-medic

  • Gast
Reactie #384 Gepost op: 1 december 2012, 07:27:29
Wat een van de chauffeurs in Amsterdam mij ooit heeft uitgelegd is dat de arts meegaat in de ambu en de rest van het MMT bij hem moet blijven ivm spullen in het MMT, extra handjes of een andere inzet.

klopt niet, de arts heeft al zijn spullen en medicatie in een tas bij zich, de MMT wagen kan dus gewoon met A2 rijden. als ze met de heli zijn vliegen ze toch ook niet achter de ambu aan, toch?


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #385 Gepost op: 1 december 2012, 07:43:40
Waar maak je je nu druk om. Als ze mee willen rijden in het treintje is dat geen probleem.


army-medic

  • Gast
Reactie #386 Gepost op: 1 december 2012, 08:03:31
Waar maak je je nu druk om. Als ze mee willen rijden in het treintje is dat geen probleem.
onnodig risico vermijden!


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #387 Gepost op: 1 december 2012, 08:40:51
Er zullen best redenen zijn waarom er zoveel voertuigen meerijden. Gelukkig kennen wij deze redenen niet.
Ik denk dat Bert65 een terechte vraag gesteld heeft, de afgelopen weken hebben we gezien dat een enkel voertuig veel meer risico loopt op een aanrijding. Komt er een treintje dan lijkt mij dat het voor de patient in de ambu een stuk veiliger is om heelhuids aan te komen in het ziekenhuis.
Dat in dit geval het MMT als hekkesluiter meerijdt kan de situatie van de patient zijn en inderdaad ook materialen of mensen. Zo voorkom je in mijn ogen beide risico's, voor zowel de patient als in het verkeer.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #388 Gepost op: 1 december 2012, 09:23:15
onnodig risico vermijden!

Of je nu een ambu onder OGS begeleid of 2, dat maakt voor ons als motorrijders echt niet uit. De risico's worden er niet groter door voor ons. Als wij ons werk goed doen is er geen risico voor de ambu.


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #389 Gepost op: 1 december 2012, 09:25:41
Of je nu een ambu onder OGS begeleid of 2, dat maakt voor ons als motorrijders echt niet uit. De risico's worden er niet groter door voor ons. Als wij ons werk goed doen is er geen risico voor de ambu.

Als de 2e auto maar dicht op de 1e blijft rijden en geen gat laat vallen (op de bumper) is er niks aan de hand.