Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 408547 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #390 Gepost op: 1 december 2012, 09:30:25
Als de 2e auto maar dicht op de 1e blijft rijden en geen gat laat vallen (op de bumper) is er niks aan de hand.

Precies. Dat is een kwestie van de chauffeurs duidelijke instructies meegeven voor aanvang begeleiding.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #391 Gepost op: 1 december 2012, 10:13:38
klopt niet, de arts heeft al zijn spullen en medicatie in een tas bij zich, de MMT wagen kan dus gewoon met A2 rijden. als ze met de heli zijn vliegen ze toch ook niet achter de ambu aan, toch?

Dus de rest van de tassen die achterin de XC90 liggen zijn voor de sier begrijp ik? Daarnaast gaf hij nog 2 andere redenen.

Het zal nodig zijn, anders doen ze het niet.


Remcotjuhhh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 551
    • Remco Holst Fotografie
Reactie #392 Gepost op: 1 december 2012, 12:21:12
Dus de rest van de tassen die achterin de XC90 liggen zijn voor de sier begrijp ik? Daarnaast gaf hij nog 2 andere redenen.

Het zal nodig zijn, anders doen ze het niet.
In de andere tassen zit overig materiaal. Mij is verteld waarom ze er achter aan rijden zodat ze sneller inzetbaar kunne na aankomt in het ziekenhuis.
Noodhulp team plus Rode Kruis BHV Verzorgende IG http://www.remcoholst.nl  http://youtube.com/Remcotjuhhh


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #393 Gepost op: 1 december 2012, 17:05:11
Kennelijk weet onze oud militair of misschien nog steeds actief, niet hoe het werkt binnen Rotterdam, elke kruising is afgezet en wordt niet eerder vrij gegeven dan dat is door gegeven door de motordienst (verkeersdienst).
Als je nu hoort dat diverse verkeersbroeders schrijven dat het geen probleem is, waarom klaag je dan.

Dit soort begeleidingen gaan niet hard, maar juist langzaam om dat je daar je winst haalt.

Maar ja wie ben ik.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #394 Gepost op: 1 december 2012, 21:15:05
Het volgens mij helemaal in het begin van dit topic al een keer aangegeven door een lid.

In Amsterdam hebben wij het voordeel dat de VCK* de vkrl mee kan schakelen. Hierdoor kunnen wij een groene zone krijgen en dus ongestoord doorrijden. Deze vlieger gaat alleen op als we op tijd op de locatie van begeleiden aanwezig zijn en de route kunnen doornemen met de ACH.

Routes met een VIP zijn van te voren vast gesteld routes, dus die worden vanaf binnenkomst in Amsterdam mee geschakeld.

Dit gaat uiteraard niet altijd omdat hier maar 2 collega's voor zijn en die werken uiteraard geen 24/7 en buiten Amsterdam moeten wij het ook gewoon op de "old school" manier doen.

*VCK=Verkeers Commando Kamer


Remcotjuhhh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 551
    • Remco Holst Fotografie
Reactie #395 Gepost op: 21 december 2012, 11:42:10
Spoedtransport aankomst EMC Na bedrijfsongeval in de Botlek Rotterdam AMBU 17-118 Politie LFL2

Spoedtransport aankomst EMC na een een bedrijfsongeval in de Botlek Rotterdam
Noodhulp team plus Rode Kruis BHV Verzorgende IG http://www.remcoholst.nl  http://youtube.com/Remcotjuhhh


Remcotjuhhh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 551
    • Remco Holst Fotografie
Reactie #396 Gepost op: 21 december 2012, 11:58:36
A1 AMBU 17-118 MMT 17-902 Groene Tuin Rotterdam Spoedbegeleiding naar EMC

Spoedbegeleiding van de AMBU 17-118 en MMT17-902 naar het EMC toe na een ernstig ongeval waarbij een 17 jarige jongen gewond is geraakt.
Noodhulp team plus Rode Kruis BHV Verzorgende IG http://www.remcoholst.nl  http://youtube.com/Remcotjuhhh


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #397 Gepost op: 23 december 2012, 19:57:34
Ik vraag mij, na een filmpjes gezien te hebben, waarom de wagen van het MMT met OGS achter de ambulance aanrijdt. Heeft het een meerwaarde als de verpleegkundige/chauffeur plots bij zou moeten kunnen springen of heeft het een andere rede?

Er kunnen inderdaad ineens, onderweg, wat extra handjes nodig zijn. Het komt regelmatig voor dat een andere ambu, een rapid responder, of het MMT achter een ander spoedvoertuig aankachelt. Daar zijn dan op dat moment goede redenen voor.
Daarbij; zoveel MMT's hebben we nou ook weer niet, het heeft best prioriteit om je team compleet te houden voor een volgende inzet. Anders moet men weer halsbrekende toeren uit gaan halen in het verkeer, om een MMT compleet te krijgen. Veel veiliger dus om lekker bij elkaar te blijven.

klopt niet, de arts heeft al zijn spullen en medicatie in een tas bij zich, de MMT wagen kan dus gewoon met A2 rijden. als ze met de heli zijn vliegen ze toch ook niet achter de ambu aan, toch?

Klopt niet.


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #398 Gepost op: 23 december 2012, 20:15:46
klopt niet, als ze met de heli zijn vliegen ze toch ook niet achter de ambu aan, toch?
Volgens mij vliegt de heli meestal naar het ziekenhuis waar de patient heen is gebracht om daarna weer snel compleet te zijn. Tenminste dat zie ik altijd.
Nu dus al twee uitspraken van jou die niet kloppen.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #399 Gepost op: 24 december 2012, 07:32:34
Waar gaat dit over. Als de gene die de begeleiding doen het goed vinden en er kennis van hebben genomen, is het goed.