Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 407000 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #430 Gepost op: 13 februari 2013, 12:56:30
Verkeerstechnische begeleiding (VTB) deel 2
Gepubliceerd op 13 feb 2013 TeamVerkeerDH

Beeldmateriaal van een VTB-applicatiedag van de motorrijders Verkeerspolitie Haaglanden (inmiddels Team Verkeer van de eenheid Den Haag)

De motorrijders hebben een aantal keer per jaar een oefendag om het niveau op peil te houden en de puntjes op de "i" te zetten. Er worden afwisselend VIP-ritten en ambulanceritten geoefend zowel binnen als buiten de bebouwde kom.

In deze video is de overgang te zien tussen inhalend en niet inhalend rijden, het in en uitvoegen en het zetten van een blok in het geval van een obstakel op de route. Let ook op de aanwijzingen gegeven door de commandant aan de chauffeur van het voertuig.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #431 Gepost op: 13 februari 2013, 13:21:15
Verkeerstechnische begeleiding (VTB) deel 2
Gepubliceerd op 13 feb 2013 TeamVerkeerDH

Beeldmateriaal van een VTB-applicatiedag van de motorrijders Verkeerspolitie Haaglanden (inmiddels Team Verkeer van de eenheid Den Haag)

De motorrijders hebben een aantal keer per jaar een oefendag om het niveau op peil te houden en de puntjes op de "i" te zetten. Er worden afwisselend VIP-ritten en ambulanceritten geoefend zowel binnen als buiten de bebouwde kom.

In deze video is de overgang te zien tussen inhalend en niet inhalend rijden, het in en uitvoegen en het zetten van een blok in het geval van een obstakel op de route. Let ook op de aanwijzingen gegeven door de commandant aan de chauffeur van het voertuig.

En voor 1 motoragent werd het opeens stoppen met oefenen en afhandelen van een ongeval zie ik op 11:50, of was dat een agent die niet meereed?


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #432 Gepost op: 13 februari 2013, 13:34:42
En voor 1 motoragent werd het opeens stoppen met oefenen en afhandelen van een ongeval zie ik op 11:50, of was dat een agent die niet meereed?
niet veel later zie je weer 3 spitsers rijden. mijn eerste idee was idd ook dat de oefening voor 1 agent stopte.


Mooi om het verschil te zien van de rust bij de commandant, ook in zijn duidelijke tekens
en de snelle (daardoor drukker ogende) spitsers
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #433 Gepost op: 13 februari 2013, 13:49:51
Heb wat vragen gesteld aan ze via twitter en wacht op een reactie omdat ik er ook wel benieuwd naar ben of het 1 v.d. spitsers was.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #434 Gepost op: 13 februari 2013, 15:12:55
En voor 1 motoragent werd het opeens stoppen met oefenen en afhandelen van een ongeval zie ik op 11:50, of was dat een agent die niet meereed?

Verkeerspolitie_HGL @Verkeerspol_HGL
@EnricoveiligRTD Dit was 1 van de instructeurs. Normaal gaan we gewoon door en geven het door aan de meldkamer.
14:31 uur - 13 Feb 13 · Tweetings for iPhone
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #435 Gepost op: 13 februari 2013, 16:32:47
Verkeerspolitie_HGL @Verkeerspol_HGL
@EnricoveiligRTD Dit was 1 van de instructeurs. Normaal gaan we gewoon door en geven het door aan de meldkamer.
14:31 uur - 13 Feb 13 · Tweetings for iPhone

 O0


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #436 Gepost op: 13 februari 2013, 20:58:10
Bijzonder mooi om eens zo'n filmpje te zien.
En inderdaad wat een duidelijke tekens, zelfs de hobbels worden aangegeven.  O0
Petje af voor de rust waarmee dit gepaard gaat.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #437 Gepost op: 13 februari 2013, 22:33:13
Prachtig om te zien, ik hoop op meer!

Wel vragen, hopelijk weet iemand het antwoord;
- 02:40 wat gebaart de commandant? Hij wijst naar de middenlijn? Het lijkt niet dat ze meer naar het midden gaan? Zelfde op 03:00 maar dan gaan ze wel linksaf. Op 04:00 zie je dan weer duidelijk gebaren vanwege het wegdek.
- Het samenkomen op 06:40 bij het oprijden van de snelweg. Wat is de reden daarachter? In dit geval is het erg rustig op de snelweg, maar zou je het als het drukker is niet liever iemand hebben die vooruit gaat? (Wognum in het achterhoofd houdende natuurlijk...) 10:00 is drukker bijvoorbeeld en gaat men ook gezamenlijk de snelweg op.


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #438 Gepost op: 13 februari 2013, 22:47:19
Prachtig om te zien, ik hoop op meer!

Wel vragen, hopelijk weet iemand het antwoord;
- 02:40 wat gebaart de commandant? Hij wijst naar de middenlijn? Het lijkt niet dat ze meer naar het midden gaan? Zelfde op 03:00 maar dan gaan ze wel linksaf. Op 04:00 zie je dan weer duidelijk gebaren vanwege het wegdek.
- Het samenkomen op 06:40 bij het oprijden van de snelweg. Wat is de reden daarachter? In dit geval is het erg rustig op de snelweg, maar zou je het als het drukker is niet liever iemand hebben die vooruit gaat? (Wognum in het achterhoofd houdende natuurlijk...) 10:00 is drukker bijvoorbeeld en gaat men ook gezamenlijk de snelweg op.

2:40 Middenop rijden
3:00 Middenop blijven rijden gevolgd door linksaf (zodat de bocht mooi aangesneden kan worden)
6:40 Stoet kort en lampen uit. Trekt anders teveel aandacht en blijven automobilisten hangen. Dit is de manier van invoegen. Want wat zou die ene voorruit moeten doen? Snelheid op de toerit zal ca 70 zijn zodat ook die langzame vrachtwagen gewoon langs kan. De staartrijder zit al bij het oprijden van de toerit te kijken en contact te maken met het verkeer op de hoofdrijbaan. Zodra de staartrijder achter alles dicht heeft gaat de hele bups naar rijstrook 1. Daarna gaan de spitsers hun gang weer.

En dat in Wognum... daar werd alles fout gedaan wat je maar fout kunt doen.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #439 Gepost op: 14 februari 2013, 00:14:32
Ik vind het een mooi ritje, ook een mooie motor  998765. Even een vraagje, weet iemand wat die commandant nu elke keer met zijn linkerhand doet? Lijkt net of hij gas geeft maar dat zit rechts, en het is niet als hij schakelt want zijn voet zit dan vaak gewoon stil.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v