Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 407008 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #440 Gepost op: 14 februari 2013, 00:25:50
Ik vind het een mooi ritje, ook een mooie motor  998765. Even een vraagje, weet iemand wat die commandant nu elke keer met zijn linkerhand doet? Lijkt net of hij gas geeft maar dat zit rechts, en het is niet als hij schakelt want zijn voet zit dan vaak gewoon stil.
Als je wat momenten hebt (x.xx) dan kan ik het voor je kijken. Als het op gas geven lijkt, wil hij met zijn vinger bij de PTT-knop, zo klinkt jouw uitleg.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #441 Gepost op: 14 februari 2013, 00:47:26
Als je wat momenten hebt (x.xx) dan kan ik het voor je kijken. Als het op gas geven lijkt, wil hij met zijn vinger bij de PTT-knop, zo klinkt jouw uitleg.
Even 3 momenten gepakt: 1.09, 1.33, 2.04. Zit ook wat kleinere bewegingen te maken en die zou ik eerder zien als dat hij de spreekknop indrukt.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #442 Gepost op: 14 februari 2013, 07:52:34
Als je wat momenten hebt (x.xx) dan kan ik het voor je kijken. Als het op gas geven lijkt, wil hij met zijn vinger bij de PTT-knop, zo klinkt jouw uitleg.

Even 3 momenten gepakt: 1.09, 1.33, 2.04. Zit ook wat kleinere bewegingen te maken en die zou ik eerder zien als dat hij de spreekknop indrukt.

 998765


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #443 Gepost op: 14 februari 2013, 08:30:57
2:40 Middenop rijden
3:00 Middenop blijven rijden gevolgd door linksaf (zodat de bocht mooi aangesneden kan worden)
6:40 Stoet kort en lampen uit. Trekt anders teveel aandacht en blijven automobilisten hangen. Dit is de manier van invoegen. Want wat zou die ene voorruit moeten doen? Snelheid op de toerit zal ca 70 zijn zodat ook die langzame vrachtwagen gewoon langs kan. De staartrijder zit al bij het oprijden van de toerit te kijken en contact te maken met het verkeer op de hoofdrijbaan. Zodra de staartrijder achter alles dicht heeft gaat de hele bups naar rijstrook 1. Daarna gaan de spitsers hun gang weer.

En dat in Wognum... daar werd alles fout gedaan wat je maar fout kunt doen.
Dank voor de uitleg. Allemaal logische verklaringen eigenlijk. :)


BrielleMedia

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
  • Hobby fotograaf en videograaf
    • BrielleMedia
Reactie #444 Gepost op: 17 februari 2013, 16:42:36
16/02/13 Spoedtransport Ambulance 16-117 vanaf zwaar ongeval Nieuwerkerk aan den IJssel
https://www.youtube.com/watch?v=zUb0GoKu2_k


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #445 Gepost op: 17 februari 2013, 17:18:18
16/02/13 Spoedtransport Ambulance 16-117 vanaf zwaar ongeval Nieuwerkerk aan den IJssel
https://www.youtube.com/watch?v=zUb0GoKu2_k

Wat een heerlijke brul komt er uit die 1600.  098uo 098uo


army-medic

  • Gast
Reactie #446 Gepost op: 17 februari 2013, 17:43:01
16/02/13 Spoedtransport Ambulance 16-117 vanaf zwaar ongeval Nieuwerkerk aan den IJssel
https://www.youtube.com/watch?v=zUb0GoKu2_k
de sneeuwkettingen bungelen er mooi onder.


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #447 Gepost op: 17 februari 2013, 17:47:24
de sneeuwkettingen bungelen er mooi onder.

???


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #448 Gepost op: 17 februari 2013, 18:18:44
???
Ik denk dat hij het gedeelte vanaf 0.49 bedoeld, maar wat de toegevoegde waarde van die opmerking is....?  :-X


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #449 Gepost op: 20 februari 2013, 12:30:27
Verkeerstechnische begeleiding (VTB) deel 3
Gepubliceerd op 20 feb 2013 TeamVerkeerDH

Beeldmateriaal van een VTB-applicatiedag van de motorrijders Verkeerspolitie Haaglanden (inmiddels Team Verkeer van de eenheid Den Haag)

De motorrijders hebben een aantal keer per jaar een oefendag om het niveau op peil te houden en de puntjes op de "i" te zetten. Er worden afwisselend VIP-ritten en ambulanceritten geoefend zowel binnen als buiten de bebouwde kom.

In de derde en laatste video van deze serie een spoedrit van Rotterdam naar Den Haag. Kenmerkend zijn het inhalend rijden, blokken en tegenstrooms rijden.
Tijdens deze applicatiedagen heeft het de voorkeur om zoveel mogelijk op onbekend terrein te rijden. Dit is om ervoor te zorgen dat de motorrijders scherp blijven en ook buiten de bekende regio de weg weten te vinden. Bij voorkeur zonder GPS omdat het ook wel eens voor kan komen dat tijdens de rit van de route moet worden afgeweken. Soms kan er dan wel eens een verkeerde afslag genomen worden. In deze video moeten 2 spitsers er dan ook weer voor zorgen dat zij voor de stoet komen. Tot die tijd heeft de commandant even slechts 1 spitser voor zich rijden.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen