Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 410984 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #450 Gepost op: 27 februari 2013, 12:04:26
Spitser glijdend transport
Gepubliceerd op 27 feb 2013 TeamVerkeerDH

Volg een ambulancebegeleiding vanuit het perspectief van de spitser. Bij een ambulancebegeleiding rijden er 2 (soms 3) spitsers voor de ambulance met de commandant uit. Zij zorgen ervoor dat de ambulance vrijbaan heeft en met een constante snelheid kan blijven rijden.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #451 Gepost op: 27 februari 2013, 12:26:06
Spitser glijdend transport
Gepubliceerd op 27 feb 2013 TeamVerkeerDH

Volg een ambulancebegeleiding vanuit het perspectief van de spitser. Bij een ambulancebegeleiding rijden er 2 (soms 3) spitsers voor de ambulance met de commandant uit. Zij zorgen ervoor dat de ambulance vrijbaan heeft en met een constante snelheid kan blijven rijden.
Heel mooi filmpje, al is de aanleiding natuurlijk altijd minder. Laat mooi zien dat het rijden op de politiemotor mooi kan zijn, maar ook zeer energiek lastig. Begrijp ook heel goed dat je na zo'n rit toch even tot rust moet komen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #452 Gepost op: 27 februari 2013, 12:44:09
De aanleiding is inderdaad minder maar mooi om te zien hoe het gaat. Werd echt in het filmpje gezogen alsof je zelf rijdt.
Alleen zo jammer dat mensen niet snappen dat als een motoragent met alle toeters en bellen aan met fluit en al oprijtekens geeft dat je dan ook de weg als de donder vrij moet maken.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #453 Gepost op: 27 februari 2013, 13:26:45
Heel mooi filmpje, al is de aanleiding natuurlijk altijd minder. Laat mooi zien dat het rijden op de politiemotor mooi kan zijn, maar ook zeer energiek lastig. Begrijp ook heel goed dat je na zo'n rit toch even tot rust moet komen.
Helemaal mee eens....


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #454 Gepost op: 27 februari 2013, 16:10:27
Heel mooi filmpje, al is de aanleiding natuurlijk altijd minder. Laat mooi zien dat het rijden op de politiemotor mooi kan zijn, maar ook zeer energiek lastig. Begrijp ook heel goed dat je na zo'n rit toch even tot rust moet komen.
Ik dénk dat dit bij de eerste keer aardig wat zweet onder het motorpak oplevert...  :D

Wat mij opviel (leuk ritje overigens, begint waar ik gestudeerd heb, maar er ligt wel hier en daar veel nieuw asfalt  ;)) is dat de spitser de tweetoon continu aanheeft - is dat normaal (ook bij stoppen en op kruisingen)?. Ook is de spitser van het filmpje niet zo vaak bij kruisingen afgestapt als de twee andere, of vergis ik mij daarin?

Overigens ook opvallend:
- er blijven bij het autoverkeer op de A13 knurften bij zitten die véél te laat merken dat er een motoragent langs wil, ondanks blauw, veel geluid (oordoppen bij de motorrijder??) en striping
- er is wel wat voor te zeggen om brede standaardkoffers door smallere te vervangen.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #455 Gepost op: 27 februari 2013, 16:20:57
Ik dénk dat dit bij de eerste keer aardig wat zweet onder het motorpak oplevert...  :D

Wat mij opviel (leuk ritje overigens, begint waar ik gestudeerd heb, maar er ligt wel hier en daar veel nieuw asfalt  ;)) is dat de spitser de tweetoon continu aanheeft - is dat normaal (ook bij stoppen en op kruisingen)?. Ook is de spitser van het filmpje niet zo vaak bij kruisingen afgestapt als de twee andere, of vergis ik mij daarin?

Overigens ook opvallend:
- er blijven bij het autoverkeer op de A13 knurften bij zitten die véél te laat merken dat er een motoragent langs wil, ondanks blauw, veel geluid (oordoppen bij de motorrijder??) en striping
- er is wel wat voor te zeggen om brede standaardkoffers door smallere te vervangen.

Bij een ambulancerit voeren alle voertuigen ogs. Dus ook op de kruising gewoon aan laten staan. In principe stap je niet af op de kruising. Alleen soms moet het wel eens. Trouwens, in het filmpje zijn er 2 spitsers (dus die ene onboard en nog een andere)
Vwb de koffers; deze zijn nooit breder dan de spiegels dus dat maakt niet uit.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #456 Gepost op: 27 februari 2013, 16:31:11
Bedankt Marrk,

één kleine kanttekening (uit eigen ervaring) op

Vwb de koffers; deze zijn nooit breder dan de spiegels dus dat maakt niet uit.

dat helpt bij de "bolle" auto's van tegenwoordig, en bij paaltjes, niet altijd (aan een paaltje heb ik wel eens krassen op mijn koffer overgehouden)  e050  98uiye
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


knarf1990

  • Team Verkeer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
Reactie #457 Gepost op: 27 februari 2013, 16:37:34
Mooi filmpje om te zien. Beslissingen nemen in zeer korte tijd. Ik zeg petje af.
Ik zie graag meer van zulke filmpjes!
--Niets is wat het lijkt--


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #458 Gepost op: 27 februari 2013, 16:53:17
Bedankt Marrk,

één kleine kanttekening (uit eigen ervaring) op

dat helpt bij de "bolle" auto's van tegenwoordig, en bij paaltjes, niet altijd (aan een paaltje heb ik wel eens krassen op mijn koffer overgehouden)  e050  98uiye

Kwestie van je voertuig kennen en het juiste inschatten.


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #459 Gepost op: 27 februari 2013, 17:09:38
Nice! Meer van zulke filmpjes 0098