Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 407067 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #470 Gepost op: 7 maart 2013, 01:36:48
Door die filmpjes krijg je niet alleen inzicht in wat ze doen maar ook respect voor ze.
Zoveel mankracht op de been om jouw nog sneller dan snel van het incident Naar het ziekenhuis te brengen. Geweldig werk wat ze leveren. Snap af en toe niet helemaal de keuzes niet die ze maken qua rijbanen... Dan zie je ze op de vluchtstrook en dan zie je ze in een leeggedeelte de meest linkerbaan kiezen... Waarom blijven ze niet op de vluchtstrook denk ik dan. Maar al met al ze hebben een prachtige baan wanneer het om mensenlevens gaat.
Vond het ook altijd al mooi om op de scanner te horen als er een spoedtransport op was tussen Arnhem en Nijmegen helaas zal ik het nu met de meeluisteren van het komende filmpje moeten doen... Anderzijds heb ik nu beeld... ;)

Mensen ga vooral zo door!
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #471 Gepost op: 7 maart 2013, 01:56:39
Een paar korte  vragen aan de motor dienders hier naar aanleiding van het laatste filmpje van team haag.Rond minuut 9:00 is rijstrook 1 afgekuist Via twitter al gelezen dat het niet voor het transport was. Als verklaring werd gegeven dat is niet onze werkwijze. Is dat inverband met de veiligheid of heeft dat een andere reden? Het lijkt mij makkelijker rijden op rijstrook 1 dan op de spitsstrook. Is dit een werkwijze die ze overal toepassen of alleen team Den Haag? Laatste vraag als het niet de werkwijze is waarom hoor ik af en toe tijdens de file informatie de rijstrook is afgesloten voor een spoed transport? Is het dan alleen een ambulance  zonder begeleiding die gebruik maakt van rijstrook 1?

In ieder geval niet de werkwijze in Den Haag. Kijk, als er dan om een andere reden een rood kruis is zal daar indien mogelijk/noodzakelijk wel gebruik van worden gemaakt. Zo is dat in het filmpje ook te zien. Echter maar voor een klein stuk want de gesloten rijbaan is die ri de A20 en het stoetje ging er bij Kleinpolderplein af. Daar wordt ook een gaatje geprikt om de uitvoeging vloeiend te laten verlopen.

Door die filmpjes krijg je niet alleen inzicht in wat ze doen maar ook respect voor ze.
Zoveel mankracht op de been om jouw nog sneller dan snel van het incident Naar het ziekenhuis te brengen. Geweldig werk wat ze leveren. Snap af en toe niet helemaal de keuzes niet die ze maken qua rijbanen... Dan zie je ze op de vluchtstrook en dan zie je ze in een leeggedeelte de meest linkerbaan kiezen... Waarom blijven ze niet op de vluchtstrook denk ik dan. Maar al met al ze hebben een prachtige baan wanneer het om mensenlevens gaat.
Vond het ook altijd al mooi om op de scanner te horen als er een spoedtransport op was tussen Arnhem en Nijmegen helaas zal ik het nu met de meeluisteren van het komende filmpje moeten doen... Anderzijds heb ik nu beeld... ;)

Mensen ga vooral zo door!

Alles gebeurt met een reden. Waarom er ineens vanaf de vluchtstrook een blok werd gezet en toch overgegaan werd naar rijstrook 1 met die drukte? Antwoord is simpel; de vluchtstrook houdt daar op! Daar word dan een blok gezet door de voorste motorrijder zodat het verkeer voor wegloopt en er vanaf de vluchtstrook ingevoegd kan worden. Als je dit tijdig doet heb je weer een beetje lucht vooruit.


Peter V

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
  • Brandweerfoto verzamelaar ,BHVer
Reactie #472 Gepost op: 7 maart 2013, 14:07:02
Glijdend transport naar Rotterdam in avondspits

Door: TeamVerkeerDH
wauw mijn respect voor de mensen van de motor begeleiding  O0


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #473 Gepost op: 7 maart 2013, 21:36:49
Glijdend transport naar Rotterdam in avondspits

Door: TeamVerkeerDH

Heel veel respect zoals jullie dit doen. een hele vette O0
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #474 Gepost op: 13 maart 2013, 19:26:37
Flimpje van de spoedrit is verwijderd. Dit filmpje staat reeds in het topic onboard filmpjes hulpverleningsvoertuigen

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?msg=1138297


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #475 Gepost op: 20 maart 2013, 11:26:45
http://www.youtube.com/watch?v=mvTbrdAtF5Y#ws

Gepubliceerd op 20 mrt 2013
De motorrijders oefenen meerdere malen per jaar om zo het niveau van de begeleidingen hoog te houden en de veiligheid te kunnen waarborgen. Meestal worden hier VIP-voertuigen voor ingezet. Zo worden afwisselend VIP-ritten en ambulanceritten geoefend. In deze oefensituatie moet er omgeschakeld worden van een VIP-rit naar een ambulancerit omdat de "VIP" in de auto onwel werd en z.s.m. naar een ziekenhuis gebracht moest worden. In deze video is ook de onderlinge communicatie te horen. De commandant (motorrijder voor eerste voertuig) geeft zijn positie door t.o.v. de kruising, zijn snelheid en de kleur van de verkeerslichten. Tevens geeft hij met handgebaren aan of de chauffeur van het te begeleiden voertuig zijn snelheid moet opvoeren of afbouwen. De spitsers geven eventuele bijzonderheden door en welke rijstrook zij bij de kruising vrijmaken.

Bij een VIP-begeleiding worden alle rijstroken voor de kruising leeggemaakt en zal er vaak niet inhalend gereden worden zodat een "verkeersvrij vacuüm" ontstaat. Bij een ambulancebegeleiding is dit niet het geval en zal de vrije ruimte gezocht worden en inhalend gereden worden.


mistique

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Reactie #476 Gepost op: 21 maart 2013, 11:33:35
Dit zijn de auto's van het koninklijk huis.
Beter bekent als de auto's met een AA kenteken.


Gast

  • Gast
Reactie #477 Gepost op: 21 maart 2013, 11:38:48
Dit zijn de auto's van het koninklijk huis.
Beter bekenD als de auto's met een AA kenteken.

Zeker weten? 62-HRX-9 , 66-HSL-5, de omschrijving is een "oefensituatie"......


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #478 Gepost op: 21 maart 2013, 11:52:21
Zeker weten!...... van niet
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #479 Gepost op: 21 maart 2013, 12:37:01
Dit zijn de auto's van het koninklijk huis.
Beter bekent als de auto's met een AA kenteken.
Een AA auto zal je in zijn dienst jaren nooit met een burger kenteken zien, voertuig heeft altijd het AA kenteken, dit zag je laatst tijdens een oefening met de dienstauto van de koningin. Het burger kenteken komt er pas weer op als het voertuig word doorverkocht.