Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 408557 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #480 Gepost op: 21 maart 2013, 17:37:23
Een AA auto zal je in zijn dienst jaren nooit met een burger kenteken zien, voertuig heeft altijd het AA kenteken, dit zag je laatst tijdens een oefening met de dienstauto van de koningin. Het burger kenteken komt er pas weer op als het voertuig word doorverkocht.


AA: Koninklijk Huis

De AA-kentekenplaten.


Het wagenpark van het Koninklijk Huis maakt meestal gebruik van kentekenplaten beginnend met de letters AA, gevolgd door één, twee of 3 cijfers. De auto's maken soms ook gebruik van zgn. 'schaduwnummers'; dat zijn nummerplaten met een normale combinatie waarvan de houder-gegevens zijn afgeschermd, ook voor de politie. Indien er auto's die dienst hebben gedaan bij het Koninklijk Huis worden verkocht hebben ze een normaal kentekenbewijs dat bij aanschaf van de auto is toegekend.

Veelal worden de AA-nrs gekoppeld aan bepaalde personen of diensten van het Koninklijk Huis. Zo worden op de auto's van H.M. Koningin Beatrix de nummers AA-90, AA-93 en AA-95 gebruikt. Prins Bernhard heeft gedurende zijn hele leven het nummer 13 in zijn kentekenplaten gebruikt. In de oude provincie-series had hij bijv. HX-13, later AA-13, AA-013 en als laatste AA-00-13.
 
www.nummerplaat.com
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #481 Gepost op: 21 maart 2013, 18:03:39
De auto's maken soms ook gebruik van zgn. 'schaduwnummers'; dat zijn nummerplaten met een normale combinatie waarvan de houder-gegevens zijn afgeschermd, ook voor de politie. Indien er auto's die dienst hebben gedaan bij het Koninklijk Huis worden verkocht hebben ze een normaal kentekenbewijs dat bij aanschaf van de auto is toegekend.
www.nummerplaat.com

Zeker weten? 62-HRX-9 , 66-HSL-5, de omschrijving is een "oefensituatie"......
whoeps.. e050  de bovengenoemde kentekens zijn afgeschermd, ik krijg geen resultaat op RDW.NL
Mogelijk heeft het staldepartement besloten geen auto's met AA kenteken mee te laten rijden tijdens oefeningen. Laatst is dit gedaan met de dienst Volvo van de koningin met het normale AA kenteken met als resultaat erg veel speculaas berichten in de pers.

Wim Endstra heeft trouwens jaren geleden de oude Ford Scorpio van het staldepertament overgenomen, ziet er erg vreemd uit om een oude dienst auto van de koningin met normaal kenteken te zien, iedereen ziet dat het dit voertuig moet zijn. (Er zijn 2 identieke dienstauto's waarvan er 1 als museum auto word gebruikt, en de andere is verkocht) Helaas kon ik de foto niet meer vinden.  :|

En toch ben ik van mening dat je de huidige dienst limo van het koningshuis nooit met schaduw kenteken gaat zien, want iedereen herkent deze auto, dus dan heeft een dergelijk kenteken weinig nut.


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #482 Gepost op: 21 maart 2013, 20:50:21
Ik zou de auto van de koningin echt alleen herkennen aan het AA kenteken. Zo zullen er nog veel meer zijn, en er zullen er nóg veel meer zijn die het niet eens in de gaten zullen hebben.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


ggj

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 186
Reactie #483 Gepost op: 21 maart 2013, 21:16:33
Een AA auto zal je in zijn dienst jaren nooit met een burger kenteken zien, voertuig heeft altijd het AA kenteken, dit zag je laatst tijdens een oefening met de dienstauto van de koningin. Het burger kenteken komt er pas weer op als het voertuig word doorverkocht.
Niet waar, ik heb al 2x een AA-Volvo met burgerkenteken gezien. De informatie was ook opvraagbaar.


Gast

  • Gast
Reactie #484 Gepost op: 21 maart 2013, 21:27:25
Niet waar, ik heb al 2x een AA-Volvo met burgerkenteken gezien. De informatie was ook opvraagbaar.
Hoe weet je dan dat het een AA-volvo was, als het een burgerkenteken had......  ::)


ggj

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 186
Reactie #485 Gepost op: 21 maart 2013, 23:34:21
Hoe weet je dan dat het een AA-volvo was, als het een burgerkenteken had......  ::)
1 verlengde Volvo S80 net als de AA-95 in Den Haag op burgerkenteken en 1 Volvo V70 bij het uitzwaaien van de Zweedse koninklijke familie in Eelde een aantal jaar geleden. Die kwam 's ochtends met burgerkenteken het veld oprijden en een paar uur later exact zo'n zelfde V70 alleen dan met AA-kenteken ::)


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #486 Gepost op: 22 maart 2013, 13:39:00
1 verlengde Volvo S80 net als de AA-95 in Den Haag op burgerkenteken en 1 Volvo V70 bij het uitzwaaien van de Zweedse koninklijke familie in Eelde een aantal jaar geleden. Die kwam 's ochtends met burgerkenteken het veld oprijden en een paar uur later exact zo'n zelfde V70 alleen dan met AA-kenteken ::)
Er worden ook tijdelijke voertuigen gehuurd/ingezet, deze hebben in het dagelijks leven een burger kenteken en voor de speciale gelegenheid een AA kenteken. Dit zijn gewoon huur limousines, de Volvo van de link bijvoorbeeld. De AA-110 Volvo S80 met Nillson opbouw werd ingezet tijdens het huwelijk van Willem Alexander en Maxima.
http://www.swedishcollection.nl/swedish-car/verhuur/48/
De eerder uitspraak dat de dienst Volvo van de koningin niet op zou vallen klopt ook wel, want de Volvo's van de koningin en Willem Alexander lijken sterk op elkaar, en dan is er ook nog de oude AA-110 die ook nog eens door dezelfde carroserie bouwer is verlengd. In 2002 werden er vier van deze verlengde Volvo's S80 ingezet.  :)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #487 Gepost op: 22 maart 2013, 15:39:25
Even uit mijn KMar tijd en volgens mij is dit nog steeds het geval:

AA voertuigen hebben een normaal afgegeven kenteken. Beide kentekens zult u zonder opsporingsbevoegdheid niet kunnen opvragen.

Tevens hebben AA voertuigen ook de beschikking over kentekens uit onze bevriende landen(herinnert u zich PW nog maar eens die in DE een ongevalletje had onderweg naar zijn skivakantie.)

Voertuigen uit het AA wagenpark mogen eigenlijk ook alleen maar AA voeren wanneer er een lid van het koninklijkhuis(of staf) wordt vervoerd. Bevriende staatshoofden worden wel in AA vervoerd maar normaal wordt er gebruik gemaakt van een CD kenteken.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #488 Gepost op: 22 maart 2013, 16:29:14
En dan zo langzamerhand maar weer een beetje richting het orginele topic  998765
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #489 Gepost op: 27 maart 2013, 08:43:47
Commandant ambulancebegeleiding tijdens VTB-opleiding
Gepubliceerd op 27 mrt 2013 TeamVerkeerDH

In deze video ziet u een gedeelte van een oefenrit tijdens de laatste VTB-opleiding. Dit keer vanuit de ambulance gefilmd. De route is in eerdere films ook al te zien geweest. Er is gedeeltelijk mee te luisteren met de communicatie alhoewel de kwaliteit van de audio niet altijd even duidelijk is. De commandant geeft aan zijn spitsers door wat zijn afstand van de kruising is, zijn snelheid en de kleur van de verkeerslichten. Verder geeft hij via handgebaren aan de ambulancechauffeur door of de snelheid omhoog of omlaag moet, of er oneffenheden in de weg zitten en wanneer er van rijstrook of richting gewisseld moet worden. De spitsers geven door welke rijstrook er bereden moet worden voor de kruising en andere bijzonderheden m.b.t. de route. Commentaar in de ambulance is van de VTB-instructeur en van de chauffeur zelf.

De audio in deze film is niet van de beste kwaliteit. We zijn nog bezig om dit voor een volgend filmpje te verbeteren zodat u optimaal mee kunt luisteren met de onderlinge communicatie.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen