Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 408237 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #530 Gepost op: 10 april 2013, 20:08:48
Vanavond rond half 7 kwam ik in zwolle een in mijn ogen nog een vreemde spoedbegeleiding tegen.
Een auto als spitser en een motor net voor de ambulance.
Gezien de reactie op het kruispunt was het geen slimme oplossing

Er zijn een hoop eenheden die maar wat doen. Dat mag die naam ook niet eens hebben.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #531 Gepost op: 10 april 2013, 20:34:25
Was het daadwerkelijk een begeleiding? Ik rij vaak zat 'gelijk op' met een ambulance/brandweer onderweg naar een incident en dan rijden we ook achter elkaar aan...


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #532 Gepost op: 10 april 2013, 21:04:17
Was het daadwerkelijk een begeleiding? Ik rij vaak zat 'gelijk op' met een ambulance/brandweer onderweg naar een incident en dan rijden we ook achter elkaar aan...
Auto blijft even staan met OGS op kruising en rijd weer door.
Motor komt aanrijden met OGS en steekt vlak voor oprijden kruising arm omhoog (aanwijzing 6 volgens rvv1990) en rijdt vlak voor aankomst ambulance, ook met vol OGS, weer weg.
Dit alles kwam vanonder de A28 over de N35 (ceintuurbaan) richting de isala klinieken
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #533 Gepost op: 10 april 2013, 21:19:43
Auto blijft even staan met OGS op kruising en rijd weer door.
Dat kan ook een stukje beleefdheid zijn. Even wachten op de kruising tot de rest van de hulpverleningsvoertuigen er ook is en dan door rijden... Als hij dat structureel op iedere kruising doet dan heet het wat mij betreft pas begeleiden. ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #534 Gepost op: 10 april 2013, 22:13:34
Dat kan ook een stukje beleefdheid zijn. Even wachten op de kruising tot de rest van de hulpverleningsvoertuigen er ook is en dan door rijden... Als hij dat structureel op iedere kruising doet dan heet het wat mij betreft pas begeleiden. ;)
hij reed coninu met OGS, zag er niet uit als toevalstreffer. Was ook een vtg van afd. Verkeer aan de zwaailamp te zien
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #535 Gepost op: 10 april 2013, 22:35:42
Ook al zou het gelijk oprijden zijn, dan nog is de keuze om een auto voor een motorrijder te laten rijden een erg bijzondere keuze...


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #536 Gepost op: 12 april 2013, 14:04:12
vaak is het andersom, dat de motorrijder voorop rijd en dan een politiewagen voor de ambu rijd toch?
Dat lijkt mij de normale gang van zaken... Maarja wie ben ik..
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=




r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #538 Gepost op: 19 april 2013, 14:33:50
Zijn allemaal trainings ritten. De motorrijders met de afwijkende helmen zijn de instructeurs.


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #539 Gepost op: 19 april 2013, 14:46:22
Zijn allemaal trainings ritten. De motorrijders met de afwijkende helmen zijn de instructeurs.

Heb ze vorige week ook al 2x gezien in Rotterdam. Waaronder 1x met onopvallende vw golf. Leek me ook een oefening, maar die ging niet echt zoals het hoorde volgens mij.