Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 407019 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #560 Gepost op: 2 mei 2013, 00:24:01
Heb er door omstandigheden helaas al even niet van kunnen genieten. Morgen avond weer feest  >:D

Vandaag was het prachtig weer, morgen zou het weer gaan regenen hoorde ik vandaag op het nieuws.
Dus morgen weer extra opletten. In ieder geval succes.  O0


Voor de meeste geldt dat ze meer op de auto zitten als op de motor(dit dan bij de verkeersdienst Amsterdam). Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik 90-95% van mijn diensten op de motor zit.

Dan ben jij de geluksvogel van het korps!  ;) O0
Maar het betekent ook dat de anderen veel minder ervaren zullen zijn. Of wordt daar wel degelijk door de ervaren rijders op gewezen (de verborgen gevaren, die je niet in je rijopleiding krijgt).
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #561 Gepost op: 2 mei 2013, 00:30:20
Dank je voor het antwoord, maar je geeft zelf al aan dat je dan wel dag in, dag uit op je motor zit.
Vroeger was het volgens mij zo dat een motoragent niet altijd op zijn motor dienst had. Het werd afgewisseld en soms zaten ze op de motor. Ik ga er nu vanuit dat er dus agenten zijn die alleen maar op de motor zitten?
(tenzij er anderhalve meter sneeuw ligt of het ijzelt)

Er is verschil tussen motorrijders van de wijkzorg en die van de verschillende verkeerseenheden/motorpoels etc. Voor de eersten is het een neventaak en voor die anderen hoofdtaak.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #562 Gepost op: 2 mei 2013, 00:39:34
Er is verschil tussen motorrijders van de wijkzorg en die van de verschillende verkeerseenheden/motorpoels etc. Voor de eersten is het een neventaak en voor die anderen hoofdtaak.

Dat begrijp ik, Marrk.   :)
Maar het ging mij even om de veiligheid, de ervaring en het leren omgaan met de motor in ongewone situaties.
Niet iedereen zal de ervaring hebben van iemand die dagelijks zijn uurtjes maakt op de motor. (lijkt mij)
Vandaar ook mijn vragen.  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #563 Gepost op: 2 mei 2013, 00:48:42
Dat begrijp ik, Marrk.   :)
Maar het ging mij even om de veiligheid, de ervaring en het leren omgaan met de motor in ongewone situaties.
Niet iedereen zal de ervaring hebben van iemand die dagelijks zijn uurtjes maakt op de motor. (lijkt mij)
Vandaar ook mijn vragen.  ;)

Vandaar ook mijn antwoord


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #564 Gepost op: 2 mei 2013, 01:35:00
http://www.youtube.com/watch?v=LMp2X7oydwo

Jeroenskie @ Youtube.

Vreemd, begeleiding met een VOA bus  ::)
Al een ouder filmpje, maar het valt me wel vaker op dat bij zo'n soort begeleidingen de DHV's best wel "lomp" aangereden komen. Of ben ik de enige die dat opvalt...


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #565 Gepost op: 2 mei 2013, 16:24:34
Al een ouder filmpje, maar het valt me wel vaker op dat bij zo'n soort begeleidingen de DHV's best wel "lomp" aangereden komen. Of ben ik de enige die dat opvalt...

Je kan je ook afvragen of het het waard is om zo hard te rijden om een weg af te zetten voor een spoedtransport. Tuurlijk is het fijn als ze zonder probleem kunnen doorrijden, maar het is niet de bedoeling dat er daarvoor nieuwe brokken worden gemaakt.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #566 Gepost op: 2 mei 2013, 16:40:08
Je kan je ook afvragen of het het waard is om zo hard te rijden om een weg af te zetten voor een spoedtransport. Tuurlijk is het fijn als ze zonder probleem kunnen doorrijden, maar het is niet de bedoeling dat er daarvoor nieuwe brokken worden gemaakt.

Je kunt je zowiezo afvragen of deze manier van weg afsluitingen nog nodig is met de huidige VTB-mogelijkheden die elders in het land worden gebruikt (regio Den Haag & Noord Holland).

Daarnaast heb ik zelf altijd een beetje een vreemd gevoel met op deze manier ''prio-1'' rijden (met andere woorden vol een stoep op knallen en het materieel veel te zwaar belasten) en vervolgens tien minuten gaan staan wachten op een spoedtransport met je handen in je zak.....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #567 Gepost op: 4 mei 2013, 01:57:01
Je kunt je zowiezo afvragen of deze manier van weg afsluitingen nog nodig is met de huidige VTB-mogelijkheden die elders in het land worden gebruikt (regio Den Haag & Noord Holland).

Daarnaast heb ik zelf altijd een beetje een vreemd gevoel met op deze manier ''prio-1'' rijden (met andere woorden vol een stoep op knallen en het materieel veel te zwaar belasten) en vervolgens tien minuten gaan staan wachten op een spoedtransport met je handen in je zak.....

Vergeet niet dat het EMCR praktisch in het centrum van Rotterdam ligt. Het voordeel van het afsluiten van de kruisende wegen is dat de snelheid een stuk hoger kan liggen. Met een VTB ligt de snelheid lager, en op sommige tijdstippen wordt het stapvoets rijden. Praktisch elk ander traumacentrum ligt langs een autosnelweg, maar in Rotterdam moet men door een drukke stad heen met veel verkeersaanbod (zeker op bepaalde tijdstippen)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #568 Gepost op: 4 mei 2013, 11:46:30
Vergeet niet dat het EMCR praktisch in het centrum van Rotterdam ligt. Het voordeel van het afsluiten van de kruisende wegen is dat de snelheid een stuk hoger kan liggen. Met een VTB ligt de snelheid lager, en op sommige tijdstippen wordt het stapvoets rijden. Praktisch elk ander traumacentrum ligt langs een autosnelweg, maar in Rotterdam moet men door een drukke stad heen met veel verkeersaanbod (zeker op bepaalde tijdstippen)
En zoals ik al eerder opmerkte, in Rotterdam kan men geen gebruik maken van de trambanen omdat deze bijna altijd in grond of gras liggen en niet verhard zijn. Verder ligt het EMCR op het punt in Rotterdam dat ook gelijk het drukste punt is namelijk boven aan de uitrit van de Maastunnel.
Echter ben ik het wel eens dat niet altijd iedereen prio1 hier naar toe hoeft te rijden. Zeker niet wanneer vanuit Breda bekent is dat er een afsluiting nodig is.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Kevin R.

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 978
Reactie #569 Gepost op: 5 mei 2013, 19:31:20
VIP transport 3 Politiemotoren en taxibus van Connexxion door Amsterdam

Citaat van: Ramptoerist11
29-04-13: Een taxibusje van Connexxion wordt door 3 Politiemotoren door Amsterdam begeleid

Bron: ramptoerist11