Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 408209 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1190 Gepost op: 18 april 2015, 10:36:45
Jup dat is de keerzijde. Heeft de dierenambulance het bevel gehad om de motorrijder te volgen? Zo nee, welke ontheffingen heeft hij om de verkeersregels te overtreden enz.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #1191 Gepost op: 18 april 2015, 11:04:42

Jup dat is de keerzijde. Heeft de dierenambulance het bevel gehad om de motorrijder te volgen? Zo nee, welke ontheffingen heeft hij om de verkeersregels te overtreden enz.
Per gemeente kunnen ontheffingen verleend worden voor gedragingen uit het RVV. Voor mijn werk heb ik ook een ontheffing. In de ontheffing staat genoemd wat mag en niet mag. Ik kan er van uit gaan dat de blauwe tak in de gemeente op de hoogte is van de regels die gelden voor zo'n ontheffing.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1192 Gepost op: 18 april 2015, 12:27:36
Ik ga er vanuit dat de blauwe tak hier niet van op de hoogte is, dat is precies de reden waarom je de ontheffing altijd bij je moet hebben.
Bovendien zal jij echt geen ontheffing krijgen om rode verkeerslichten te negeren, je moet dan eerder denken aan het rijden over busbanen, parkeren op bepaalde plekken etc.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #1193 Gepost op: 18 april 2015, 13:30:43
Citaat van: Bert65 link=msg=1344472 date=1429347882
Per gemeente kunnen ontheffingen verleend worden voor gedragingen uit het RVV. Voor mijn werk heb ik ook een ontheffing. In de ontheffing staat genoemd wat mag en niet mag. Ik kan er van uit gaan dat de blauwe tak in de gemeente op de hoogte is van de regels die gelden voor zo'n ontheffing.
Daar zou ik niet helemaal zeker van zijn, omdat deze ontheffingen heel verschillend kunnen zijn. Het kan totzelfs van bedrijf tot bedrijf verschillen welke ontheffingen gelden voor hetzelfde werk.

Zo ken ik een paar agenten heel persoonlijk die schrokken van de dingen die ik volgens mijn ontheffingen allemaal mag en na uitleg het eigenlijk ook heel normaal vonden.

Citaat van: silque link=msg=1344499 date=1429352856
Ik ga er vanuit dat de blauwe tak hier niet van op de hoogte is, dat is precies de reden waarom je de ontheffing altijd bij je moet hebben.
Bovendien zal jij echt geen ontheffing krijgen om rode verkeerslichten te negeren, je moet dan eerder denken aan het rijden over busbanen, parkeren op bepaalde plekken etc.
Ook die heb ik gewoon in de auto liggen, maar dat is ook wel nodig als ik bij een IM naar de snelweg moet en er staat al een file bij de verkeerslichten. Er staat ook een halve pagina aan uitleg bij wanneer en waar, deze ontheffing is overigens wel contract- en kentekengebonden.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1194 Gepost op: 18 april 2015, 14:11:14
Citaat van: HIT link=msg=1344509 date=1429356643
Ook die heb ik gewoon in de auto liggen,
Tenzij jij je IM inzetten rijd met een dierenambulance, is het niet heel relevant voor de discussie wat jij hebt. ;)

Silque had het namelijk over dierenambulances, en het lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk dat zij een ontheffing krijgen om het rode verkeerslicht te mogen negeren.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #1195 Gepost op: 18 april 2015, 14:38:26
Citaat van: Red link=msg=1344516 date=1429359074
Tenzij jij je IM inzetten rijd met een dierenambulance, is het niet heel relevant voor de discussie wat jij hebt. ;)

Silque had het namelijk over dierenambulances, en het lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk dat zij een ontheffing krijgen om het rode verkeerslicht te mogen negeren.
Daar ging het mij niet om, er zijn zoveel ontheffingen dat ik het betwijfel of elke agent ze ook uit het hoofd weet wat ik haalde uit de reactie van silque.  
En de enige reden waarom ik uitleg gaf was juist om te voorkomen dat er een discussie over zou ontstaan.

Want ook bij dierenambulances verschilt het vaak per organisatie welke ontheffingen men heeft en maakt niet uit of ze dan uit dezelfde steden komen of daar opereren.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1196 Gepost op: 18 april 2015, 15:48:08
Ik wil niet eens weten welke ontheffing een andere organisatie wel of niet heeft. Moet al zoveel dingen weten in dit vak.
Als er een (beperkte) ontheffing is dan toont men dat aan. Klaar...


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1197 Gepost op: 19 april 2015, 11:14:08
Ik had het idd over de dierenambulance en mensen die in de stad ontheffingen hebben. Jouw ontheffing hangen bepaalde voorwaarden aan HIT, ik weet niet van iedere ontheffing voor wie die is en wanneer die geldt.
Daarom altijd meenemen zodat ik kan kijken of het klopt. Je zal niet de eerste zijn die een PV krijgt vanwege misbruik van een ontheffing, sommige mensen kunnen daar namelijk niet mee omgaan  :-\
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #1198 Gepost op: 19 april 2015, 11:33:07
Citaat van: silque link=msg=1344666 date=1429434848
Daarom altijd meenemen zodat ik kan kijken of het klopt. Je zal niet de eerste zijn die een PV krijgt vanwege misbruik van een ontheffing, sommige mensen kunnen daar namelijk niet mee omgaan  :-\
Klopt, en dat wilde ik ook aangeven dat er veel te veel verschillende ontheffingen zijn.  O0 Ookal zijn er twee DA's services in een stad verschillen de ontheffingen onderling ook nog vaak.  O0

En dat er veel misbruik wordt gemaakt van ontheffingen weet ik ook, ontelbaar veel auto's over een vluchtstrook bij een file omdat ze bij werkzaamheden over 25km moeten zijn..... Dan ben je in mijn ogen gewoon te laat vertrokken, maar de ontheffing geeft jammerlijk genoeg niet aan of er een straal in de buurt van de werkzaamheden geld.  :-\

Maar goed BOT, qua verzekeringen zal het wel goed in elkaar steken nl. gewoon all risk verzekeren en bij een ongeval alleen materieel ( want dat is toch de hoofdmoot ) wordt alles geregeld via de verzekering. Bij zwaardere ongevallen met letsel ook, maar daar ligt de verantwoordelijkheid van de bestuurder ook onder de loep als het gaat om een misdrijf ( klinkt zwaar, maar dood door schuld is bij mijn weten ook een misdrijf ) .
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #1199 Gepost op: 20 april 2015, 21:53:06
Een dierenambulance zal geen ontheffing voor rode verkeerslichten hebben. Nu rijdt hij/zij achter de motoragent aan door rood. Laat daar nou een flitspaal staan. Wat dan? Ik gok dat de boete dan gewoon binnenkomt. Iemand van de blauwen die hier iets over kan zeggen?