Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 407041 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #10 Gepost op: 27 oktober 2009, 23:02:52
De Mercedessen in Rotterdam hebben daarvoor ook een lichtkrant (k noem het woord matrix niet meer) achterin het voertuig waarop staat "AMBULANCE VOLGT''.
Al ben ik het wel met je eens, daar is het hele motor-begeleiding ook op gebaseerd met een spitser en dergelijke ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #11 Gepost op: 28 oktober 2009, 08:06:59
De Mercedessen in Rotterdam hebben daarvoor ook een lichtkrant (k noem het woord matrix niet meer) achterin het voertuig waarop staat "AMBULANCE VOLGT''.
Al ben ik het wel met je eens, daar is het hele motor-begeleiding ook op gebaseerd met een spitser en dergelijke ;)

Nog nooit gezien in Rotterdam hoor.


In Haaglanden mochten de begeleidingen alleen door motorrijders gedaan worden, het afzetten/stilzetten van het verkeer gebeurde dan door de auto's, met als reden: Achter een ambulance verwacht het publiek geen politieauto, en er als er eerst een politiewagen komt, en daarachter een ambulance, trekt het verkeer al op na het passeren van het eerste voorrangsvoertuig, waardoor de kans op een aanrijding met de ambulance juist toe neemt...

Deze info heb ik vaak gehoord op de scanner, die info is dus enigsinds gedateerd....
Mogelijk kan iemand die in Haaglanden werkt bij een van deze hulpdiensten, de gegevens bevestigen of aanvullen...?


In Zuid-Holland Zuid is dit ook zo maar in Rotterdam worden alle kruisingen gesloten voor het verkeer dus er kan geen verkeer meer passeren. Vanaf de snelweg tot aan het ziekenhuis staat de politie het verkeer op te houden.


Meer als 2 hoor;) nog 5 c320`s hebben we ;)

Speciaal protocool? vertel:P 8) :P

e ziet alleen die Mercedes voor een spoedtransport rijden. Wat is een C320 voor een auto dan? Ik zal er eens heel goed op gaan letten.

Van dat protocol heb ik van een agent gehoord die het verkeer stond te regelen tijdens een spoedtransport. Weet verder ook niet hoe dat werkt hoor  ;) 8)
Brandweer Papendrecht


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #12 Gepost op: 28 oktober 2009, 09:32:25
Nog nooit gezien in Rotterdam hoor.
Kijk de volgende keer dan maar eens heel goed...
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #13 Gepost op: 29 oktober 2009, 00:23:44

Je ziet alleen die Mercedes voor een spoedtransport rijden. Wat is een C320 voor een auto dan?

*zucht*
Je kunt ook in plaats van elke keer iets te vragen eens wat zelfondernemender zijn en onder andere eens hier op het forum in de voertuigenboards zoeken/kijken  ::)
Dan lees je meteen alle forumhandleidingen en topic's nog eens door en snap je ook meteen waar die rij'tjes met voertuiginformatie nou voor nodig zijn ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #14 Gepost op: 31 oktober 2009, 18:57:32
De Mercedessen in Rotterdam hebben daarvoor ook een lichtkrant (k noem het woord matrix niet meer) achterin het voertuig waarop staat "AMBULANCE VOLGT''.
Al ben ik het wel met je eens, daar is het hele motor-begeleiding ook op gebaseerd met een spitser en dergelijke ;)

Kijk de volgende keer dan maar eens heel goed...

Ben het vrijdag na wezen vragen bij de verkeerspolitie. Ze rijden er niet mee in Rotterdam maar de mogelijkheid zit er wel op.
Brandweer Papendrecht


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #15 Gepost op: 31 oktober 2009, 19:01:05

Ben het vrijdag na wezen vragen bij de verkeerspolitie. Ze rijden er niet mee in Rotterdam maar de mogelijkheid zit er wel op.

Op diverse youtube filmpjes is te zien dat ze er wel mee rijden  :-X Tevens heeft er ooit hier een documentje online gestaan waarin het sterk werd aanbevolen om dit te gebruiken tijdens begeleidingen..
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mikemike413

  • Aspirant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 64
Reactie #16 Gepost op: 27 november 2009, 14:26:43


Maker: Michael Oosterwaal  http://www.michaeloosterwaal.nl/


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #17 Gepost op: 27 november 2009, 15:15:55
Vind je dit een eigen topic waardig? ::) Ik niet iig..
343, never forget.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #18 Gepost op: 27 november 2009, 15:24:02
Plus dat het voor Rijnmondse begrippen niet echt grootschalig is, zeker niet voor binnen de bebouwde kom. Leuk om te zien, maar niets spectaculairs dus.  :|


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #19 Gepost op: 27 november 2009, 15:44:15
Vind je dit een eigen topic waardig? ::) Ik niet iig..

Als er nou ff ''meld dit bericht aan de mod'' was geklikt, dan hadden we het meteen samengevoegd  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !