Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 407050 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #40 Gepost op: 1 februari 2010, 18:55:19
Een filmpje gevonden waar je duidelijk kan zien aan het eind dat de Mercedes het bordje "AMBULANCE VOLGT" aan heeft:

Spoedtransport Ambu 17-141 , Verkeerspolitie + DHV naar het EMC

Film: VRR112


En nog een filmpje van mij die al op het forum staat maar ook duidelijk te zien is dat de politie het bordje "AMBULANCE VOLGT" niet gebruikt:

A1 SPOEDTRANSPORT AMBU 19-109 vanuit Zeeland naar het Erasmus MC in Rotterdam


Nog een filmpje waar het bordje "AMBULANCE VOLGT" wel gebruikt word:

Ongeval in woning Beuklaan Alblasserdam 27-01-10

En nog een aantal foto's van dezelfde persoon:





Foto's en film: Pieter Schot (www.hulpdiensten.net)
Brandweer Papendrecht


Jasper112

  • Jasper Warmerdam
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
  • WWW.YOUTUBE.COM/JUMPNIK
Reactie #41 Gepost op: 28 juli 2010, 11:43:39
Spoedtransport naar het EMC: A1 Ambulance 15-144 + 2 politie motoren, vekeerspolitie 1409 en DHV busje


Spoedtransport naar het EMC : 5 Politie motoren PRIO 1 + A1 Ambulance 15-102 vanuit Haaglanden


Spoedtransport naar het EMC: A1 Ambulance 19-102, PRIO 1 Verkeerspolitie 1309
Opvallend is dat de verkeerspolitie hierbij achter de ambulance aanrijd, in plaats van ervoor.
WWW.YOUTUBE.COM/JUMPNIK


Rem112Almere

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 320
  • www.hv-almere.nl


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Reactie #43 Gepost op: 14 augustus 2010, 10:20:21


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #44 Gepost op: 15 augustus 2010, 00:09:03
Ik snap dat ambulance volgt bordje eigenlijk niet. Waarom zit dit niet aan de voorkant (of de zijkanten), achterop vind ik echt de meest onlogische plaats omdat daar de ambu zelf al rijd, de ene keer met een grotere afstand dan de andere keer, maar hooguit als je afslaat zien de mensen die na het afslaan achter je staan het bordje en wachten daardoor iets langer. Die motors en afzettingen vind ik logischer en dan is het bordje niet nodig.

Ik hoop dat iemand me kan overtuigen dat het bordje aan de achterkant toch echt werkt, ik ben er niet van overtuigd namelijk.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #45 Gepost op: 15 augustus 2010, 16:53:25
Ik snap dat ambulance volgt bordje eigenlijk niet. Waarom zit dit niet aan de voorkant (of de zijkanten), achterop vind ik echt de meest onlogische plaats omdat daar de ambu zelf al rijd, de ene keer met een grotere afstand dan de andere keer, maar hooguit als je afslaat zien de mensen die na het afslaan achter je staan het bordje en wachten daardoor iets langer. Die motors en afzettingen vind ik logischer en dan is het bordje niet nodig.

Ik hoop dat iemand me kan overtuigen dat het bordje aan de achterkant toch echt werkt, ik ben er niet van overtuigd namelijk.

Dat ''bordje'' is een tekstkrant. Een variant waarbij men (afhankelijk van het model) enkele tientallen teksten in kan (voor)programmeren.
Van POLITIE - VOLGEN, MISTLAMP UIT tot AMBULANCE VOLGT.
De reden achter het voeren van deze tekst is dat voertuigen die na het voorlaten van het politievoertuig zien dat er een ''ambulance volgt''  en dus (als het goed is) nog een keer aan de kant gaan.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #46 Gepost op: 16 augustus 2010, 09:16:48
Dat is heel simpel.

1 met de auto maak je ruimte voor de ambu en dan zijn er altijd van die ^&%(^&%(^%%)*&( die er dan toch weer achter kruipen omdat ze niet goed kijken. Daarom zit het aan de achterzijde  en niet aan de voorzijde. Immers aan de voorzijde heb ik blauw en andere soorten verlicht waarmee ik je echt wel aan de kant krijg.


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #47 Gepost op: 16 augustus 2010, 11:55:43
Wat ik me wel afvraag, waarom rijdt er vaak een politievoertuig van prio-1 achter de ambulance..
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #48 Gepost op: 17 augustus 2010, 00:32:56
Verschillende redenen. Allebei op weg naar dezelfde melding, overbrengen van familie naar het ziekenhuis, het ambulancepersoneel had assistentie nodig van een van de polities en zijn/haar maatje rijdt er achter aan, er is taart op de SEH....

grtzzz


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #49 Gepost op: 17 augustus 2010, 08:52:42
Dat is heel simpel.

1 met de auto maak je ruimte voor de ambu en dan zijn er altijd van die ^&%(^&%(^%%)*&( die er dan toch weer achter kruipen omdat ze niet goed kijken. Daarom zit het aan de achterzijde  en niet aan de voorzijde. Immers aan de voorzijde heb ik blauw en andere soorten verlicht waarmee ik je echt wel aan de kant krijg.

Kijk, dit antwoord is duidelijk :) . Ik had echt zoiets van dat is vooral voor bij kruispunten ed en dan lijken de zijkanten me duidelijker, maar het is dus meer voor auto's die aan de kant gaan en weer door willen rijden. Dank, had ik eigenlijk ook kunnen bedenken, bekeek het alleen van een andere kant.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)